Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Vosonic X-Drive VP6210
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jun 2005, 21:19    Post subject: Vosonic X-Drive VP6210
Beste allemaal,

Ik heb deze vraag een maand gelden al eens gesteld maar toen geen reactie ontvangen. Ik probeer het toch nog maar een keer in de hoop dat er toch iemand reageert.

De X-Drive lijkt me een geschikt alternatief voor de Epson P2000 en de Flashtrax. hij heeft (bijna??) alle functionaliteiten die de andere twee ook hebben (o.a RAW ondersteuning, MP3- en MPEG1 afspeelmogelijkheden en een lange levensduur van de batterij) en een relatief groot display. De prijs is iets gunstiger dan de andere twee en dat heeft mij voorlopig doen besluiten de X-Drive aan te schaffen.
Hierbij nogmaal de oproep tot het delen van ervaringen met dit apparaat. Is het een aanrader of juist niet ?? Alle reacties zijn welkom !!

Groeten Michel
Reply with quote

Karel Mauer

PostPosted: Thu 16 Jun 2005, 21:57    Post subject:
Kan je iets meer informatie over de Vonosonic verschaffen, Michel ? (lui als ik ben hoef ik dan niet meer verder te zoeken).
Elders op de site is al uit de doeken gedaan wat de verschillen zijn tussen de Flashtrax en de Epson P2000. Voldoende informatie voor mij om de Epson aan te schaffen (moet ik nog wel doen !). Onder andere het scherm van de Epson vind ik wel aantrekkelijk (hoe zit dat bij Vonosonic ?, is dacht ik kleiner !?).
Maar, prijsverschil is wel erg aantrekkelijk. Vergelijk; Vonosonic VP6210, 40gieg, 299 euro (bij Cameranu, en ergens anders ?), Epson, 40gieg, 479 euro (bij Cameraexpress, dicht tegen de adviesprijs van Epson zelf aan, en elders ?). Bij Vonosonic is ook weer een voordeel dat je er een autoadapter bij kunt kopen. Ben eigenlijk net als jij benieuwd naar ervaringen met Vono (heb zelf m'n zinnen gezet op Eps).
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Thu 16 Jun 2005, 22:25    Post subject:
Hoi Karel,

Kijk eens op www.vosonic.com (hoe makkelijk kan zelfs lui zijn wezen Very Happy ) of op www.d95.nl voor de specificaties van de drive.

Bij www.koopdigitaal.nl wordt de Vosonic aangeboden voor 299 met een HD van 40 GB. Bij Foto Reuver in Velzen (daar is de d95 site van) ook voor 299 maar dan zit de door jou genoemde autolader er al bij !! Lijkt me helemaal ideaal. het scherm is inderdaad wat kleiner (en wellicht heeft het ook een lagere resolutie) maar at is voor mij totaal niet belangrijk, ik wil op vakantie toch mijn avonden beter besteden dan op zo'n klein priegelschermpje de paarhonderd foto's van die dag uitzoeken.

Dat ik kan controleren of alles er netjes op staat en ik mijn meegebrachte MP3-s kan afspelen is voor mij het belangrijkste.

Voor mij is het prijsverschil groot genoeg en zijn de voordelen ten opzichte van de 6210 klein genoeg om de andere twee als een baksteen te laten vallen !!!

Groeten Michel

P.S.
Ben de 6210 nog nergens voor minder dan 299 tegen gekomen.
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 17 Jun 2005, 8:51    Post subject:
optie is om niet de versie met foto weergave te nemen, maar alleen die met harde schijf en een losse MP3 speler.
Ik heb thuis aardig wat fotos hersteld in pse die ik zou hebben weggegooid als ik de onbewerkte files had bestudeerd (inclusief de grauwe gors hier op birdpix). Misschien is een laptop toch het beste (en maar 2x zo duur als een epson oid).
Nadeel is: ik ben nu nog steeds bezig met de 32 Gb aan fotos van 2 weken lesbos uit te zoeken (17 mei thuis, het is nu 17 juni).

succes en plezier, peter
Back to top
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Fri 17 Jun 2005, 23:09    Post subject:
Onderstaande reactie kreeg ik van Patrick Palmen gemaild. Volgens Patrick is de levertijd minder dan een week, wil dat uiteraard graag van hen horen aangezien voor mij de tijd enigszins begint te dringen.
Patrick nogmaals bedankt !!

ha Michel,
ik zag je verhaal/verzoek op birdpix.nl
Ik zelf heb al enkele malen besteld bij n.b. een Australisch internetbedrijf: https://secure3.ozhosting.com/powermarket/pm_stores/PINStore/client/store.asp
Deze heb ik op mijn beurt weer van anderen doorgekregen.
Dit is een betrouwbaar bedrijf die je de spullen aanbied tegen zeer aantrekkelijke prijzen die je hier in Nederland niet ziet en ze toestuurt via DHL.
Ook mijn x-drive komt hier vandaan maar zit ook aan vernieuwde versie te denken.
De 6210 die ook zij aanbieden heb je dan met een 40 gig voor 215 euro plus verzendkosten (zal rond de 15 a 20 euro zijn)
Met 80 gig heb je 'm voor bijna 280 euro + verzenden. (je zou bijna denken dat ik er voor werk)
Kijk maar ff voor je hier iets koopt, misschien heb je er wat aan (of andere birdpixers).

groet Patrick

Last edited by HJDT on Fri 17 Jun 2005, 23:34; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Panthera

PostPosted: Fri 17 Jun 2005, 23:20    Post subject:
Wanneer je fotospullen in het buitenland wilt kopen, kijk dan ook eens bij B & H in New York.

Ik bestelde daar (eerste keer) een paar maanden geleden 3 4GB Microdrives voor een onbenullig Eurobedrag per stuk. Ik plaatste de bestelling op woensdagmiddag Nederlandse tijd en ontving Woensdagavond een e-mail met een trace dat mijn pakketje via UPS was verzonden.
Donderdagochtend 07.00 uur lag het ter inklaring bij de Douane in Utrecht en vrijdagachtend werd het bezorgd. Ik moest alleen 99 euro BTW betalen.

Vorige week kreeg ik een 170 pagina dikke catalogus thuis gestuurd.
Zeker wanneer de koers gunstig is, een zeer aantrekkelijk adres wat ik ook zeker ga bezoeken, wanneer ik een keer in de US ben (of er speciaal voor die zaak naar toe vlieg).
Met een goede koers, lage ticketprijzen en zonder de BTW koop ik nog een 2de D2X voor een prikkie.

Groet
Marco

PeterH

PostPosted: Mon 20 Jun 2005, 7:27    Post subject:
Raydes wrote:

2:Ik had 1 klein probleempje als ik op een dag mijn files overzette en de map op mijn CF was nog niet vol en de volgende dag wou ik weer saven dan kreeg ik de vraag de bestaande map overschrijven? Ik weet niet of de map opnieuw zou worden gesaved of in de oude map enkel de nieuwe files ?

Groeten Raymond

Hij zal de folder aanvullen en foto's met dezelfde naam overschrijven. Aangezien je die niet zult hebben is het volkomen veilig om "ja" te antwoorden. Voor het veilige gevoel kun je het eens proberen met enkele testshots.

grz

Peter
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Mon 20 Jun 2005, 13:39    Post subject:
Raymond,

Kan je iets zeggen over hoe lang de drive er over doet om een CF kaart van 1 GB over te hevelen en gebruik je zelf de 4200 RPM of de 540 RPM ??

Heb overigens de prijzen van de site even naast elkaar gelegd en de verschillen met Nederland waren best schokkend.

Code:
HD cap. (GB)    Snelheid (RPM)   Prijs AUSD     Prijs EURO
30          4200                    270        159,66
40          4200                    277,5      164,09
40          5400                    281,25     166,31
60          4200                    300        177,4
60          5400                    315        186,27
80          4200                    345        204,01
80          5400                    360        212,88
100         4200                    427,5      252,79

Zelfs als de douane je pakketje onderschept en BTW heft betaal je nog veel minder !!
Overigens heb ik zelf de EURO prijs berekend aan de hand van een van internet geplukt omrekentabelletje, deze kan dus enigszins afwijken afhankelijk van koersfluctuaties.

Groet Michel

Last edited by HJDT on Tue 21 Jun 2005, 11:33; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Tue 21 Jun 2005, 11:35    Post subject:
Ik zie dat er van de opmaak van mijn mooie tabelletje niet veel meer over is. Iemand die het Excel bestandje wil hebben mag me mailen.

Raymond bedankt voor de link, volgens die site duurt het overschrijven van een Sandisk 1 GB Ultra II slechts 2'58 en dat is toch wel veel sneller dan de 25 minuten (!!!) die ikzelf gemeten heb voor de VP2060.

Groet Michel
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 21 Jun 2005, 11:56    Post subject:
Michel,
Die australische prijzen maken een simpelere versie natuurlijk minder interessant (hoewel; misschien was 100 euro hier voldoende geweest?).
Toch een overweging: ik heb voor de veiligheid 2 kaarten van 1 GB en zelfs op Lesbos of in de oostvaardersplassen duurt het toch wel meer dan een half uur voor 1 GB volgeschoten is in RAW+JPEG. (gelukkig maar, want wat een tijd kost het om al die fotos uit te zoeken)!
Die simpele vp2060 (60 GB) zonder viewer voldoet voor mij gewoon voor minstens 1 maand vakantie-vogel-fotograferen (zolang ik een labtop te zwaar en te duur vind). En het is natuurlijk leuker om 's-avonds je foto's alvast te kunnen bekijken - en vooruit: de hele slechte weg te mikken.
(nog een non-argument: het uitlezen van de schijf bij thuiskomst heeft wel weer wat van het laten ontwikkelen van je film: spannend).

By the way: enorme hartverzakking toen 1e dag in Lesbos - in het veld - de Vosonic het opeens niet deed. Gelukkig hield Jack het hoofd koel en stelde de juiste diagnose. de harde schijf was uit het slot geschoten, deze was makkelijk teruggestopt. oeps.
peter
Back to top
Reply with quote

jwchess
PixPas Pro

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Jun 2005, 12:19    Post subject:
HJDT wrote:
Ik zie dat er van de opmaak van mijn mooie tabelletje niet veel meer over is. Iemand die het Excel bestandje wil hebben mag me mailen.

Moet je er even de code-tags omheen zetten.
Heb ik nu even voor je gedaan.

pietervanveelen

PostPosted: Tue 21 Jun 2005, 17:34    Post subject:
Michel,

Speed test results
A full 1GB card takes 7 to 8 minutes to download.

op:
http://www.xs-drive.com/xsdrivesuper/

Ik denk dat dit geldt voor een andere kaart(en) dan de Sandisk 1 GB Ultra II

HJDT

PostPosted: Tue 21 Jun 2005, 22:46    Post subject:
@ Raymond: inderdaad is dat ook mijn grootste bezwaar van de 2060 al is het bij mij nog nooit fout gegaan. Voor de zekerheid heb ik altijd de file 2 a 3 keer overgeschreven voor het geval dat.... Gelukkig nog nooit nodig gehad.
@ jwches: Bedankt !!!
@Pietervanveelen: heb niet kunnen achterhalen van welke kaart dat was, krijg bij de meeste speedtests ook een waarde van rond de 3 minuten voor een Sandisk Ultra II.

Nogmaals ieder bedankt voor de reacties, wil best een klein verslagje schrijven over mijn ervaringen want de 6210 gaat het zeker worden.

Groet Michel
Reply with quote

PeterH

PostPosted: Fri 24 Jun 2005, 9:00    Post subject:
Ik ben bijna om.

Zit er sterk aan te denken om deze ook aan te schaffen. De grotere harde schijf en lagere prijs gaan het wsch winnen van het goede schermpje van de P-2000.

Alleen nog kijken of ik er zelf beter een snellere HD in kan zetten.

Peter
Reply with quote

PeterH

PostPosted: Fri 24 Jun 2005, 9:12    Post subject:
Ik zit nu te overwegen om er inderdaad 1 zonder HD te importeren (nog ff kijken van waar) en hier een HD te kopen

2 redenen. A; Als je pakje weinig kost heb je minder last van de douane. B; Als je HD crashed kun je hier makkelijker je evt garantie claimen.

Bij de Aus site die michel postte kost een 6210 zonder hd ~E145 en met een 80GB 5400 HD 279. Verschil van E134. Zo'n 5400 80GB HD kost hier ongeveer E140.

Peter
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Fri 24 Jun 2005, 22:50    Post subject:
Heb zojuist de VP6210 5400RPM 60 GB besteld in Australië.
Zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.

Groet Michel

P.S.
Peter: de HD's hiervoor zijn bij veel foto=zaken te verkrijgen. Foto Reuver (www.d95.nl) heeft ze in ieder geval maar ook Foto Konijnenberg volgens mij.

Last edited by HJDT on Thu 07 Jul 2005, 12:07; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Panthera

PostPosted: Sun 26 Jun 2005, 15:22    Post subject:
Misschien nog ter informatie.
Wij hebben verschillende externe opslagmedia.
In het buitenland werken wij met notebooks op de verblijfslokatie en met andere toestellen in het veld.

Nadat het 2 maal was voorgekomen dat enige honderden foto's niet op de imagetank stonden (terwijl het toestel na het kopieren aangaf dat ze er wel stonden) wilden wij absoluut geen gebruik meer van het toestel maken. Te riskant.
Dat vindt je overigens alleen maar wanneer je het een keer hebt meegemaakt.

Toen de FlashTrax uitkwam, zo'n toestel gekocht. Geweldig! Prima scherm. Zeker niet goed genoeg om de foto op zijn kwaliteiten te beoordelen, maar dat lukt op een lichtgewicht notebook ook niet. Je kunt wel controles doen om te zien of de gekopieerde foto's erop staan. Wij controleren behalve de eerste en de laatste foto, ook elke 50ste of 75ste.

Aangezien de FlashTrax de 4GB Microdrives niet helemaal kopieert (de files staan er wel op, maar van de laatste 50 bestanden was geen foto aanwezig) hebben we ook nog een Epson P2000 aangeschaft. Deze heeft een geweldig (groot) scherm -waar wij overigens nog alleen maar hetzelfde op doen als met de FlashTrax- en slaat de foto's allemaal op.

Hoe snel een toestel de data van de geheugenkaart naar de harddisk schrijft, hangt natuurlijk niet alleen af van het toestel, maar net zo veel van de geheugenkaart. Wij gebruiken verschillende kaartjes (zowel CF als MD) in verschillende apparaten en krijgen steeds andere uitkomsten.

Wanneer je iets in het buitenland koopt en het via een koeriersdienst naar Nederland laat versturen, gaat dat altijd langs de Douane en kan je er dus bijna zeker van zijn dat je een BTW-heffing krijgt.

Groet
Marco

PS. Let goed op de accucapaciteit. Het gaat er niet om hoelang je foto's kunt kijken. Het gaat er (bij mij in ieder geval) om hoeveel kaartjes je op een acculading kunt kopieren en controleren. Dat valt vaak vies tegen.

HJDT

PostPosted: Thu 07 Jul 2005, 12:07    Post subject:
Hallo allemaal,

Hier een update over de VP-6210. Op 22 juni bestelde ik hem op de site die Patrick Palmen doorgaf. 5 Dagen later werd hij door DHL (al) bezorgd. Mooi op tijd dus en (in tegenstelling tot wat Marco in zijn laatste reactie meldde) een BTW heffing is achterwege gebleven. Mooi meegenomen dus, hoewel de prijs MET heffing nog altijd een stuk lager zou zijn dan voor een 40GB hier in Nederland.

Maar goed: heb dus een X-Drive met 60 GB 5400 RPM gekocht. Mijn eerste indruk was al goed; apparaat is mooi vormgegeven al past de meegeleverde reisetui er niet bij qua kleurstelling. Handig is een klemmetje waarmee je hem aan je broek of rugzak kan klikken zodat je hem snel bij de hand hebt (al vraag ik me af of je dat nou echt zal gebruiken). Ook handig zijn een afstandsbediening (!) en een kruiskop- en normaal schroevendraaiertje.

Installatie was geen probleem in Windows XP Professional, gewoon aansluiten op een USB poort en Windows doet de rest.

Heb verschillende keren getest hoe lang het duurt om een volle 1GB Sandisk Ultra II kaart over te schrijven. Ik kom elke keer net onder de 4 minuten uit wat toch wel flink langzamer is dan de ca. 2,5 minuut die bij sommige tests op internet gehaald worden maar ik vind het meer dan acceptabel.

Een klein schermpje is aanwezig en kijkt prettig. Blij was ik wel met de mogelijkheid oim de achtergrond te vervangen door een eigen plaatje want die van Vosonic zat op sommige plaatsen de leesbaarheid van de iccontjes in de weg. Of deze goed genoeg is om de scherpte van een foto te beoordelen weet ik niet uit eigen ervaring (vind het zelf niet belangrijk want ga ik niet doen) maar uit alle tests zou bliken dat dat niet het geval is.

Wat kan hij verder nog: MPEG en MP3 afspelen wat ook best handig kan zijn, ik heb in ieder geval een manier om me een paar uurtjes te vermaken in het vliegtuig...
Batterijduur zou ruim 4 uur zijn maar dat heb ik nog niet goed kunnen testen. Uit een run van 6 x 1 GB overschrijven leek het er wel op dat die levensduur niet gehaald werd maar representatief kan ik dat niet noemen. Over levensduur van de batterij (bij interesse) na mijn vakantie misschien meer.

Dan heb ik ook al een nadeel ontdekt: bij wegschrijven van mijn PC naar de X-Drive of Memorycard krijg ik na 1 minuut een foutmelding dat de bestanden niet gekopieerd kunnen worden, vervolgens kan ik de bestanden ook niet meer benaderen maar ik kan nog wel door de bestanden en directories bladeren. Bij mijn oude X-Drive was dit een bekend probleem (zou liggen aan FAT32-NTFS incompatibiliteit van de X-Drive) maar na contact met costumer service van Vosonic in Taiwan is het probleem ook niet opgelost. Als iemand de oplossing heeft hoor ik het graag.

Groeten Michel
Reply with quote

PeterH

PostPosted: Thu 07 Jul 2005, 13:02    Post subject:
HJDT wrote:

Dan heb ik ook al een nadeel ontdekt: bij wegschrijven van mijn PC naar de X-Drive of Memorycard krijg ik na 1 minuut een foutmelding dat de bestanden niet gekopieerd kunnen worden, vervolgens kan ik de bestanden ook niet meer benaderen maar ik kan nog wel door de bestanden en directories bladeren. Bij mijn oude X-Drive was dit een bekend probleem (zou liggen aan FAT32-NTFS incompatibiliteit van de X-Drive) maar na contact met costumer service van Vosonic in Taiwan is het probleem ook niet opgelost. Als iemand de oplossing heeft hoor ik het graag.

Groeten Michel

Ai. Even voor de goede orde. Je hebt alleen problemen van je computer naar de 6210. Bij het downloaden van je plaatjes naar de PC is er geen probleem?

Ik ga zoeken op het net.

Grz

Peter
Reply with quote

Panthera

PostPosted: Thu 07 Jul 2005, 16:51    Post subject:
Hoi Michel,

Dat is goed nieuws....dat je geen BTW hebt hoeven te betalen. Mogelijk ligt het aan de koeriersdienst. Via UPS heb ik al twee keer moeten betalen terwijl DHL 1 maal een stapel boeken zonder kosten afleverde terwijl ik een andere keer weer wel moest betalen toen het in mijn Postbus kwam.

Ten aanzien van het kopieerprobleem is het mij ook niet helemaal duidelijk wanneer dat optreedt. Bij de foto's kopieren NAAR de PC, of VAN de PC naar de X-drive.

Groet
Marco

HJDT

PostPosted: Thu 07 Jul 2005, 22:17    Post subject:
Hallo Marco en Peter !!

Inderdaad (en gelukkig) treedt "het kopiëerprobleem" van de combo alleen op bij het schrijven VAN PC NAAR X-Drive. Als ik de gebackupte files NAAR mijn PC kopiëer loopt alles als een zonnetje. Zoals al gezegd is het met de VP-2060 nooit anders geweest. Raar maar waar.
Een oplossing heb ik nog steeds niet en ook "Taiwan" weet niet meer te verzinnen dan dat het aan mijn PC zou liggen.....

Tips/oplossingen blijven welkom, een korte zoektocht op enkele fora leverde geen lotgenoten op.

Groet Michel

P.S.
Bog vergeten bij het lijstje van meegeleverde accesoires: een setje oordopjes zodat je de MP3's kan beluisteren...
Reply with quote

PeterH

PostPosted: Fri 08 Jul 2005, 6:53    Post subject:
Naar uitvoerig de bekende fori te hebben afgestruind heb ik helaas ook niets kunnen vinden. Je zou bijna zeggen dat jij speciale service hebt van Vosonic Wink

Hoe heb je je HD van je desktop geformatteerd? Fat32 of ntfs of anders?
Ik heb het beide en je bent van harte welkom om je vosonic op mijn computer te proberen. Laat me het maar weten of je daar behoefte aan hebt.

Groeten

Peter
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Fri 08 Jul 2005, 11:18    Post subject:
PeterH wrote:
Naar uitvoerig de bekende fori te hebben afgestruind heb ik helaas ook niets kunnen vinden. Je zou bijna zeggen dat jij speciale service hebt van Vosonic Wink

Hoe heb je je HD van je desktop geformatteerd? Fat32 of ntfs of anders?
Ik heb het beide en je bent van harte welkom om je vosonic op mijn computer te proberen. Laat me het maar weten of je daar behoefte aan hebt.

Groeten

Peter

Tja Peter, ik denk het ook (van die speciale service).

Heb gisteren (met het verhaal van de 2060 in mijn achterhoofd) gekeken welke bestandsindeling ik hanteer op mijn schijven en ik kwam er achter dat ik op 1 na allemaal als NTFS geformateerd heb. Dit zou misschien de oplossing kunnen zijn (kopieren vanaf de FAT32) maar het was al te laat om dit nog te doen. Hoop vanavond even tijd te hebben om er weer naar te kijken.

Bedankt voor je aanbod Peter, misschien maak ik er wel even gebruik van (ligt eraan hoe wanhopig ik ben hahaha). Stuur me even je telefoonnummer in een PB dan kan ik je eventueel even bellen.

Groet Michel
Reply with quote

Martijn

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 11 Jul 2005, 20:32    Post subject:
Ik heb sinds vandaag een vosonic x-drive 3320 60GB. Het installeren ervan was een echte hel; de harddisk werd niet herkend (het mass storage device wel om een of andere vage reden), was niet te formatteren en het bijgeleverde formatteerprogramma werkte ook niet. Toen maar de harde schijf van m'n laptop eruit gehaald en de Vosonic harde schijf in de laptop in MSDOS geformatteerd. Toen weer teruggezet in de x-drive en gelukkig werkte het geheel nu wel!

Ik had echter na het installeren geen enkel probleem met het schrijven van bestanden naar de x-drive, terwijl de harde schijven in m'n laptop NTFS geformatteerd zijn en de Vosonic FAT32. Het probleem van Michel deed zich dus niet voor en ik heb ook geen idee wat bij hem het probleem kan zijn.

Voor de rest lijkt het me vooralsnog een heerlijk apparaat. De fototransfer werkt prima (ik heb de snelheid ervan nog niet getest) en als MP3 speler functioneert hij perfect.

Ik heb hem aangeschaft bij hl-tronics in Duitsland (www.hl-tronics.com)
Back to top
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Tue 12 Jul 2005, 22:19    Post subject:
Beste mensen,

Hier nog een kleine update over de X-Drive: heb niet meer de tijd gehad om een oplossing voor het kopiëerprobleem te vinden helaas maar ik heb er wel wat energie in gestoken om de levensduur van de batterij te testen.

Dit heb ik als volgt gedaan: een Sandisk Ultra II 1 GB kaart volgegooid met oude foto's in RAW en daarna op een volgeladen X-drive zo vaak mogelijk de kaart overgeschreven zonder hem tussen door uit te zetten (niet exact representatief dus maar wel indicatief). Het resultaat viel me helemaal niet tegen; ik kwam op ongeveer 18 keer.
Ik weet niet wat jij daar van vindt Marco maar ik vind het heel erg veel. Ik denk niet dat ik dat in 1 dag volgeschoten ga krijgen (maar ja, wie weet !!). Mocht dat toch wel het geval zijn dan heb ik altijd de autolader nog !!

Na mijn vakantie misschien nog wel meer gezever over dit apparaat, ik denk in ieder geval wel dat ik me er mee ga vermaken.

Groeten Michel
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum