Posted: Sat 05 Apr 2008, 19:28 Post subject:
De adapters van Wimberley en Feisol zijn Arca Swiss compatible en zeer redelijk in prijs.
Maar die 357 Ad, wat is daar precies het nut van? Dat is toch zo'n glijplaat voor macro, of heb ik het verkeerd?
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Sat 05 Apr 2008, 19:32 Post subject:
Je zou toch gek worden van al die nummers? Het complete setje (inclusief bevestigingsbout voor de pod en klem) is nu ook niet al te duur bij RRS vanwege de lage dollarkoers. Het ziet er heerlijk gelikt uit. RRS is ook Arca Swiss-compatible.
Gender: Male Age: 68 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Sat 05 Apr 2008, 21:58 Post subject:
Nico Westerman wrote:
De adapters van Wimberley en Feisol zijn Arca Swiss compatible en zeer redelijk in prijs.
Maar die 357 Ad, wat is daar precies het nut van? Dat is toch zo'n glijplaat voor macro, of heb ik het verkeerd?
Met groet,
Nico.
De 357 is Volgens manfrotto bedoeld voor een videocamera.
Als ik mijn 300 f4 + tc gebruik, dan ligt het zwaartepunt van de set achter de lensmount. ( dichter bij de camera ) Met de 357 kan ik het setje toch prima balanceren op mijn balhoofd of monopod.
Gender: Male Age: 62 Joined: 21 Jan 2006 Posts: 41 Location: Ter Apel
Posted: Sun 06 Apr 2008, 20:22 Post subject:
Ik gebruik de 234 ook vaak op een monopod in combinatie met de 300 F/4 (soms met 1.4 TC). NA 2 jaar gebruik merk ik wel dat de afstelling van de wrijving niet zo lekker meer wil: hij zit nu te los of te vast! Komt waarschijnlijk toch omdat ik de kop strakker draai dan waar die voor bedoeld is vanwege de zwaardere belasting.
Ik heb de 234 uit elkaar gehaald en er was inderdaad wat slijtage op één raakvlak. Ik heb daar een dun plaatje tussen gezet en de boel met siliconenspray ingespoten maar echt veel helpt het niet. De 393 is toch een stuk fijner maar wel gelijk een stuk groter en zwaarder!
Groeten,
René. _________________ Nikon D300, Nikkor ED 600mm f/5.6, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF, Nikon TC-1.4 E II converter, Manfrotto 680B monopod met 393 kop, scandisk extreme III 4 GB kaart.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum