Posted: Mon 12 May 2008, 12:05 Post subject: welke telescoop met welke camera
Sinds kort is mijn man geinteresseerd in het aanschaffen van een telescoop, misschien om te gebruiken icm een camera.
Ik wil dit graag stimuleren, want dan gaat hij misschien meer met mij mee op pad.
Het lijkt mij het beste om meteen een telescoop te kiezen, waar er een camera op bevestigd kan worden. Ook al gaat hij dat in het begin misschien nog niet gebruiken, maar dan hou je je opties open.
Nu is mijn vraag aan de experts onder jullie, kan er aan elke telescoop een camera worden bevestigd.
Mijn man heeft een Nikon D80, maar ik heb een Nikon D200, dus dat kan ook gebruikt worden.
Wie kan mij een eindje op weg helpen, ik weet dat er veel verschil in prijs zit, maar ik wil wel graag een goeie uitvoering kopen.
Ik wacht met spanning op jullie reacties.
groetjes,
Astrid _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Geef man lief een leica Apo televit 77 . of een swarovski . beide zijn top telescopen . En dat merk je in de prijs , Maar ook zeer zeker in de kwaliteit . succes .
Hoi Astrid,
Waarschijnlijk trap ik nu een open deur in maar waarom digiscoping? Hij heeft al een D80, jij de lenzen. Lekker samen kwaliteitsfoto's maken toch? Mocht hij toch voor digiscoping willen gaan dan adviseer ik je de vraag ook te stellen op: http://www.digiscooppix.nl/
Beide veel plezier met de hobby en misschien ontmoeten we elkaar weer eens
Op een Nikon Fieldscope telescoop past een camera adapter, zodat je D200 of D80 er direct op past. Je kunt het oculair dan verwijderen. Afhankelijk van de opening van de frontlens, krijg je een objectief met een lengte van 800 of 1000mm. Door de cropfactor van je camera wordt dat 1200 of 1500mm.
Op de website van Nikon kun je wel een brochure downloaden.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum