Bas Breetveld wrote: |
Het veroorzaakt die platte beelden waar we met z'n allen zo aan gewend zijn, dat we het niet eens meer zien. |
Bas Breetveld wrote: |
... Dat veroorzaakt per definitie een platter beeld dan voorheen met analoog... |
Quote: |
By the way, Ton, voor een middenformaat Mamya zijn 2e hands lenzen beschikbaar. Die zullen voor een nieuwkomer in de markt - Leica of Nikon - niet snel beschikbaar zijn. Tenzij de vatting andere merken accepteert. |
Ton van Mourik wrote: |
Wel heb ik ontdekt dat ik mijn meeste platen sowieso b.v.k. rond de ISO 200 schiet, dus... |
Ton van Mourik wrote: |
.... @ Bas: wat een gedefinieerder driedimensionering (vs. "platheid") van een plaat betreft, ik las en zag een test tussen 5D-platen en Mamiya-shots, waarbij het laatste merk (afhankelijk van de back) i.d.d. een veel duidelijk en beter relief toonde, zelfs ver weg op de achtergrond. Da's wel smullen, hoor.... |
3D effect in super telelenzen krijg je voorlopig niet tussen mijn fysisch aangelegde oren Embarassed |
sorry hoor, het vergelijk is tussen foto's met een macrolens op de Mamya met die van een zoom op de canon (hoe goed deze tamron ook moge zijn tov een nikkor of canon zoom, het is in de allerverste verten geen vergelijk voor een macrolens voor middenformaat). |