Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Birdpixweekend, 2 t/m 5 oktober 2008

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arie Ouwerkerk
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 21 Aug 2004
Posts: 7012
Location: Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 29 Jul 2008, 15:42    Post subject: Birdpixweekend, 2 t/m 5 oktober 2008
Ja, het is weer zover! Bij deze wil ik het 8e Birdpixweekend op Terschelling aankondigen. De data voor dit sweekend zijn van Donderdagavond 2 tot en met Zondag 5 oktober 2008. Zoals gebruikelijk overnachten we in de Volkshogeschool in Hoorn.

Het doel is om er weer een gezellig weekend van te maken. 's Ochtends vroeg naar het strand voor Drieteenjes en zeevogels, na het ontbijt het eiland verder verkennen en 's avonds nog even naar buiten en dan de resultaten bekijken en tips uitwisselen over fototechnieken en bewerking. In tegenstelling tot voorgaande jaren zijn dit najaar ook de gebruikers van zustersites Nederpix en Digiscooppix uitgenodigd en wie weet van we van elkaar kunnen leren!

Ik heb een optie op 2/3 slaapzaaltjes en enkele 2-persoonskamers (meerprijs) genomen en er is ruimte voor c. 20 deelnemers. Om definitief te reserveren heb ik het liefst zo snel mogelijk 4 opgaven nodig.

De prijs voor het lange weekend is Euro 230. Supervips krijgen een korting, zij betalen Euro 215. Dit is inclusief volpension verblijf op de Volkshogeschool en fietshuur, maar exclusief reiskosten en drankjes.

Opgaven kunnen worden gedaan per PB (ik heb naam en adres, mobielnummer en emailadres nodig) of email (tringa12@xs4all.nl).

Ik hoop veel van jullie te treffen op Terschelling. In deze tijd van het jaar zijn veel vogels aanwezig. Op het Noordzeestrand zitten Drieteentjes en met wat wind zijn passerende Jan-van-genten, jagers en meeuwen mogelijk, terwijl met rustiger weer 's ochtends nog allerlei zangertjes kunnen arriveren. Het blijft elke keer verrassend om Roodborsten, Tapuiten, Goudhaantjes en/of lijsters uit zee te zien komen . De duinen herbergen veel trekvogels, in de polder zijn de eerste Rotganzen weer terug en op het wad zijn nog de nodige soorten steltlopers aanwezig. Tijdens voorgaande najaarsweekenden kwamen Rosse Franjepoot, Morinelplevier, Sneeuwgors, Goudhanen en Zeekoet uitgebreid voor de lens.

Arie Ouwerkerk
_________________
Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Back to top
Reply with quote
 
Arie Ouwerkerk
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 21 Aug 2004
Posts: 7012
Location: Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Aug 2008, 15:41    Post subject:
Om definitief te kunnen reserveren heb ik nog enkele aanmeldingen nodig


Quote:
Ja, het is weer zover! Bij deze wil ik het 8e Birdpixweekend op Terschelling aankondigen. De data voor dit weekend zijn van Donderdagavond 2 tot en met Zondag 5 oktober 2008. Zoals gebruikelijk overnachten we in de Volkshogeschool in Hoorn.

Het doel is om er weer een gezellig weekend van te maken. 's Ochtends vroeg naar het strand voor Drieteenjes en zeevogels, na het ontbijt het eiland verder verkennen en 's avonds nog even naar buiten en dan de resultaten bekijken en tips uitwisselen over fototechnieken en bewerking. In tegenstelling tot voorgaande jaren zijn dit najaar ook de gebruikers van zustersites Nederpix en Digiscooppix uitgenodigd en wie weet van we van elkaar kunnen leren!

Ik heb een optie op 2/3 slaapzaaltjes en enkele 2-persoonskamers (meerprijs) genomen en er is ruimte voor c. 20 deelnemers. Om definitief te reserveren heb ik het liefst zo snel mogelijk 4 opgaven nodig.

De prijs voor het lange weekend is Euro 230. Supervips krijgen een korting, zij betalen Euro 215. Dit is inclusief volpension verblijf op de Volkshogeschool en fietshuur, maar exclusief reiskosten en drankjes.

Opgaven kunnen worden gedaan per PB (ik heb naam en adres, mobielnummer en emailadres nodig) of email (tringa12@xs4all.nl).

Ik hoop veel van jullie te treffen op Terschelling. In deze tijd van het jaar zijn veel vogels aanwezig. Op het Noordzeestrand zitten Drieteentjes en met wat wind zijn passerende Jan-van-genten, jagers en meeuwen mogelijk, terwijl met rustiger weer 's ochtends nog allerlei zangertjes kunnen arriveren. Het blijft elke keer verrassend om Roodborsten, Tapuiten, Goudhaantjes en/of lijsters uit zee te zien komen . De duinen herbergen veel trekvogels, in de polder zijn de eerste Rotganzen weer terug en op het wad zijn nog de nodige soorten steltlopers aanwezig. Tijdens voorgaande najaarsweekenden kwamen Rosse Franjepoot, Morinelplevier, Sneeuwgors, Goudhanen en Zeekoet uitgebreid voor de lens.

Arie Ouwerkerk

_________________
Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Back to top
Reply with quote
 
Arie Ouwerkerk
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 21 Aug 2004
Posts: 7012
Location: Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 06 Sep 2008, 10:20    Post subject:
Het hoog seizoen is voorbij en de meeste mensen zijn weer thuis. Tijd om het weekend op Terschelling nog eens onder de aandacht te brengen.

Er heeft zich inmiddels een leuk groepje fotografen aangemeld voor het Birdpix-weekend van 2 t/m 5 oktober. Er zijn echter nog enkele plaatsen vrij. Dus wie eens Drieteenstrandlopers, Sneeuwgorzen, Rotganzen of andere typische eilandsoorten voor de lens wilt krijgen kan zich nog opgeven!

Voor mensen die bang zijn in een grote groep te moeten optrekken, kan ik melden dat dat natuurlijk niet de bedoeling is. Waarschijnlijk komen diverse mensen met de auto, zijn er fietsen beschikbaar, kortom ingrediënten om in kleine groepjes (of alleen) er op uit te trekken. Ieder is vrij om te doen en laten wat hij/zij wil! Alleen is er wel één regel waar een ieder zich aan moet houden, namelijk dat de avondmaaltijd om 18.00 uur wordt geserveerd

Ook de avond kan gezamenlijk worden doorgebracht. Er is een zaal beschikbaar om de foto's van de dag te bewerken (laptop meenemen!), tips uit te wisselen of misschien wel naar een presentatie van een van de deelnemers te kijken.

Kortom, genoeg te doen. Opgeven kan tot 15 september, maar op is op!
_________________
Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Back to top
Reply with quote
 
Arie Ouwerkerk
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 21 Aug 2004
Posts: 7012
Location: Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 13 Sep 2008, 13:03    Post subject:
Komend Pix-weekend van 2-5 oktober 2008 is volgeboekt.

Maar niet getreurd, komend voorjaar organiseer ik naar alle waarschijnlijkheid weer een weekend en dan zijn er weer nieuwe kansen om Terschelling fotografisch te ontdekken Very Happy.
_________________
Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum