tony33 wrote: |
Is het met de 1.7 ook goed mogelijk om een vogel in de vlucht te fotograferen? (Met autofocus op C en focus over het hele veld.)
Is de AF in combinatie met de 1.7 hier nog snel en accuraat genoeg voor? Want bij handmatig scherpstellen krijg je hiermee vrij veel missers. Ik ben er nog steeds niet uit, nog steeds in twijfel. Ik zou ook een van converters via het 2de hands circuit kunnen kopen en mocht deze niet bevallen ruilen voor de andere of weer doorverkopen. |
Is het met de 1.7 ook goed mogelijk om een vogel in de vlucht te fotograferen? (Met autofocus op C en focus over het hele veld.)
Is de AF in combinatie met de 1.7 hier nog snel en accuraat genoeg voor? |
Hendrik van Kampen wrote: |
Voor wat het waard is, ik heb beide converters en gebruik de 1.4 veel vaker dan de 1.7. |
Ik heb inmiddels al een tijd terug de keuze gemaakt voor een Nikkor 1.4x TC.
Bevalt me nog steeds heel goed, met minder licht is het nog te doen. De 1.7x TC zou hier alleen maar minder presteren. De beeldkwaliteit is ogenschijnlijk nauwelijks minder dan zonder TC. Ben dus blij met de aanschaf. Qua aantal mm's kom ik voor vogels nog wel te kort, de kunst wordt nu om dichterbij het onderwerp te komen, dus een camouflagenet zal de volgende aanschaf worden. Hieronder nog een foto die ik afgelopen zomer gemaakt heb met de Nikkor 300mm f/4 Af-s met 1.4x TC. (95% van het origineel). Welliswaar geen vogel, maar toch een mooie jonge ree. |
Arno P wrote: |
De stap hierna geef jezelf al aan....camo-doek, tentje (buteo is aan te raden overigens) en als ik de foto van het ree zie...who needs more mm's?
De stap daarna....500mm/f4? |
tony33 wrote: | ||
Inderdaad, zonder 1.4x tc is de 300 f/4 nog beter en sneller. Vandaar dat camouflage handig is, dan kun je iets dichterbij gaan zitten en de 300 f/4 ook zonder 1.4x tc gebruiken. Heb je zelf en buteo tentje? Zit er een bodem in? Zo ja, kun je deze eruit halen. Zodat je kunt lopen met het tentje en ook op takken kunt gaan zitten zonder dat de bodem scheurt? Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Vr. gr., Tony |