Zoveel mogelijk proberen alles in een tas te doen die in het bovenvakje past. Dan zit je nog vaak ver boven het aantal kg. maar daar doen ze meestal niet al te moeilijk over. Bij mij past het nog in een rugtas.
Deze week gaan we weer vliegen en dan gaat bij mijn maat de 600 mm mee. Ik geloof dat het bij hem nog net in een grote rugtas past, maar dan wel met de zonnekap in de gewone bagage. Dit lijkt me geen punt, want daar kan een dief toch niet veel mee.
Verder schroef ik mijn Gitzo uit elkaar (2 delen) en die check ik gewoon in.
Maar 't blijft altijd wel weer even spannend of je gewoon door de checks komt. Ik geef het in elk geval niet af.
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Fri 06 Jun 2008, 16:16 Post subject:
De Lowepro Phototrekker AW II schijnt goedgekeurd te zijn mbt meenemen als handbagage. De lens + body en eventueel een converter (al gooi ik die liever in de glasbak) past precies in de tas. Ik hoop ook dat het binnenkort allemaal goed gaat ...
Ik weet niet precies of de 500 er ook in past, maar Think Thank heeft ook een aantal modellen die qua afmetingen toegestaan zijn in vliegtuigen.
Vooral model airport accelleration schijnt veel ruimte te hebben.
groetjes,
Astrid _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Posted: Fri 06 Jun 2008, 18:01 Post subject: Reizen met 500/4
Hoi Astrid
Ik heb de Lowepro Phototrekker AW (ik denk het 1e model). Gaat altijd prima qua formaat. Past meestal precies in de handbagagevakken.
Tip: stop altijd een paar plastic zakken in het voorvak van je rugzak. Gaan ze bij het inchecken moeilijk doen dat je teveel gewicht bij je hebt dan is het meestal op te lossen door te vragen of het goed is dat je het gewicht ook verdeeld over de plastic zakken. Vreemd genoeg gaan ze meestal accoord. Waarschijnlijk is het een groter probleem dat je één stuk handbagage bij je hebt met bijv. een gewicht van 16 kg (bij mij meestal het geval) dan dat je bijv 3 tassen van 5 kg bij je hebt. Dat uit het oogpunt van veiligheid. Je kan beter 5 kg in je nek krijgen dan 15, toch?
Oja, wanneer je ingecheckt hebt, dan kan je natuurlijk 100 meter verder weer je spullen terug stoppen in je fototas.
Groet
Frank Dröge _________________ Canon sinds januari 2014.
Kijk ook eens naar dit model van Think Tank: Airport International™ V2.0, daar past 500mm zonder kap in. Begreep dat Konijnenberg dealer is. Gebruik zelf dit model aangevuld met een Urban Disguise 60 schoudertas waar je 2 camera's en 3 lenzen in kwijt kunt.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sat 07 Jun 2008, 21:04 Post subject:
pantera heeft hier een hoop handige tips over geschreven.
oa dat je een camera met lens, en een eventuele laptop uit je tas mag halen voor gewichtscontrole.
De zonnekap van mijn nikkor 500 past omgekeerd om de lens (die van jouw canon ook). Dan past de lens nog in de Brian's hottub van Crumpler. (De indeling is wel compleet aangepast.)
Die tas mag mee, net als zijn grotere opvolger de (ik meen) Zoomaverse. Crumpler is goedkoper, steviger en handiger dan Lowe en zonder extra zak al behoorlijk regendicht. Al 4 keer geen probleem gehad in charters.
Het ligt toch ook aan de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Bij de KLM doen ze bijv. helemaal niet moeilijk, maar morgen vlieg ik met de SAS naar Spitsbergen en dat was twee jaar geleden ook een hoop gestress.
De SAS laat slechts één stuks handbagage toe, geeft ook de maximum afmetingen toe en het gewicht en alles werd toen gecontroleerd.
Gelukkig bleef ik met alles net binnen hun regels.
Het zal voor fotografen toch altijd wel moeilijk blijven om onze dure apparatuur te vervoeren en als je dan soms ziet was mensen allemaal mee aan boord slepen!!
Maar ja, hierover kan je nog veel schrijven. Hopelijk gaat bij mij morgen ook alles goed, ik heb slechts 3 kilo overgewicht in mijn handbagage.
Dus duimen maar!
groetjes,
Astrid _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Sun 08 Jun 2008, 23:14 Post subject:
Heb al een paar keer gevlogen met verschillende uitrustingen. De laatste keer was een maand terug naar SPanje met de KLM. Een (te) grote Tenba shoot outbag met 500 f4, 2 andere lenzen en 2 bodies + losse spullen. Als overige handbagage nam ik 2 statieven mee. Op de heenreis geen probleem en kon ik alles als handbagage meenemen. Op de terugweg mochten de statieven van de security niet als handbagage mee en moest ik weer terug om die als afwijkende bagage in te checken. Kreeg het even benauwd maar gelukkig verschenen beide als eerst artikelen op de bagageband.
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Mon 09 Jun 2008, 9:29 Post subject:
Ik heb een Lowepro Phototrekker. Volgens de Lowepro website is dat het maximaal toegestane formaat dat als handbagage mee mag. Qua lengte en breedte past ie idd makkelijk in de rekjes die op het vliegveld staan, de dikte is echter het probleem. Als je dus gevraagd wordt je rugzak daarin te proppen ga je voor de bijl.
Mijn truc is met die tas rond te lopen zonder te laten merken dat ie zwaar is, dan kom je er meestal wel doorheen. Hij past net in de meeste bagagevakjes, al is het zoals iemand anders al aangaf wel zaak vroeg in het vliegtuig te stappen zodat er nog plek is.
Een statief als handbagage heb ik al eens geprobeerd maar dat liep slecht af. Ik kan me voorstellen dat ze zo'n ding als potentieel wapen zien. Was ook deels mijn eigen schuld, ik noemde hem in een jolige bui ten overstaan van de beambte mijn "Chinese Slasher"...
En oh ja, afgelopen jaar in Frankfurt is mijn Kanon door de Duitse Oberflughafenkommandant gecontroleerd op explosieven
Posted: Fri 13 Jun 2008, 13:16 Post subject:
En, werd je Kanon toegelaten uiteindelijk? Het blijft een vervaarlijk ding. Je weet het maar nooit in deze tijd met zoveel terrorisme! Ik denk dat je er wel een Boeing mee kunt kapen.
Ik gebruik een Vertex 300 van Lowepro. Speciaal ontwikkeld voor vliegtuigtransport. je kunt hem goed zo dragen dat het lijkt of hij niets weegt - terwijl er 15 kilo in zit.
Ik heb mijn Lenstrekker waar ik mijn 500 normaal in heb, niet mee durven nemen. Hij valt buiten de toegestane afmetingsnorm voor cabinebagage: 55 x 35 x 25 cm. De Vertex is 55 x 33 x 26 cm en flink lichter dan de Phototrekker AW II (waar je volgens mij bij diverse kleinere luchtvaartmaatschappijen problemen mee krijgt - alleen al de stress dat die problemen zouden kunnen ontstaan en je je apparatuur in moet checken).
Gender: Male Age: 58 Joined: 15 Jan 2008 Posts: 36 Location: Merksplas
Posted: Fri 13 Jun 2008, 20:02 Post subject:
Mijn 600mm gaat in een Lowepro super trekker AW II. En deze gaat zelfs in een bagagerek. Maar wil je niet voor een verrassing komen te staan dat je het niet mee mag nemen. Dan kun je best eerst eens informeren wat je zo al mag en kan vervoeren als handbagage. _________________ Groetjes van Alexander
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum