Posted: Wed 29 Jul 2009, 21:48 Post subject: Keuze is gevallen, aanschaf gebeurd
Dag allemaal,
Na veel wikken, wegen en zoeken, ,ben ik vanaf vandaag de trotse eigenaar van een nieuwe 450D met een Tamron 17-50mm/F2.8. XR AP DC Canon,
een 300mm/F4 L IS USM met tamron extender 1.4 (tweedehands combinatie), wat accesoires en een Lowepro rugzak!
Ik zal nog veel moeten oefenen om hiermee aan te slag te kunnen en de camera te leren kennen, ,maar hoop uiteindelijk veel plezier aan deze aankoop te beleven!
Ik ben hiermee wel serieus over mijn startkapitaal gegaan en heb een compromis met mezelf moeten sluiten dus!
Hopelijk is dit de investering waard en zal ik veel geluk mogen ondervinden bij dit pakket.
Zijn er onder jullie die hun materiaal ergens verzekerd hebben? Wat zijn de voordelen hiervan, de kosten en waar kan je hiervoor best terecht? Best ervaringen/meningen in België!
Ervaringen zijn welkom!
Alvast dank aan al diegene die mij tijdens deze zoektocht bijgestaan hebben en advies gegeven hebben!
Gender: Male Age: 62 Joined: 24 May 2008 Posts: 290 Location: Oost Vl. Belgie
Posted: Thu 30 Jul 2009, 6:32 Post subject:
Mooie set heb je daar aangeschaft Evmo.
Suc6 ermee.
Groeten.
Hans. _________________ Canon 7D
Canon 300/2.8L IS USM
Extender Canon 1.4X EF II
Extender Canon 2.0XEF II
Soligor extender 1.7X.
Monopod Manfrotto 681B.HBN gimballhead type II met tripod TRIOPO CARBON GX 1227 en ook nog een rijstzak.
Posted: Thu 30 Jul 2009, 12:16 Post subject: Beslissing is gevallen
Dank allemaal voor jullie adviezen en gisteren heb ik de knoop doorgehakt,na wat biedingen op kapaza, marktplaats e.d.
Uieindelijk ook naar "Konijnenberg" geweest en body met standaardlens gekocht.
Mijn startpakket bestaat vanaf gisteren uit;
canon 450D + wat beschermmateriaal, 4GB Extreme SD, Extra accu,
Tamron 17-55mm/F2.8 Xr ASP,
Rugtas Lowepro,
blaasbalgje
Eveneens in het bezit van een tweedehands CAnon 300mm/F4 L IS USM ( uiterlijk in nieuwstaat) + Tamronextender 1.4x
Nu met de camera leren werken en veel oefenen, met deze toch tamelijk dure investering (dubbel van wat ik als startkapitaal in gedachte had).
Reeds besteld; een lenscover voorde 300mm!
Nog te maken of aan te schaffen; rijstzak of iets dergelijks.
In een berichtje hierboven vroeg je of er mensen hun materiaal ergens verzekerd hebben.
Ik heb mijn apparatuur verzekerd bij Verschoore, ik weet niet of deze winkel ook in België te vinden is, maar ik denk het wel.
Ik heb mijn apparatuur hier aangeschaft, dus ik weet niet of je er ook spullen kunt verzekeren die niet bij deze winkel gekocht zijn.
De prijs van de verzekering hangt af van de waarde van de apparatuur en is redelijk prijzig vond ik.
Ondanks dat de verzekering best prijzig is, is het wel een hele goede verzekering, want je bent echt voor alles verzekerd. Zelf als je de camera ( + lens ) zou laten vallen ben je verzekerd.
Als je apparatuur kapot is en je wilt dan nieuwe apparatuur, dan moet je 10 % van het nieuwe aankoopbedrag zelf betalen.
Dus bijvoorbeeld (als je je apparatuur hier kunt verzekeren):
Je laat je (verzekerde) Canon EOS 450D + Canon 300mm vallen, je gaat naar de winkel en zoekt een nieuwe camera en een lens uit.
Deze nieuwe camera en lens kosten in de winkel in het totaal bijvoorbeeld 1000 euro, dan krijg je de set mee voor 100 euro (10% van 1000 euro).
Verder heb ik geen ervaring met andere verzekeringen, maar er is me in de winkel (Verschoore) wel verteld dat andere verzekeringen veel duurder zijn, maar dit kan natuulijk ook een verkooppraatje zijn.
Deze verzekering is trouwens een verzekering van Verschoore zelf, dus zul je niet snel bij een andere winkel tegenkomen.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
In ieder geval veel succes met je nieuwe set!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum