Ik kan je niet aan een 400/4,5 HS helpen, maar op marktplaats staat er nu wel eentje (in Drunen). Het is advertentienr. 239009647 (een hyperlink naar de advertentie lukt op een of andere manier niet). Misschien is die beste man of vrouw bereid om mee te werken aan een test.
Groet,
Bas _________________ Sony α700
Sony 70-400 G SSM
KM 17-35/2.8-4.0
Sigma 24-70/2.8 EX
Sigma 180 APO macro
Posted: Thu 02 Apr 2009, 22:14 Post subject: Minolta AF 400mm APO G 4,5
Hoi Hans,
Heb zelf deze lens gehad tot twee jaar terug. Op zich is het glas van deze lens super en haal je een heel hoge kwaliteit, zelfs op f4,5. Waar ik me echter (in combinatie met de zeer trage 7D) aan stoorde was de langzame AF van deze lens. Absoluut onvoldoende voor BIF (birds in flight) etc... Met name ligt dit schijnbaar aan de in de lens gebruikte tandwielen voor de AF overbrenging vanuit de camera. Ik heb nooit een andere camera gebruikt icm. deze lens dus kan helaas geen oordeel geven of nieuwere camera's met deze lens.
Groet,
Ron van Elst _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Gender: Male Age: 62 Joined: 07 Mar 2008 Posts: 124 Location: Zoetermeer
Posted: Thu 02 Apr 2009, 22:30 Post subject:
Ron,
Dit is bekend van de oude minolta camera's.
Mijn 200 mm high speed lens schijnt ook wat trager te zijn op minolta body's. Op de sony 100 ging het snel en op de sony 700 (huidige body) werkt het gewoon heel erg snel.
Ik vermoed dat dit met de 400 niet anders is.
Daarom is een test ook zo gewenst, het is nu nog teveel gissen en aannames.
De revieuws op dyxum melden dat de AF gewon erg snel is met de hudige camera's. Enkel als nadeel heeft deze dat het geen ssm motor heeft.
Ben ook zo benieuwd naar de optische kwaliteit van de oude minolta 400 versus de 70-400 van sony in het eindbereik op 400 mm.
mvg
Hans _________________ Think Happy Thoughts...And You Will Fly (Peter Pan)
Gender: Male Age: 62 Joined: 07 Mar 2008 Posts: 124 Location: Zoetermeer
Posted: Sat 04 Apr 2009, 23:32 Post subject:
Helemaal perfect Ekim!
Kan nog slechts 1 x mijn portemonai omdraaien.
Het is daarom dan ook erg bevredigend als je dan weet dat je de juiste keuze kunt mnaken...anders blijft zoiets nog heel lang knagen (tenminste bij mij dan)
Je doet mij en ik weet zeker velen anderen hiermee een groot plezier.
Pb is onderweg
Mvg
Hans B. _________________ Think Happy Thoughts...And You Will Fly (Peter Pan)
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum