Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Voorstellen, oet 't Oost'n

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 15 Jun 2005, 23:24    Post subject: Voorstellen, oet 't Oost'n
Hoewel tijd tekort mijn grootste "vijand" is, toch me maar even voorstellen. Schitterende foto's op birdpix.nl!!!!!!!!!!!
Ik ben Marijke, oeps 60 jaar, wij wonen in Twente in de buurt van Enschede.
Fotografeer ongeveer 2 jaartjes en fotografie is mijn grootste passie. Hele middagen kan is in het Veen zitten of waar dan ook. Sleur menige kilootjes mee daarbij ook statief. Misschien ooit eens een kleine bolderkar kopen om alles erin te stoppen Laughing Maar ondanks het gewicht sleur ik toch alles mee, want je weet maar nooit:-)
In het begin als ik in de auto zat en ik zag wat vliegen of zitten wat op een buizerd of dergelijke leek. Wilde ik dat er gestopt werd, er kwam dan een gegil uit de auto, maar mijn man rijdt dapper door.
Maar zonder gekheid, ik heb nog steeds een apart gevoel als ik zoals vorige week 2 middagen jonge boerenzwaluwen kon fotograferen. Met kloppend hart en opgewonden ben ik dan aan het fotograferen. En moet ik mezelf tot rust manen. Want ik wil zo graag juist deze vogels fotograferen. Nog nooit geen kans gehad bij dit soort vogels. En nu poem pats ze zitten er. Vanuit de auto met een groot kussen gevuld met bonen op het open portier en vanuit het open dak van de auto. Wel steeds weer even terug moeten rijden naar begin van de weg en dan maar weer wachten en weer opnieuw het zandpad inrijden als ze weer even gaan zitten. Het geluk is dat ze jonge zwaluwen zijn die gevoed moeten worden anders had ik weinig ofwel geen kans. Wel heel veel geduld moeten hebben. Helaas, nu zitten ze er niet meer Crying or Very sad Ik denk dat ze groot genoeg zijn en niet meer gevoed hoeven te worden en zelf op insecten jacht gaan. Wat is zoiets dan jammer.
Ik ben enorm fanatiek, ik volg al 3 weken Futen met 2 jongen en deze zelfde Futen hebben nu weer 4 jongen. Het is een prachtig schouwspel om te zien wat er allemaal gebeurd. En heel belangrijk het allemaal te fotograferen. De 2 Futen van het eerste nest zullen verjaagd worden uit dit gebied en zo straks ook de 4 die pas uit hun ei zijn.
Wel, ik ben zeer fanatiek in fotografie wat vogels en dieren betreft:-)
En hou me zeer aanbevolen voor tips en wat gebieden hier in Twente en Achterhoekse omgeving betreft!
Groetjes, Marijke/Orange
Heb een website/fotogallery op: http://orange8.brinkster.net
Canon 50D - Canon EF 17-40mm F4 L USM - Canon EF Macro 100mm 2.8 USM - Canon EF 70-200mm 2.8 L USM - Tamron AF SP 28-75mm 2.8 XR Di LD ASF - Canon EF 100-400mm 4.5-5.6 L IS USM - Extender EF 1.4x II -
Head Manfrotto #222 - En aanverwante art.
Back to top
Reply with quote

Elly

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jun 2005, 6:44    Post subject:
Welkom Marijke,

hier nog een liefhebster uit Twente, maar dan uit Almelo.
Ik heb net even snel een blik geworpen op je website. Ziet er mooi uit met veel foto's, die ik op een later tijdstip beter zal bekijken (moet nu naar mijn werk)
Ook ik kom graag in de Engbertsdijksvenen, maar kom er pas vanaf eind april toen ik mijn Eos 300D had gekocht.
Ook het Wierdenseveld schijnt een mooi gebied te zijn!
En in de omgeving van enschede zijn ook veel gebieden, dus jij kunt je lol wel op Laughing

Orange

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Jun 2005, 12:08    Post subject:
Dankjewel Elly voor je welkom. Leuk hier ook mensen uit Twente tegen te komen. Laughing
In Twente en Achterhoek zijn veel prachtige natuurgebieden. Wat vogels betreft is fijn om tips te krijgen, wat iemand in een bepaald gebied gezien heeft. Omdat ik nogal aardig wat kilootjes mee te sjouwen heb ga ik graag "gericht" ergens heen:-))
Mooie website heb je en tot mijn grote plezier zie ik dat je ook graag honden fotografeerd. Ik fotografeer heel graag hondenkoppen of actie foto's van ze. En..... ik heb je mooie foto's van Welsh Corgi's Cardigan op je Website gezien, de clowns onder de Corgi's ook wel genoemd. Wij hebben de Pembroke gehad. Een "wereld" hond, ofwel een hond uit duizenden. Een tri-color. Kleine hond met een groot karakter. Hierna geen Pembroke meer, tja waarom.... eigenlijk omdat ik dan ging vergelijken. En geen andere Pembroke kon tegen onze Panda op. Een gevoels kwestie dus. Hierna de 2 Labradors en nu een Lakeland Terrier.
Prachtige tekeningen/schetsen van honden op je Website, komplimenten!
Groetjes, Marijke/Orange
Canon 50D - Canon EF 17-40mm F4 L USM - Canon EF Macro 100mm 2.8 USM - Canon EF 70-200mm 2.8 L USM - Tamron AF SP 28-75mm 2.8 XR Di LD ASF - Canon EF 100-400mm 4.5-5.6 L IS USM - Extender EF 1.4x II -
Head Manfrotto #222 - En aanverwante art.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum