Posted: Thu 16 Jun 2005, 15:07 Post subject: Nikon Coolpix 4500
Hallo soortgenoten,
Mijn Nikon Coolpix 4500 is niet meer, hij ruste in vrede".
Vandaag naar de fotozaak geweest: zou nieuw niet meer te verkrijgen zijn? Ik werd ook gewaarschuwd om uit te kijken met het kopen van een tweede hands camera via internet.
Is er nog een Birdpixer die van zijn Nikon Coolpix 4500 af wil?
Zijn er alternatieven? De CP heeft een interne zoom, zijn er andere camera's met interne zoom, die gebruikt kunnen worden voor digiscoping?
Blijkbaar zijn er ook camera's zonder interne zoom te gebruiken voor digiscoping. Welke en hoe koppel je zo'n camera aan de telescoop?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Bij Konijnenberg (www.koopdigitaal.nl) issie nog gewoon te verkrijgen zag ik. Over Marktplaats: een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar er vinden ook veel "normale" verkopen plaats (mensen die beter willen dan wat ze nu hebben enzo). Kijk maar eens hoe regelmatig er nu al 300D's worden aangeboden....
Ik heb een uitstekende tweedehands CP4500 gekocht op Marktplaats (schreef ik al eerder in mijn commentaar bij je winterkoning). Het schijnt dat ze hier en daar nog wel te verkrijgen zijn, zoals ook Luc al schreef. De mijne was nauwelijks gebruikt, compleet in de doos, had ik echt een koopje aan, nou ja koopje: 200 euro. _________________ Canon 400D + 100-400mm
Mijn deelneming Rico, dat worden moeilijke weken lijkt me, Had je eind vorig jaar ook al geen pech? Tip: kijk ook eens in Duitsland, dat wil nog wel eens uitmaken.
Groet, Rein
Gender: Male Age: 41 Joined: 21 Dec 2004 Posts: 118 Location: Huizen
Posted: Thu 16 Jun 2005, 17:43 Post subject:
Hallo rico,
Laten we voorop stellen:
Ik heb zelf nooit met een CP4500 gefotografeerd: dus echt oorelen kan ik niet. Plus de verhalen over deze camere zijn zeer lovend, dat geloof ik ook wel, maar...
...Is de CP 4500 niet al verouderd? (zeker in qua de techniek in vergelijking met de prijs)
(Wat het voordeel is van die interne zoom is moet je me maar uitleggen..)
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe digiscoop-camera, dat wordt hoogstwaarschijnlijk een Sony uit de W-serie.
Als je toch graag een coolpix wilt zou ik voor de nieuwere versies gaan (5600, 5900, 7600 of 7900)
Groet, René _________________ Huidig:
Canon 400D, 400/5.6, 70-300 IS, 1.4 Kenko
Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
Achterin of voorin(weet niet precies) het Dutchbirding tijdschrift staan ook telescopen, camera's en adapters. De coolpix 4500 staat er geloof ik wel bij. Helaas niet een prijs, maar ik dacht dat je ze dan moest bellen ofzo. Ik heb er nu geen een bij de hand dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Gender: Male Age: 43 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 248 Location: Amsterdam
Posted: Fri 17 Jun 2005, 17:30 Post subject:
Hij is idd nog te krijgen bij koopdigitaal.nl en die advertenties in de DB zijn van Combi Focus in Den Haag, Rob ter Ellen is daar de baas, goeie vent. Zou iig hem even bellen. _________________ Nikon D200 met AF-S 300mm f4 en 1.4 converter
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum