Martijn de Jonge wrote: |
Tsjah met alle respect, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er iemand was die een nieuw model camera kritisch bekeek en negatief beoordeelde.
Dat schijnt in Nederland ongebruikelijk te zijn, in dat opzicht lijken de enthousiaste camerabezitters een beetje op de extatische gebruiksters van vernieuwde Dreft: 'Nu wordt mijn was pas echt schoon zonder grauwsluier'. Je vraagt je af hoe er ooit een goede foto gemaakt is met de Nikon D200, laat staan met de D100. De grandioze foto's van Jan Vermeer uit Antarctica zijn gemaakt onder heel goede lichtomstandigheden, het ontbreken van ruis of grauwsluier is dan niet zo verwonderlijk. Voor de rest is Nikon een fabrikant die z'n gebruikers graag voor de gek houdt, wees daarop voorbereid. Binnen een jaar of drie komt er een D3s of D4 met fullframe 20 MP sensor en ik hoor de eerste verhalen al: 'Prachtige beelden zonder ruis en noise, ik snap niet hoe ik ooit met een D3 heb kunnen fotograferen, die sensor is gewoon veel te klein'. Groeten, Martijn. |