Gender: Male Age: 50 Joined: 23 Mar 2007 Posts: 14 Location: Hoegaarden, België
Posted: Sat 01 Nov 2008, 12:21 Post subject: Past een Velbon statiefkop op een Gitzo (systematic serie)?
Hallo,
Ik sta op het punt om een Gitzo statief te kopen uit de systematic reeks, dat zijn degene zonder middenkolom en met brede base plate.
Aangezien ik dit statief voor zowel telescoop als telelens wil gebruiken wil ik er een videokop op plaatsen. De Gitzo 2380 is me net iets te hoog (13,5cm) om op gepaste ooghoogte te komen als ik de benen van het statief helemaal uitrek. Een betere optie zou de Velbon FHD-71Q videokop zijn... maar past die eigenlijk wel op het Gitzo statief?
Ik vind die info nergens terug op het net dus richt ik me tot het forum. Uiteraard mag deze combinatie effect hebben op stabiliteit.
Groeten,
Freek _________________ Canon 1DIV en lenzen van 300 tot 30mm
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Sat 01 Nov 2008, 13:25 Post subject:
Op een Gitzo zit een standaard 3/8 schroef, dus alle koppen met zo'n aansluiting passen er op. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum