Posted: Tue 24 Mar 2009, 21:45 Post subject: Converter voor Canon EF 70-300 1:4-5.6 IS USM
Ik gebruik op dit moment bovenstaande lens om vooral vogels te fotograferen. Nu kan ik vaak net niet dichtbij genoeg komen om de foto te maken die ik graag wil. Is het mogelijk om op deze lens en converter te zetten van canon,kenko of tamron. En wat is de kwalitiet van deze foto's. Heeft iemand ervaring hiermee ?
Alvast bedankt voor jullie reactie. _________________ Canon EOS 80D
Posted: Tue 24 Mar 2009, 21:58 Post subject:
Oei, dat zou ik niet doen, je maximale lensopening is f/5.6, daar wil ik geen converter tussen hebben! Volgens mij heb je dan zelfs geen autofocus meer, maar dat weet ik niet zeker. Ik denk dat je beste oplossing is dat je een nieuwe lens koopt, maar ik weet niet of je je dat kunt permiteren.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 25 Mar 2009, 9:34 Post subject:
lens is niet gemaakt voor convertors. Je kan beter croppen.
en sparen voor een 400 F5,6 (wel met convertor te gebruiken). Of een fikse sigma zoom of zo.
Of nog iets heel anders.
De convertors die niet van Canon zijn passen en werken (slecht, maar het werkt). Kenko Pro heeft de beste reputatie, en je hebt er ook nog wat aan als je later overstapt op zo'n 400 F5,6.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum