Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

De 5D mk II is er
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Sep 2008, 12:53    Post subject:
Met de 5D mark III kun je vast ook bellen, zucht...

Blijkt maar weer dat een camera niet wordt ontworpen met de natuurfotograaf in mind. Wat moet je als landschapsfotograaf (voor wie FF immers fijn is) met de mogelijkheid om video's te maken? En wat moet je met 25.600 ISO, je komt nooit boven de ISO 400 voor landschappen.

Die extra pixels zijn leuk maar onnodig en alleen maar belastend voor je pc en andere hardware. Als ik meer landschappen zou doen keek ik naar een "oude" 5D, die wordt nu lekker betaalbaar.
Back to top
Reply with quote

Bas Breetveld

PostPosted: Wed 17 Sep 2008, 12:58    Post subject:
Mijn eerste gedachte was ook dat die 5D nu een erg goede koop wordt voor veel mensen.
Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat de 'prosumers' de pro-modellen (1D2 en 1Ds2) in zouden halen qua techniek. Dat duurt nog wel even.

De Nikon-trend wordt (helaas nog niet) gevolgd.
Back to top
Reply with quote

Ron van Elst

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2008, 13:01    Post subject: Canon 5D mk II
De nieuwe aankondiging werd ook wel heel erg gehyped door de Canon fans dus het verwachtingspatroon was erg hoog. Gesproken werd al over 3 camera's, met allemaal 1D specificaties. Natuurlijk gaat Canon zijn professionele lijn niet in de weg zitten met nieuwe modellen als deze niet tot deze categorie behoren. Vandaar de 'kleine' update. De 5D wordt volgens mij het meest gebruikt voor bruiloften in de professionele wereld, daar is de hogere ISO mogelijkheid en video mogelijkheid wellicht een welkome aanvulling..

Doodles zij het al:
Quote:
Als ik meer landschappen zou doen keek ik naar een "oude" 5D, die wordt nu lekker betaalbaar.

Precies mijn idee, kijken voor een leuke 2ehands 5D. Eveneens geldt dit voor de 40D als de 50D straks uit is.....
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 17 Sep 2008, 16:48    Post subject:
effin voor nog geen € 2500 ben je koopman van het nieuwe canon speeltje . verkoop start in novenber . je kunt er leuk mee filmen .
Maar dan kun je beter een videocamera kopen die is voordeliger en beter dan een filmende fotocamera .
Back to top
Reply with quote

Martijn de Jonge

PostPosted: Wed 17 Sep 2008, 17:53    Post subject:
Nikon kondigde vandaag bij monde van Roeland Koene een 'speciaal evenement''voor NPS-leden aan dat zijn weerga niet kent (Roelands woorden). Gaat zaterdag 8 november gebeuren. Na alle reacties werd de mededeling gedaan dat het NIET om een nieuwe camera zou gaan... Het ligt voor de hand dat de al langere tijd verwachtte 24MP+ camera gelanceerd gaat worden die mogelijk ook video aan boord heeft. 't Wordt een hete herfst!

Groeten, Martijn
Back to top
Reply with quote

Bas Breetveld

PostPosted: Wed 17 Sep 2008, 18:12    Post subject:
Ik zou wel even wachten met de aanschaf van een eventuele nieuwe Nikon. Komend voorjaar staan er heel veel te koop op Marktplaats.nl Wink
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 17 Sep 2008, 19:06    Post subject:
o nee he weer dat wachten . Weet je wel dat 7 weken een heel hoop nachtjes slapen is . Very Happy . Nou nikon jullie worden bedankt . Ik ga wel over op canon Smile , Die knallen te minsten iedere 3 a 4 maanden een nieuwe digireflex op de markt ,. Da,s pas marketing . kenne ze toch nog een hoop van canon leren in plaats van anders om . Laughing

Groetjes
@leo
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum