Quote: |
Het lijkt me dat de kwaliteit er inderdaad door achteruit gaat, maar hoeveel zal wel liggen aan het merk oa |
Sonja wrote: |
Wat ik zelf vooral merk is; bij het gebruik van wát voor soort "hulpstukken" dan ook (converters en noem maar op) de kwaliteit altijd achteruit gaat. Mijn idee is dan ook, beter nog ff doorsparen en kwalitatief goede spullen kopen. Dan "aanklungelen" met allerlei no-no spullen. Zonde van de goede foto's die je maakt ![]() groetjes Sonja |
RDB wrote: |
Ik heb trouwens een setje kenko's , AF blijft gewoon werken maar da's bij de veel duurdere Canon's ook zo. |
Joep Tomlow wrote: | ||
Beste RDB, Ik vroeg me af of de kenko's een goede verbinding tot stand brengen tussen de body en lens. Peter Wijn had het er namelijk bij de Nikon variant over dat er nodige speling was. Hoe ervaar jij dat? Groet, Joep |
Quote: |
Als iemand een nikon 1,4 1,7 (liefst) of 2.0 convertor heeft, waarvan het glas stuk is, maar de mechaniek nog heel... (hoe waarschijnlijk is dit...) |
peter wijn wrote: |
kenko en soligor zijn dezelfde plastic meuk met ondeugdelijke vatting. Dat is met name van belang voor het doorgeven van de diafragma informatie (voor alle lenzen exclusief type 'G'). |