Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Bewaren/vervoeren van een 500/4L IS USM

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 11 Jul 2005, 8:34    Post subject: Bewaren/vervoeren van een 500/4L IS USM
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik het bezit van deze superlens. Er zit een prachtige koffer bij (daar kunnen de meningen over verdeeld zijn) maar om daarmee het veld in te gaan, dat zie ik niet zo zitten.
Mijn rugzak (Lowepro Mini Trekker), daar past de lens niet in Shocked dus zal ik wat nieuws moeten kopen of verzinnen. Dat zou een grotere versie van de Mini Trekker kunnen zijn maar ik zat ook te kijken naar de Road Runner.

Iemand andere / betere ideeën hierover?
Hoe vervoeren jullie dit soort lenzen tijdens veldwerk of reizen?

Groeten,
Peter

Martijn de Jonge

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 11 Jul 2005, 12:12    Post subject: teletas
Mijn 500 tele met camerabody gaat in een speciale Tenbatas voor lange telelenzen, dan kan de rest van de uitrusting in een fototracker o.i.d. De Tenba heeft nog een buitenvak waar films en/of convertors inkunnen. Van boven opent hij met ene rits en cliksluiting, hij heeft een draagriem en handvat en is gemaakt van erg stevig ribstofmateriaal. De combi van tele+body is erg handig in het veld, in de auto en in het vliegtuig. Ik heb de Tenba 10 jaar geleden aangeschafd bij Foto (Nivo) Schweitzer op de Amsterdamse Haarlemmerdijk.

Groeten, Martijn.
Back to top
Reply with quote

Chris van Rijswijk

PostPosted: Tue 12 Jul 2005, 9:03    Post subject:
Beste Peter,

Ik heb dezelfde lens. Ik gebruik een schoudertas van Monfrotto. Deze is eigenlijk bedoeld om een statief in te vervoeren.
Dit draagt heerlijk op je rug en je haalt je lens en body er makkelijk uit.

Chris

http://www.birdshooting.nl/
Back to top
Reply with quote

PeterH

PostPosted: Wed 13 Jul 2005, 7:15    Post subject:
Gefeliciteerd Peter.

Het is natuurlijk een beetje afhankelijk wat je allemaal mee wilt slepen. Zelf vind ik mijn LowePro Photo Trekker Classic (lees 0.5cm dieper dan andere modellen) best klein geworden met de 500, maar hij past iig.

Ik ben ook gecharmeerd van de Tamrac 888.

Grz

Peter
Reply with quote

BertBird

PostPosted: Wed 13 Jul 2005, 11:46    Post subject:
Ik heb ontdenkt dat de Lowepro trekker AW serie daar geschikt voor is.

Bert
Reply with quote

Menno van Duijn

PostPosted: Wed 13 Jul 2005, 15:53    Post subject:
Hoi Peter,
Ik heb ook sinds kort dezelfde lens tot mijn beschikking. Ik heb er ook een Lowerpro bij gekocht en wel het model Lowepro Phototrekker AW II. Ben er afgelopen week mee op vakantie geweest naar Madeira. Bij de douane en incheckbalie geen probleem. Tip: hou je tas op je rug dan lijkt die minder zwaar en hoef je hem niet te wegen. Anders ben je een hoop extra geld kwijt.

In de tas kan ik mijn lens met body kwijt. Ook kan je makkelijk je telescoop aan een van de zij of voorkant bevestigen. Je kan zelf de vakken indelen waardoor je extra spullen mee kan nemen. Ik heb er mijn ef 500, telescoop, 50 mm lens, 300mm lens en een analoge body extra in zitten. En dat gaat makkelijk.

Ik heb mijn tas bij www.fotokonijnenberg.nl gekocht. Het is wel een aardig bedrag maar het is het het geld zeker waard. De extra buikband neemt ook een hoop gewicht van je schouders af. En met een 4 kilo lens en zware tas met nog meer extra gewicht eraan en erin is dat een uitkomst. Op Madeira heb ik er steile paden mee gelopen / beklommen en had niet veel last van mn rug of schouders.

Succes met het kiezen en fotograferen.

Peter van der Wijst

PostPosted: Sun 17 Jul 2005, 12:32    Post subject:
Iedereen bedankt voor de reacties!
En Peter bedankt voor de felicitatie!

Om het goed uit te zoeken is het wellicht het eenvoudigste om eens bij Konijnenberg in de tassenhoek te gaan zitten en de diverse modellen uitproberen of het arsenaal erin past.
Tot die tijd blijft het nog even behelpen. Bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Peter

wilmers

PostPosted: Mon 18 Jul 2005, 6:34    Post subject: het vervoeren van de lens
hoi,

ik gebruik daar ook de lowepro pro trekker aw II voor, echt een supertas, je kunt hem helemaal instellen ook op je ruglengte ,ik ben vrij klein 1,66 meter maar kan er goed mee uit de voeten.

heb hem echter niet in ned besteld maar in amerika, kwam de tas op internet e bay tegen een bedrijf bood hem aan voor 219 usd,- helemaal nieuw hoor.

met alle kosten van vervoer en douane kwam ik op 279 euro uit. in nederland kost deze tas volgens mij minimaal 425 euro.

Ik wil de ned markt daarmee niet verzieken met dit bericht, maar vond dit verschil toch wel heel erg groot.

groet wim wilmers

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum