Bart Hofman wrote: |
Staan er een aantal op ebay. Zie je nog wel eens voorbijkomen en volgens mij heeft www.japancamera.nl en nog 1 staan. |
NicoBeun wrote: |
Ik ben ondertussen zo'n 2 jaar in bezit van de Sigma 50-500 en ben daar heel tevreden mee. Als je hem goed gebruikt presteert hij haarscherp. Natuurlijk moet je goed licht hebben , vooral bij een lang brandpunt, maar dat is meestal ook bij vast brandpunt lenzen wel het geval. fotografie betekent nou helemaal schrijven met licht. Het tweede voordeel van deze lens is dat je hem overal kan meenemen en dat word met zware F4 500 lenzen als je er ver mee moet lopen toch wat moeilijker. Natuurlijk presteren dit soort lenzen wel beter, maar deze kosten wel 4x zo duur. Verder is wat Gustav zegt over het kwaliteit verschil van de Sigma nog maar de vraag. Volgens mij is de Bigma een van de beste lenzen voor z'n geld. In de twee jaar dat ik hem bezit, heb ik er geen problemen mee gehad en hij werkt snel met mijn A700. |
gustav wrote: |
hallo kas
buiten het feit of je waarschijnlijk overstapt , toch nog een paar dingen op een rij de sigma 70-200 heeft HSM de sigma 120-400 heeft HSM de sigma 150-500 heeft HSM alleen de BIGMA 50-500 heeft geen HSM ik bedoel hier alleen maar mee te zeggen , dat er zeker 400/500 mm lensen zijn voor sony , die gewoon HSM hebben , en door de boy worden gestabiliseerd , en ze zijn nog goed betaalbaar ook er zijn testen van deze lensen , waar uit blijkt dat ze goed presteren , sucsess met je beslissing groet gustav www.gkiburg.nl |
Kas,
Het voordeel van Canon tov Sony is dat ze een 500mm f4.0 hebben, een 600mm f4.0, een 300mm f4.0 en een veel goedkopere 300mm f2.8. Je praat hier wel over objectieven die in de vrij dure prijsklasse vallen op de 300mm f4.0 na die je 2e hands nog wel voor rond de 900 euro kan kopen daar zou je dan wel een 1.4 TC bij moeten kopen om op 420mm te komen. Die combo is beter dan de Sigma zoom varianten. Wil je echter de Sigma 50-500 dan zou ik gewoon bij Sony blijven. Dat HSM in de Canon variant maakt niet zo heel veel uit kwa snelheid in vergelijking met de Minolta/Sony versie. Bovendien heb je daar stabilisatie bij Sony bij (in de body) Ik heb de 50-500 gehad icm de Konica-Minolta 7D en dat was niet veel langzamer dan iemand met een Canon 30D die naast me stond. Daar hoef je niet voor over te stappen. Voor je body krijg je bijna niks terug dus dat zou zonde geld zijn. Zag overigens dat japancamera ook een Minolta 300 f4.0 2e hands heeft voor 1295 en da's een hele mooie lens, ook die is icm met een 1.4 TC prachtig. Ze hebben ook een 400 f4.5 voor 1695 wat helemaal top is. Mooie prijs ook want ik geloof dat Ron van Elst de zijne toendertijd voor 2200 heeft verkocht maar dat weet ik niet helemaal zeker. |
Ik heb 15 jaar met Minolta en daarna Sony gefotografeerd.
Ik had de 300mm f4.0 (prima lens) en ook de 600mm f4.0 (ook een hele goeie lens), nadeel van met name de 600 was dat ie eigenlijk niet te hanteren was. Moeilijk of bijna onmogelijk het vliegtuig mee in te nemen. Canon heeft de 500mm f4.0 wat een pracht lens is en mede daarom ben ik overgestapt, de bodies zijn de grootste verliespost. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Heb nu ook de Canon 300mm f4.0 ook 2e hands gekocht voor 850 en dat is een perfekte lens ook met de 1.4 TC. En een 40D koop je ook al voor 600 euro en dan heb je prima spul voor vogelfotografie. |