Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Thu 13 Nov 2008, 20:48 Post subject:
Het is idd erg industrieel vormgegeven. Waarschijnlijk het gevolg van hun kleinschaligheid. Ik vind het wel een stralend voorbeeld voor de foto-industrie. Sensor verouderd, gewoon een nieuw model erin, klaar. Beter dan een nieuwe camera te moeten kopen, met duurzame magnesium body, als de sensor niet meer aan de eisen voldoet. Hetzelfde geldt voor de rest van de electronica. Ik zou wel willen dat dit wat betaalder was. Dit soort bedrijven zetten wel nieuwe ontwikkelingen in gang. Zij bewijzen dat het allemaal kan. _________________ Fotosloep.nl
Ik had het ook gezien, ja. Hoewel het misschien niet direct ons soort camera is (hoewel... wat de boer niet kent...) zal het ongetwijfeld z'n uitwerking hebben op de toch al snelle ontwikkelingen op de DX, FX en MX-markt.
Ach, laten we het hele speelveld maar zien als een snelweg, waarop we nu eens door dit merk, dan weer door dat merk worden ingehaald. Als we dan kwijlend naar de voorbijschietende of fraai vormgegeven voorganger kijken en later wellicht met pijn en moeite eenzelfde verhikel hebben aangeschaft, zullen we ingehaald blijven worden door weer nieuwere...
Moraal: in ieder geval blijven rijden. Hoe snel of comfortabel maakt niet per se uit, als je maar op je bestemming komt (lees: mooie platen schieten op jouw eigen, individuele manier).
Posted: Fri 14 Nov 2008, 13:40 Post subject: RED apparatuur
Misschien even goed om terug op aarde te komen..... De getoonde apparatuur bestaat nog niet in het echt. Dit is allemaal 3D gerenderd materiaal. Het zal nog wel even duren voordat ze beginnen met de productie, dat zal ergens in 2009 moeten gaan plaatsvinden als het al gebeurd met de huidige economische crisis. _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
@ Ron: klopt. En nog afgezien van de heren fabrikanten, een eerste grote importeur/verkoper van foto-apparatuur in Amerika is al failliet (zie Nikon Rumours).
Er breken vast weer gouden tijden aan voor wegwerpcamera's...
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Fri 14 Nov 2008, 17:15 Post subject:
Toch, de sensor samen met de processor als losse module in de camera vind ik een erg fijne oplossing. Zo zou je samenstellingen met verschillende prijzen op de markt kunnen brengen. Upgraden is geen enkel probleem, ook financieel niet. Helaas zullen de fabrikanten je liever een nieuwe camera verkopen. Als filmrolletjes een upgrade kregen had je ook geen nieuwe camera nodig. _________________ Fotosloep.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum