Gender: Male Age: 29 Joined: 22 Oct 2008 Posts: 606 Location: Lunteren
Posted: Fri 10 Apr 2009, 12:28 Post subject: Error 99 op Canon 1000D
Beste lezers,
Ik heb zelf nu net een beginners set.
De Canon 1000D met Canon 70/300 IS USM en ook nog een kitlens.
M'n camera geeft telkens Error 99.
Eerst 1 keer maar nu telkens.
Ik doe wat er op het scherm staat dat is de batterij er in en eruit halen.
Dan doet hij het wel weer even totdat ik hem weer uitschakel en weer aan.
Hij doet het trouwens alleen als ik er meer foto's op heb.
Bij ongeveer 30 foto's geeft hij deze foutmelding.
Ik heb gekeken of hij de foutmelding alleen geeft bij de 70/300 IS USM maar hij geeft ook de foutmedling met de 18/55 IS.
Andere kaartje helpt ook niet.
Schoonmaken helpt niet.
En ook bij een andere batterij geeft hij dit probleem.
Wie kan zeggen wat eraan de hand is.
Ik heb nu zoveel geprobeerd en ik denk dat het iets interns is.
Gender: Male Age: 68 Joined: 12 Nov 2007 Posts: 320 Location: Putten
Posted: Fri 10 Apr 2009, 13:06 Post subject:
Ik heb hier vaker gehoord van dit probleem en wat volgens mij toen de conclusie was was dat de batterij niet goed bleek te zijn, als je een reserve batterij hebt dan moet je eens proberen die erin te plaatsen en dan kijken of hij de zelfde foutmelding nog geeft.
Bij een ander was het een nieuwe batterij die dit probleem veroorzaakte, dus of hij dan nieuw of oud is heeft er dan niets mee te maken, de batterij omruilen dan als het daar aan legt bij de winkel waar je de camera gekocht hebt.
Groet Ben Brons _________________ Canon 1D MarkIII, Canon 7D, Canon 100mm 2.8 IS USM macro, Canon 70-200mm f2.8, Canon 400mm f5.6, TC canon 1.4 en 2.0
Gender: Male Age: 68 Joined: 12 Nov 2007 Posts: 320 Location: Putten
Posted: Fri 10 Apr 2009, 13:10 Post subject:
trouwens, als je hier op birdpix klikt op zoeken en dan op zoeken in Forum en je geeft dan je foutmelding in (error 99) dan krijg je diverse mogelijkheden wat het kan zijn en dus kan je kijken waar het bij jou aan ligt, succes ermee.
Groet Ben Brons _________________ Canon 1D MarkIII, Canon 7D, Canon 100mm 2.8 IS USM macro, Canon 70-200mm f2.8, Canon 400mm f5.6, TC canon 1.4 en 2.0
Gender: Male Age: 29 Joined: 22 Oct 2008 Posts: 606 Location: Lunteren
Posted: Fri 10 Apr 2009, 15:54 Post subject:
Zelf heb ik 2 batterijen en bij allebei geeft de camera deze foutmelding.
Als ik de batterij heb opgeladen dan gebruik ik hem meestal 2 of 3 dagen erna pas.
Misschien is dat de boosdoener maar voor de rest kan ik me niks bedenken en ga ik nogmaals flink zoeken op het internet
Als hij net nieuw is zou ik er even mee terug gaan naar je winkelier (hij valt dan nog ander de garantie, misschien ruilt hij hem gelijk om) en hem na laten kijken bij ETB-ASS (After Sales Services van Canon). Ik heb het ook gehad met een 20D en die is terug gegaan ter reparatie. Ze zeggen dat ze er niets aan gedaan hebben, maar ik heb er geen last meer van gehad tot nu toe.
Batterij er uit en erin is volgens mij geen echte oplossing alleen maar tijdelijk voor zover ik het begrepen heb.
Even de contacten van de lens en de pinnetjes op de lensmount van de camera schoon maken een potloodgummetje.
Wel even zo doen dat er geen gumresten in de camera kunnen vallen.
Met een wattenstaafje en alcohol schoon maken, kan ook. Maar gebruik dan wel echte alcohol en niet iets dat kunststof kan aantasten.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum