Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Dilemma Sigma 300-800 f5.6 of Canon 500 f4 IS
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 25 Apr 2008, 17:31    Post subject:
Huib Tom wrote:
Met een zoom en TC lever je al snel scherpte in. Besef goed dat een vastbrandpunt beter overweg kan met een TC. Bij mij ligt de grens op 1.7 en dan moet het licht en condities ook meewerken!

Hetzelfde dilemma gehad en de 200-400 mm gekocht. Eerlijk gezegd beetje spijt van. Voor vogelfotografie kom je al snel te mm te kort en met een TC lever je scherpte in.

Wat blijft is het maken van keuzes en bij het maken van de verkeerde betaal je lesgeld maar ben je wel een (eigen) ervaring rijker.

... en meestal is kennis van de vogels meer doorslaggevend dan het gebruikte materiaal.

Succes met je beslissing.

Ja, klopt. Stom om 35 jaar later (Nikormat-tijd) WEER in hetzelfde gat te trappen.

Ik weet niet HOEVEEL spijt je hebt van je aankoop van de 200-400, misschien kunnen we samen de spijt beperken.

Mijn keuze is al gemaakt: ik ga voor de Sigma 300-800, ik heb echter alleen nog een "klein probleempje": ik mis nog iets van €4500 voor de aankoop. Nee, 2e hands zijn ze niet te krijgen.

Intussen kan ik me meer in het vogelleven verdiepen. Vlak naast de deur ligt de "Gendtse Polder". Was tot voor een 15 jaar een echt rijk vogelgebied, maar is nu nog "redelijk". Een van de redenen is mi het minder frequent onderlopen van de uiterwaarden door "betere" beheersing van de waterstand, of andere oorzaken. Ben wel zo verastandig geweest om inmiddels een goede kijker aan te schaffen (Swarovski 10*25), zodat ik me kan voorbereiden (zodra m'n rug dat weer toelaat Sad)

Nikon D3X, 14-200 mm
Back to top
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Fri 25 Apr 2008, 22:22    Post subject:
wblink wrote:

ik mis nog iets van €4500 voor de aankoop. Nee, 2e hands zijn ze niet te krijgen.

Intussen kan ik me meer in het vogelleven verdiepen. Vlak naast de deur ligt de "Gendtse Polder".
Ben wel zo verastandig geweest om inmiddels een goede kijker aan te schaffen (Swarovski 10*25), zodat ik me kan voorbereiden (zodra m'n rug dat weer toelaat Sad)

Ja dat is wel zo verstandig om je kennis te verbreden op vogelgebied. Vandaag zag ik een Rietzanger nog voor een vrouwelijke blauwborst aan. Embarassed
Back to top
Reply with quote

Panthera

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 Apr 2008, 8:09    Post subject:
Quote:
Mijn keuze is al gemaakt: ik ga voor de Sigma 300-800, ik heb echter alleen nog een "klein probleempje": ik mis nog iets van €4500 voor de aankoop. Nee, 2e hands zijn ze niet te krijgen.

Dat is goed te begrijpen!!
Ik zal die van mij ook nooit meer weg doen. Het is zo'n beetje mijn basis-objectief geworden. (Wel wat zwaar, maar na een jaar of wat went dat wel, je gaat alleen wat eerder in de WAO)

Groet
Marco

wblink

PostPosted: Sat 26 Apr 2008, 15:57    Post subject:
Huib Tom wrote:

Ja dat is wel zo verstandig om je kennis te verbreden op vogelgebied. Vandaag zag ik een Rietzanger nog voor een vrouwelijke blauwborst aan. Embarassed

Je bent goed bezig! Vanmorgen een geweldige foto van een winterkoninkje in mijn tuin gemaakt (zitten er ECHT!). Buurman maakte me met plaatjes duidelijk dat het een Vlaamse Gaai was (is OOK waar, ik kan me uit mijn jeugd alleen herinneren dat Vlaamse Gaaien en eekhoorns bij elkaar leefden).

Gekheid allemaal natuurlijk, maar het maakt wat mij betreft duidelijk dat ik niks van fotografie weet en nog minder van vogels en dat is nu juist wat ik wil combineren.

Nikon D3X, 14-200 mm
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic
Page 3 of 3

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum