Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


350d ten opzichte van 20d

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Bart van Buren


Gender: Male
Age: 40
Joined: 07 Jan 2005
Posts: 71
Location: Barneveld
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 22 Jun 2005, 21:51    Post subject: 350d ten opzichte van 20d
Hallo allemaal,

nog even een vraag over camera's(wat een zeurpiet he!!). Wat zijn nou de belangrijkste voordelen van de 20d tov de 350d? Ik weet wel een voordeel van de 350d en dat is het prijsverschil!! Dat geld kan ik dan in een lens steken. Ik denk zelf dat een hobbyfotograaf een heel eind komt met een 350d. Ik kan wel ca 500,- extra uitgeven voor een camera, maar als het niet echt nodig is liever niet natuurlijk. En de lens dat zie ik nog wel... Ik kom er nog niet uit.

Bart

P. S. wat is het toch moeilijk om een goede(voordelige) keus te maken.....
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 22 Jun 2005, 21:58    Post subject:
Ik geloof dat er al eens eerder een vergelijk is gemaakt op deze site. Zoek eens in het forum dan vind je het wel denk ik.
Je kan ook op www.dpreview.com kijken en de specs naast elkaar leggen dan moet het ook duidelijk worden.

Groet Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 23 Jun 2005, 7:09    Post subject:
ik heb ze beiden in mijn handen gehad, en naast alle technische voordelen van de 20d (zie link michel) is de 20d een veel robuuster in de hand liggende camera. Ik zou er niet aan moeten denken om een 350d voor m'n lens te hebben, die is naar mijn smaak veel te klein en veel te licht!
Beste is om ze zelf in de hand te gaan testen. Overigens zijn de goedkopere zaken in nl onder andere Crown (woudenberg) en Konijnenberg (den ham), weet niet waar je nu gezocht hebt maar je zou kunnen overwegen om daar naar de prijs te informeren.

succes!

Luc
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 380
Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 23 Jun 2005, 14:45    Post subject:
Ik heb nu een eindje een 350 en die bevalt me prima! Alhoewel ik grote handen heb (zegt mijn vrouw, en zij kan het weten) vind ik de camera goed in de hand passend. Ik kan enkel vergelijken met een D70 van Nikon en ik moet zeggen, de Canon bevalt me evengoed als de 2x duurdere Nikon. Binnenkort heb ik een "battery-pack" die de 350 omvangrijker maakt, k'had hem gelijk besteld omdat ik de kritieken van "klein cameratje" ook had gelezen, maar eigenlijk is dit niet nodig, (maar wel gemakkelijk vanwege de extra batterijen). Moet ook nog wel zeggen dat dfe scherpstelling van de 350 sneller is dan deie van de Nikon met een 300mm F4. De 350 is trouwens even snel als zijn duurder Cabnon-broertje en heeft ongeveer evenveel pixels. Met mijn 100-400 zoom vind ik dit een zeer goede combinatie als "struinende" natuurfotograaf: licht, gemakkelijk hanteerbaar en snel. Wat moet een mens nog meer (buiten een 500 f4, natuurlijk...)
_________________
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 23 Jun 2005, 15:20    Post subject:
Ik heb zelf de 350D, en ben er zeer te spreken over. Een goede vergelijking tussen deze twee camera's staat op:

http://www.bobatkins.com/photography/digital/eos_digital_rebel_xt_vs_20d.html

Succes met je keuzen, denk dat wat je ook kiest, je er altijd over te spreken zult zijn.
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 23 Jun 2005, 15:31    Post subject:
Dat weet ik wel zeker. Ben laatst op pad geweest met mijn zwager, hij met zijn 350d, ik met mijn 20d, en beiden zo blij als een kind met een nieuw speeltje. Ga ze gewoon naast elkaar proberen en maak dan de keus, dat is altijd het beste.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 23 Jun 2005, 15:34    Post subject:
dat hangt van je aard af arjen, of je tevreden zult zijn...

en Rudy, om de D70 met de 350D te vergelijken, qua autofocus, moet er wel een zelfde soort lens voor hangen: heb je een 300F4 AF-S of een "gewone" AF? (Je canon-zoom heeft immers USM).
Tevens, de AF van de D70 is merkbaar sneller geworden met de update (versie 2.0) van de interne software. (met de loeilangzame 80-400 AF VR).

Dit is geen reclame voor D70, of een bewering dat die 350d niet goed zou zijn (geen idee), maar een aansporing om appels met appels te vergelijken. peter
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 380
Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 23 Jun 2005, 17:01    Post subject:
AF-S hoor Peter, maar mijn D70 is nu in reparatie. Het mat glas is gewonn los gekomen en lag op de spiegel te daveren.... Niet laten vallen of gestoten, gewoon zomaar. Mag niet te lang duren of ik word een Canon fanaat. Sta dus ook voor het (eeuwig ?) dillemma; ga ik verder met Canon of Nikon want binnen het einde van het jaar ga ik voor een 500 F4.
Help help help ????!!!!!
_________________
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote
 
Bart van Buren


Gender: Male
Age: 40
Joined: 07 Jan 2005
Posts: 71
Location: Barneveld
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 24 Jun 2005, 6:24    Post subject:
Ik weet ondertussen wel (al heb ik nog niks) dat een keuze maken moeilijker is dan een mooie foto maken Wink . Als je nou echt met geld wil smijten is het niet echt moeilijk, maar aangezien ik ook nog geld aan andere dingen wil en moet besteden wordt een keuze maken veel moeilijker. Je wil namelijk geen slecht spul maar het mag ook niet te veel kosten.....

Ach, zo blijf je bezig. Het is hobby voor me dus ja...

Ik ben alleen over de lens nog niet uit, dus heb ik nog iets om over na te denken.

Groeten Bart
Back to top
Reply with quote
 
Karin


Gender: Female
Age: 47
Joined: 09 Apr 2005
Posts: 7
Location: Twente
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Jun 2005, 10:45    Post subject:
Hallo,

Volg al een tijdje de forums over camera's. Ben ook van plan om een 350D te kopen met een 75-300 usm is lens. Wat zijn julie meningen over deze combinatie??

Karin
_________________
Canon eos40D, tamron 90mm macro, tamron 180mm macro, 400mm L USM 5.6
Back to top
Reply with quote
 
PeterH



Age: 46
Joined: 10 Aug 2003
Posts: 264
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 30 Jun 2005, 8:55    Post subject:
bedoel je deze combinatie?

http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_75300_456is/index.htm

Quote:

Verdict
The EF 75-300mm f/4-5.6 USM IS is a rather mixed bag. Performace-wise things are very fine in the 75-200mm range but the 300mm setting is a little sub-standard. Using a good RAW converter you should be able to rescue things to some degree (see the samples) but critical users should look elsewhere if 300mm is a priority setting. The construction quality is relatively decent. Some may find the AF speed a little on the slow side. The image stabilizer is a great feature and definately a big plus compared to conventional consumer tele zooms - at a price naturally.

However, the price tag may also be the reason to look for other, better alternatives. While we haven't tested the just slightly more expensive Canon EF 70-200mm f/4 USM L yet it's a pretty save bet to state that this lens is a much better option both in terms of construction quality and optical performance and at 200mm it is 2/3 stops faster which compensates a little for the lack of an IS.


Ik kan uit ervaring zeggen dat de 70-200/4L lens een fantastische lens is!

Peter
_________________
info@peterdenhartog.com
Compleet vernieuwde website: www.peterdenhartog.com
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum