Gender: Female Age: 74 Joined: 15 May 2007 Posts: 53 Location: De Panne
Posted: Sat 16 Aug 2008, 20:41 Post subject: Canon Mark III nog steeds goeie koop?
Ik heb hem (ben er super blij mee) maar mijn echtgenoot heeft hem eens gebruikt en staat er ook op te lekkebaarden, hij heeft nu een 20D. Is de mark III nog steeds een goeie koop of komt er intussen nieuwere versie uit met ev. gps of zo?
Maak nu track met garmin en met gps photolinker link ik het aan mijn foto's.
Wat is er nu als beste vogellens? Ik heb de 300mm/2.8 maar kom dikwijls wat mm te kort zelfs met tussenring! In oktober trekken we naar Polen om zeearenden te fotograferen dus...
Oei oei wordt grote investering!!!
Alvast bedankt op voorhand.
Martine _________________ Canon EOS-1 D Mark IV, EOS- 5 D Mark II en III. Canon lenzen van 17 tot 500 mm, Speedlite 580 EX, Gitzo statief,
welkom: http://www.natuurinbeeld.be
Gender: Male Age: 44 Joined: 30 May 2005 Posts: 536 Location: sexbierum
Posted: Sun 17 Aug 2008, 0:38 Post subject:
Als het kan, kopen die 2e mark3! Bij mijn weten komt er nog niet een opvolger aan en dan nog. Leuk als je er straks ook tosti's mee kunt bakken maarem....
Ik hoef vast ook niet te vertellen dat de 500 F4 een dijk van een lens is die eventueel nog los met de hand is te hanteren.
In mijn ogen nog steeds de beste oplossing voor wie mm's wil, en geld heeft. Ik heb een 600mm maar echt hanteerbaar is dat niet meer. _________________ De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
Ik heb even op de site van de photokina gekeken , Maar kon zo gauw niets nieuws over een eventuele opvolger van de Mark DS III vinden .
misschien dat je de site van canon eens moet bezoeken . En verder ooit zal hij vervangen gaan worden . Al geloof ik dat dit niet op korte termijn zal zijn . Dat zal anders worden als nikon met een 21 megapukkel camera op de markt komt . Want dan hebben ze weer iets om tegen elkaar op te boksen . En ja de digitale tijd gaat snel . heel snel . Verder zou op fotoapparatuur eens kunnen kijken wat of ze daar er iets over zeggen . Daar zitten de freaks .Rest mij je nog goede tijd in polen toe te wensen .
Gender: Male Age: 42 Joined: 11 Aug 2005 Posts: 59 Location: Ermelo
Posted: Sun 17 Aug 2008, 11:10 Post subject:
Quote:
misschien dat je de site van canon eens moet bezoeken
Dat hoef je voor de Nederlandse versie niet te doen want als ze ergens traag zijn met nieuwe producten op hun site te plaatsen dan is het daar wel. De 1D mark III was al lang en breed in de winkels te verkrijgen en op de site was er nog geen spoor te bekennen van het nieuwe vlaggenschip. Beetje slordig!
Al zou er een nieuw model uitkomen dan heb je hem toch niet voor oktober binnen.
Wat je ook kan doen is een 40d kopen. De 40d heeft een grotere cropfactor en zou je de 300mm samen met een 1,4 converter volgens mij toch goed kunnen gebruiken. Kost ook iets minder dan een mark III
Gender: Male Age: 49 Joined: 13 Feb 2007 Posts: 27 Location: Bilthoven
Posted: Sun 17 Aug 2008, 11:38 Post subject:
Toen ik voor ruim een maand terug bij KB was om mijn 40D aan te schaffen heb ik toch uit nieuwsgierigheid gevraagd naar de Mark III. Mij werd medegedeeld dat mensen die hun oog op deze camera hadden laten vallen beter konden wachten op de opvolger, omdat deze eind dit jaar al verkrijgbaar zou zijn. Ik neem aan dat ze dit niet voor niets zeggen, maar of eind dit jaar ook daadwerkelijk gehaald wordt.
Ben zelf nog niet zo lang in het bezit van de 500 F4, maar kan nu al zeggen dat ik nooit anders meer wil. Echt een toplens.
Groet, Mike _________________ Canon 40D + Canon 500mm F4 L USM IS /
Olympus DSLR & Objectieven voor macro en de allerdaagse fotografie.
Gender: Male Age: 57 Joined: 05 Jun 2008 Posts: 7 Location: grimbergen / belgië
Posted: Sun 17 Aug 2008, 14:59 Post subject: lens + camera
Mijn ervaring met 40d 1dmarkIII 300 2.8 en 500 F4.0
Qua vogellens gaat alleen zware/dure prime 500, 600 of 800 mm toevoeging zijn bij 300 2.8 met extenders die je reeds bezit. Qua gewicht en prijs, kon ik alleen leven met 500 F4.0. In combinatie met 1.4 geeft dit zeer scherpe beelden 700 mm à f5.6.
Beeldkwaliteit van 40d is goed, maar absoluut niet te vergelijken met toestel/sensor combinatie van 1d markIII. Hou dan 20d en wacht op opvolger 5d of 1d markIII.
Als 5d opvolger bijvoorbeeld 16 mp zou hebben, ga je qua pixel densiteit vergelijkbaar zijn met 1d markIII en heb je ideale landschaps natuurfotografie combinatie.
Succes _________________ We all go a little mad sometimes. Haven't you?
Canon bokaal van 16 tot 800 mm
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum