Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Welke tas?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 08 Jan 2009, 17:36    Post subject: Welke tas?
Hallo,

Ik weet dat het niet echt bij "optische" apparatuur hoort, maar ik denk dat deze vraag hier toch het best op z'n plaat is.

Sinds iets meer dan een jaar ben ik in het trotse bezit van een Sony DSC H9 (inmiddels weer een oud model). En hoewel het me niet lukt om al echt goede BP-waardige foto's te maken heb ik er wel veel plezier aan, zeker om steeds weer te proberen een foto te maken die wel BP-waardig is.

Alleen het vervoer van mijn camera brengt zorgen met zich mee, op zich de tas die ik erbij heb gekocht is wel goed genoeg, maar bij de camera heb ik ook de tele conversielens, (link: http://www.sony.nl/product/dcc-lenses---filters/vcl-dh1774 ) en binnenkort ook nog de groothoeklens (Link: http://www.sony.nl/product/dcc-lenses---filters/vcl-dh0774) en in het tasje wat ik nu heb kan ik deze onmogelijk vervoeren, en om een 2de tas mee te moeten zeulen is ook niet erg fijn.

En bij mij in de buurt lopen vooral in het voorjaar fotograven rond met SLR-camera's maar die hebben meestal van zon rugzakken waar de lenzen en body ('s) veilig in op zitten geborgen. En dat is me net wat te groot voor mijn camera.

Daarom wil ik hier eens vragen: heeft iemand van jullie een idee wat een goede, niet al te dure camera tas (liefst een schouder tas model) zou kunnen zijn waar ik alles veilig in kwijt kan?

ik hoop dat iemand zich door dit verhaal kan ploegen en een idee heeft,

Gr en alvast bedankt,

Micha

http://www.michagijsbers.tk

Canon EOS 450D + Batterygrip
Canon EF-S 18-55mm IS
Canon EF 50mm F/1.8 II
Kenko C-AF 2X Teleplus MC7 Teleconverter
Metz mecablitz 36 AF-4
Back to top
Reply with quote

Job Hakbijl

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 08 Jan 2009, 17:54    Post subject:
Back to top
Reply with quote

Ben Brons

PostPosted: Thu 08 Jan 2009, 18:05    Post subject:
je moet je fotos een eigen waarde geven en helemaal niet aan BP waardig denken, gewoon lekker fotograferen en er van genieten dat is het beste, mijn fotos zijn ook nit BP waardig, maar heb wel heel veel lol met mijn hobby.
Maar als ik je een tip mag geven voor een tas, koop gelijk een grotere, want voor je het weet is hij te klein past al je apparatuur er niet in. dit is mijn 3e tas al en steeds dacht ik deze is groot genoeg, maar ik zit nu al weer te denken aan een andere tas omdat ik nu ik de canon 500 f4.o heb deze niet op de body in de tas past, dus deze tas is me alweer te klein jammer genoeg.
Maar kijk eens bij een internet winkel, daar is keus genoeg in.

Succes met je keuze als je die mocht hebben.
Groeten Ben Brons

micha

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 08 Jan 2009, 18:18    Post subject:
de raad van Ben zal ik niet in de wind slaan, zeker niet!

En Job, ik bedoelde eigenlijk meer een soort tas als deze, alleen niet niet met deze verschrikkelijke kleurencombi.

een beetje meer natuur gericht, groen/bruin/zwart etc.

maar het 2de plaatje laat wel het best zien wat in bedoel, want beide lenzen zijn voor een compact camera eigenlijk best groot, en dan lijkt mij een dergelijke indeling toch het beste.

link naar de tas: http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=26379

maar toch bedankt beide voor de snelle reactie,

Micha

http://www.michagijsbers.tk

Canon EOS 450D + Batterygrip
Canon EF-S 18-55mm IS
Canon EF 50mm F/1.8 II
Kenko C-AF 2X Teleplus MC7 Teleconverter
Metz mecablitz 36 AF-4
Back to top
Reply with quote

Art

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 10 Jan 2009, 0:07    Post subject:
kijken op internet en bij internetshops is een mogelijkheid, heb ikzelf ook gedaan.
Maar ben toch wel met mijn spullen naar een winkel gegaan omdat ik zeker wilde weten dat alles in een tas past en dat ie goed in te delen was.
Tevens is het dan ook goed te zien of je voorlopig nog ruimte over hebt.
Ik heb toen gekozen voor een Crumpler tas.
Als je die in het natte gras legt om de apparatuur er uit tehalen blijft het gedeelte wat tegen je rug komt droog, omdat de ritssluiting aan de rugzijde zit.
tevens omdat twee bodys er in kunnen met mijn drie lenzen.
Tevens kan ik de Sigma 170-500mm Apo DG op de body laten zitten.
mijn advies: niet zomaar bij een internetshoo kopen als je de tas nog niet fysiek in handen hebt gehad om te zien of hij groot genoeg en handig genoeg is.
groeten Art
Back to top
Reply with quote

Nagtie

PostPosted: Sat 10 Jan 2009, 0:22    Post subject:
voor jouw materiaal zijn er genoeg tassen.
Ik weet niet wat jou materiaal weegt maar de crumpler draag je aan 1 kant, dit kan zwaar worden.
Deze tassen geven wel meer dan genog ruimte, en dan kun je ook je portomonee nog mee nemen. Mocht je nu het virus te pakken krijgen en toch een SLR willen aanschaffen, dan kan je hier ook nog even mee vooruit.
Groet Niels
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum