Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Boekpresentatie

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 15 May 2008, 13:36    Post subject: Boekpresentatie
Boekhandel Roodbeen en Birdpix nodigen je van harte uit voor de boekpresentatie van “Birdpix, De beste foto’s deel IV”.
Op 16 mei om 20:00 uur zal Daan Schoonhoven het fotoboek in een ontspannen setting presenteren in Boekhandel Roodbeen, Vetkamp 2 te Nijkerk

Wil je aanwezig zijn bij de feestelijke presentatie, meld je dan aan door een mail te sturen naar info@boekhandelroodbeen.nl.
Back to top
Reply with quote
 
hans gebuis


Gender: Male
Age: 77
Joined: 20 Oct 2004
Posts: 257
Location: Dordrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 17 May 2008, 11:52    Post subject: BP-boek IV
Tsja, misschien is de post bij mij vroeg,wellicht is iedereen buiten of heeft menigeen donderdag j.l. al haar of zijn waardering uitgesproken, maar ik vrees een beetje dat er een grote mate van gemakzucht en vanzelfsprekendheid over Birdpix als vogelcommunity is neergedaald.Hoe anders is het te verklaren dat er zo weinig werd en wordt gereageerd op het verschijnen van al weer het vierde deel van het beste van de site in boekvorm??
Laten we het "gewoon" aan Daan over om z'n nek uit te steken? Hebben we zo weinig waardering voor alle tijd en geld die hij in dit initiatief steekt?
Door omstandigheden zit ik al een maand noodgedwongen thuis en moet knarsentandend toezien hoe het voorjaar zich weer prachtig aanbiedt en de ene na de andere prachtplaat voorbij zie komen. Niet in staat enige bijdrage hieraan te leveren doet je des te meer beseffen hoe bevoorrecht wij zijn dit alles te mogen aanschouwen, vast te leggen en op Birdpix en/of Nederpix te tonen!
Bij deze wil ik dan ook Daan en ieder ander die het verschijnen van weer een prachtboek mede mogelijk hebben gemaakt. van harte geluk wensen.
Het hoeft geen betoog dat iedereen die wel eens een blik werpt op voornoemde sites het boek MOET aanschaffen. Al staan je eigen foto's er misschien niet in, je krijgt er een prachtig tijdsbeeld voor in je boekenkast en je maakt het mede mogelijk dat dit initiatief blijft voortbestaan. Wel of niet "vanzelfsprekend".
Met jaloerse groet,
Hans.
_________________
Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.


Last edited by hans gebuis on Sat 17 May 2008, 12:41; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Bas Breetveld


Gender: Male
Age: 54
Joined: 22 Jan 2006
Posts: 983
Location: Zuid Holland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 17 May 2008, 12:14    Post subject:
Hans en iedereen die het leest,

De presentatie en de tentoonstelling waren zeker helemaal te gek. Alles is buitengewoon goed verzorgt en zeer professioneel. Dit soort happenings zijn voor de hobby heel erg belangrijk. Omdat de meeste mensen hun boek nog niet hebben, is het misschien wat lastig om nu al te reageren. Ik ben in ieder geval erg benieuwd. De afdrukken van de tentoonstelling waren in ieder geval heel erg mooi. Dat toont toch even anders dan de verkleinde foto's op het scherm.
Het thema 'soorten van de rode lijst' drukt je wel met de neus op de feiten. Hoe meer mensen dat ervaren, hoe beter lijkt me. De enige manier om meer betrokkenheid te verkrijgen bij een grotere groep mensen.

Gr,

Bas

P.s. sterkte met de omstandigheden, Hans. Je hebt groot gelijk, Birdpix is heel erg mooi!
Back to top
Reply with quote
 
Han Bouwmeester


Gender: Male
Age: 58
Joined: 11 Aug 2003
Posts: 886
Location: Hof van Twente
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 17 May 2008, 12:14    Post subject:
Volgens mij MOET er niet al te veel in deze wereld Hans Wink
Ik denk dat de grote opkomst op de boekpresentatie al wel duidelijk heeft gemaakt dat er wel degelijk veel waardering voor het werk van Daan en alle meewerkende vrijwilligers is. Kennelijk boven verwachting gezien het feit dat er niet voor iedereen een stoel beschikbaar was. Achteraf gezien heb ik me wel afgevraagd of ik wel helemaal goed bezig was om een rit van 2 1/2 uur enkele reis te maken om hier bij te zijn maar ik en mijn carpoolgenoot hadden het er voor over. Het zou wel fijn zijn om het een volgende keer wat centraler te houden Cool

Het boek ziet er prima uit met inderdaad een betere afdrukkwaliteit (om niet te zeggen hele goede) dan de voorgaande edities. Ik weet echter niet of we nu moeten verwachten dat iedereen dat hier ook nog een keer weer uitspreekt laat staan dat iedereen nu dit boek 'moet' kopen. Fotoboeken blijven immers duur; hoe mooi het ook is.
Maar goed; hij ligt weer netjes bij mij op tafel en ben er blij mee. Ben nu ook benieuwd hoe de kalender er uit gaat zien.
_________________
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Back to top
Reply with quote
 
hans gebuis


Gender: Male
Age: 77
Joined: 20 Oct 2004
Posts: 257
Location: Dordrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 17 May 2008, 12:22    Post subject:
Han, je begrijpt hopenlijk dat door een ietsje te overdrijven soms het gemiddelde wordt bereikt.Hoog inzetten om een bevredigend resultaat te behalen.Neemt niet weg dat ik op een dikke 5000 kijkers het aantal reacties wat minimaal vind. En zo druk zal het donderdag toch ook weer niet geweest zijn?!
_________________
Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Back to top
Reply with quote
 
Bas Breetveld


Gender: Male
Age: 54
Joined: 22 Jan 2006
Posts: 983
Location: Zuid Holland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 17 May 2008, 12:22    Post subject:
Ook leuk om enkele beroemdheden van Birdpix gesproken te hebben Wink
Back to top
Reply with quote
 
Mark Schuurman


Gender: Male
Age: 52
Joined: 05 Oct 2006
Posts: 38
Location: Provincie Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 17 May 2008, 12:39    Post subject:
Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Hans. Donderdagavond was ik bij de opening van de expositie ‘Birdpix, vogels van de rode lijst’ in het Museon en heb aldaar het vierde deel van het Birdpixboek aangeschaft en bekeken. Het is een prachtig boek geworden en wat mij betreft een must voor alle gebruikers van BP en de ‘zustersites’(!)

Langs deze weg wil ik Daan en alle andere betrokkenen heel erg bedanken en complimenteren met het boek, de expositie en de opening daarvan op donderdag jl. Petje af!

Erg leuk ook om weer wat ‘bp-gezichten’ te hebben ontmoet. Hopelijk verschijnen binnenkort wat foto’s van de opening op deze site en wellicht wat filmfragmenten (ik zag Rudi de Bruyne filmen, dus wie weet Wink ).

Groeten van Mark
_________________
Canon EOS 7D met diverse Canon lenzen


Last edited by Mark Schuurman on Sat 17 May 2008, 18:01; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Han Bouwmeester


Gender: Male
Age: 58
Joined: 11 Aug 2003
Posts: 886
Location: Hof van Twente
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 17 May 2008, 12:47    Post subject:
Maar natuurlijk Hans.
En ja, het was echt druk.
Althans; ik had de indruk dat er meer mensen waren dan er verwacht werden en dat begreep ik ook uit de woorden van Daan. Dus dat is dan alleen maar mooi.
_________________
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Back to top
Reply with quote
 
Scribbles


Gender: Female
Age: 47
Joined: 04 Jan 2008
Posts: 5

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 17 May 2008, 12:48    Post subject:
Ik kan me er helemaal bij aansluiten. Het boek is weer mooier geworden dan de vorige edities en de expo is ronduit schitterend, het zijn heel fraaie afdrukken geworden. Dus allen, gaat dat zien!

Goed werk Daan, het is alle moeite weer waard geweest lijkt me zo.

Ik heb helaas weinigen gesproken omdat ook wij 2 uur moesten rijden (stilstaan) van en naar Den Haag.
Back to top
Reply with quote
 
Ton van Mourik


Gender: Male
Age: 67
Joined: 27 Sep 2006
Posts: 319
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 17 May 2008, 13:07    Post subject:
Mooi om te lezen, allemaal!

Zelf helaas verhinderd door grote schrijfdruk en een zwaarwegende deadline Crying or Very sad hoop ik een volgende keer toch ook eens ontspannen kennis te kunnen maken met de intrigerende snuiten achter alle lenzen. Wink

Vrolijke pennenstreek,

Ton
_________________
Nikon D300 / 600 5.6 MF / 300 AF-S 4 / 105 2.8 / 50 1.2 / 50 1.4 / 18-135 3.5-5.6 / TC 1.7 II / SB900 / Gitzo GT-3541-XLS / Kirk BH-1 balhoofd / "Eagle" autodeurstatief


'Iets verder kijken, brengt je een stuk dichterbij' - TvM.
Back to top
Reply with quote
 
Bas Breetveld


Gender: Male
Age: 54
Joined: 22 Jan 2006
Posts: 983
Location: Zuid Holland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 17 May 2008, 13:41    Post subject:
Birdpix is veel meer gebleken dan alleen maar deze site. Heb er dan ook een enorme waardering voor gekregen. Vooral de beschermende en de bewakende rol van de fotografen spreekt erg tot de verbeelding. Door de natuur in de huiskamers van velen te brengen, groeit het besef dat we er zuinig op moeten zijn. De dingen die ik doe moeten altijd enig nut hebben. Mooi meegenomen dat het fotograferen van vogels (hoe nutteloos het soms ook lijkt) van groot belang kan zijn.

Gr,

Bas
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 18 May 2008, 14:49    Post subject:
Vandaag het boek uitgepakt , En het is een in alles fraai boekwerk geworden . Ik had dus de pech dat de rode binnen kant rimpelig was vast geplakt . Hopelijk ben ik de eenigste , en kan ik hem omruilen voor een goed exemplaar . Maar zoals gezegt het is een mooi fotoboek geworden . die het inkijken meer dan waard is . een waar sierraad voor de boekenkast .


met vriendelijke groeten
@leo
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 13 Aug 2004
Posts: 406
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 18 May 2008, 21:07    Post subject:
Gisteren na een dagje weggeweest het boek op de mat liggen.
Gelijk gepakt en helemaal doorgekeken en gelezen.
Prachtig boek weer, ik heb ze allemaal nog en ik geniet regelmatig even met zo'n boek op schoot.
Langs deze weg zou ik dan ook alle mensen willen bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt, Met name Daan, maar ook de andere moderatoren, en natuurlijk alle fotografen van wie alle mooie foto's kwamen.
Een schitterend resultaat.
Enig minpuntje, maar dat moet ik mezelf aanrekenen, er staat niets van mij in Laughing
groeten Art
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 380
Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 18 May 2008, 22:06    Post subject:
waar ik verleden jaar erg ontgoocheld was over de afwerking van de foto's in deel 3 ben ik nu wég van het resultaat. Buiten enkele bladzijden waar de twee foto's op linker en rechterbladzijde een beetje "vechten" kan ik geen kritiek op dit prachtig boek neerschrijven. Ik heb ze vandaag nog eens alle 4 bekeken en moet zeggen: deze springt er écht uit! Prachtig werk Daan, dikke proficiat! Tof van Hans om ons erop te wijzen hoe het moet en dat niets "vanzelfsprekend" is in dit kleine wereldje.
groetjes, Rudi
_________________
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote
 
yola de lusenet


Gender: Female

Joined: 01 May 2006
Posts: 57
Location: batenburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 May 2008, 14:28    Post subject:
Als de reacties traag lijken: mijn boek zat vandaag in de post, dat geldt voor anderen misschien ook.

Heb er nog maar eventjes in kunnen kijken maar bij een eerste blik al spatten de foto's van de bladzijden. Hoe mooi de site ook is, zo afgedrukt komen ze op een ander niveau (en op de tentoonstelling op groot formaat is het weer heel anders natuurlijk). Leuke informatieve teksten en een prachtig geheel.

Dus Daan en co-workers, complimenten en dank voor dit mooie werk! Hopelijk maakt iedereen er goed reclame voor, niet alleen voor de verkoop (niet onbelangrijk) maar met name voor de bedoeling erachter.

Groet Yola
Back to top
Reply with quote
 
Bas Breetveld


Gender: Male
Age: 54
Joined: 22 Jan 2006
Posts: 983
Location: Zuid Holland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 May 2008, 15:02    Post subject:
Hier plofte het boek zojuist met een luide knal op de deurmat. Ziet er schitterend uit met drukwerk van het hoogste niveau. Zeer informatief bovendien in de juiste dosering, geen ellenlange epistels maar precies goed voor visueel ingestelde mensen! Ook meteen geleerd dat regendruppels het beste tot hun recht komen met 1/50.
Back to top
Reply with quote
 
Ruud van Veenschoten


Gender: Male
Age: 64
Joined: 01 Nov 2005
Posts: 765
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 May 2008, 15:07    Post subject:
Ben afgelopen vrijdagavond bij de boekpresentatie in Nijkerk geweest. Was een gezellige ongedwongen sfeer. Met uiteraard een uitleg van Daan hoe het een en ander tot stand gekomen is.
Heb meteen het boek gekocht. Ziet er inderdaad perfect uit. De andere delen maar kopen als ik naar het Vogelfestival ga Very Happy
Hoop alleen dat deel 1 nog hier of daar op de kop te tikken is.

Groet,
Ruud
_________________
Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
Wim De Cock


Gender: Male
Age: 64
Joined: 25 Nov 2005
Posts: 104
Location: Roeselare (B)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 19 May 2008, 20:40    Post subject:
Vandaag boek ontvangen en kan ook alleen maar bevestigen dat het een prachtig boek is geworden. Ik heb alleen een vraag bij de scholekster. Ik heb op birdpix al veel discussies zien passeren over nestfotografie. Is dit geen nestfotografie? Waar ligt de grens?
Back to top
Reply with quote
 
Mies
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 01 Dec 2005
Posts: 5918
Location: Montferland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 May 2008, 20:47    Post subject:
Wim, de grens ligt bij de aanwezigheid van een NEST. Bij weidevogels zijn de jongen nestvlieders en verlaten het nest direct na het uitkomen. Nesten met nestblijvers hebben een veel grotere verstoringskans doordat er voor de jongen en de ouders geen uitwijkmogelijkheid is.
_________________
all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Back to top
Reply with quote
 
Chris van Rijswijk


Gender: Male

Joined: 18 Sep 2004
Posts: 81
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 20 May 2008, 8:38    Post subject:
Gisteravond ben ik teruggekomen uit het buitenland. Ik heb snel even het nieuwe boek doorgebladerd. Ik kan niets anders zeggen dat de eerste indruk fantastisch is!

Gr Chris
_________________
Canon diverse

http://www.birdshooting.nl/


Last edited by Chris van Rijswijk on Tue 20 May 2008, 14:10; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Wim De Cock


Gender: Male
Age: 64
Joined: 25 Nov 2005
Posts: 104
Location: Roeselare (B)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 20 May 2008, 11:16    Post subject:
Volledig akkoord met de stelling van Mies en ik zie absoluut geen probleem om zelf dergelijke foto's te maken. Vraag is misschien wel of je geen verkeerd signaal geeft wanneer je dergelijk foto's gaat publiseren. Niet iedereen begrijpt er evenveel van.
Back to top
Reply with quote
 
sjoerd lubbers


Gender: Male
Age: 48
Joined: 17 Jun 2007
Posts: 4
Location: den haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 20 May 2008, 13:57    Post subject:
Hulde hulde hulde aan de fotografen, maar vooral aan de samenstellers van het boek. Viel zaterdag op de deurmat. Dank!

Sjoerd

ps
klopt het dat de bestelde kalender(s) later komen?
_________________
canon 30 D, 100/400mm
Back to top
Reply with quote
 
sendendanceman


Gender: Male
Age: 44
Joined: 28 Dec 2004
Posts: 64
Location: Klundert
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 20 May 2008, 16:01    Post subject:
Heb ook afgelopen zaterdag het boek ontvangen en met plezier door gebladerd ,wat een pracht platen staan er in , het heeft me gelijk weer motivatie geven om toch wat meer te gaan fotograferen, aangezien ik er ruim anderhalf jaar niet echt mee bezig ben geweest.(fotograferen van vogels dan)
Dit jaar heb ik voor mezelf de knoop door gehakt en geinvesteerd in foto apperatuur.

En een doel heb ik al een brijdrage aan bridpix 5 te kunnen leveren, dat zal niet makelijk worden maar deste leuker is de uitdaging.

Voor de rest wil ik iedereen bedanken die aan het boek hebben mee gewerkt wat er is veel tijd in gaan ziiten heb ik begrepen.

Vriendelijke groeten Jeroen Senden
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum