Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Vancouver +Vancouver Island

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
PeterH



Age: 46
Joined: 10 Aug 2003
Posts: 264
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Aug 2005, 8:47    Post subject: Vancouver +Vancouver Island
Hallo BP-ers

Volgende zaterdag ( 6-8 ) mag ik vertrekken voor 3.5 week Vancouver en Island. Arme ik, ik moet wel 4 dagen werken Embarassed . Ik verblijf 1 week in Vancouver en 2 wkn op VI. Very Happy

Maar goed, ik heb een hele hoop info van het net en van enkele locals, maar toch is het moeilijk om voor sommige plekken exacte locaties te vinden. Ik weet dat er enigen op dit forum in de buurt geweest zijn en die kunnen mij msch helpen. (Je mag me ook prive mailen: Hartog at sron nl)

1 van die plekken is Boundary Bay. Dat is een enorme baai. Ik weet dat BB regional park een goede plek is, maar ik lees dat er ook verder in de baai goed gescoord wordt. Heeft iemand nog een goede locatie voor mij?

De rest in/rond Vancouver weet ik wel te vinden.

Rest nog Vancouver Island. Het is lastig om detail informatie te krijgen voor de omgeving Campbell River. Heel vreemd. Ik heb alleen grote regionen waar het goed fotograferen is. Elk Falls Prov. Park, Strathcona Prov. Park (Elk River valley en Thelwood Creek) en Sayward - Port McNeill highway. Elke info die deze enorme gebieden iets kunnen laten krimpen is enorm waardevol. Very Happy

(Voor de kuststreek tussen Courtenay en Campbell River heb ik al genoeg info)

Oh ja, is er msch iemand in Zebrallos geweest? Daar in de buurt is op 27-08 iemand aangevallen door een Puma. Is het het waard om helemaal naar Zebrallos te gaan?

Als er mensen van mij info willen over dit gebied, die kunnen mij maar vanaf September benaderen. Ik ga ook 4 dagen Grizzlys fotograferen in de Bute Inlet (wsch hoogtepunt van de reis).

Bedankt!

Peter
_________________
info@peterdenhartog.com
Compleet vernieuwde website: www.peterdenhartog.com
Back to top
Reply with quote
 
Erik



Age: 36
Joined: 12 Aug 2003
Posts: 56
Location: Haastrecht, Zuid-Holland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Aug 2005, 9:16    Post subject:
Hoi Peter,

ik kom net (vorige week) terug uit Canada en ben o.a. in Vancouver geweest. Een van de plekken die interessant kunnen zijn, zeker als je er nooit eerder geweest bent, is het Reifel Bird Sanctuary, net ten zuiden van de stad Vancouver. Hier zul je o.a. Canadese Kraanvogels vinden die nogal tam zijn, en dus goed te fotograferen. Verder kan het met hoogwater aardig zijn voor steltlopers en het gebiedje is met een klein wandelingetje leuk te bekijken. Let er alleen op dat dit ook een plek is waar veel toeristen komen. Misschien dus beter niet in het weekend bezoeken.

Een andere plek in de buurt van Vancouver is Point Roberts. Dat is een idioot schiereilandje dat nog van de USA is (Washington). Een schiereilandje van 5x5 km waar je alleen vanuit Canada over land kan komen en waarvoor je dus serieus de grens over moet (douane enzo, geen grote moeite verder). Op de zuidwest-hoek van het eiland heb je een Lighthouse Marine Park. Voor $4,- kan je een dag op de parkeerplaats staan (of je kan er camperen). Erg de moeite waard is het om met de scoop naar de punt van het schiereiland te lopen om het een en ander aan zeevogels te zien. Topsoorten: Harlekijneenden, Duifzeekoeten (Pigeon Guillemots), Neushoornalken (Rhinoceros Auklets) en natuurlijk een hoop meer. Ook kans op Orca's...

Als je geinteresseerd bent kan je me ook via een pb'tje om meer info vragen.

Veel plezier!!!

Groeten,
Erik
_________________
Digiscoping: Nikon CP 4500 camera en Leica APO Televid 77 telescoop.
Digitale spiegelreflex: Konica Minolta dynax 7D en Sigma 180-500 mm.
Back to top
Reply with quote
 
PeterH



Age: 46
Joined: 10 Aug 2003
Posts: 264
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Aug 2005, 9:29    Post subject:
Hi Erik,

bedankt voor de snelle reactie. Natuurlijk zal ik bij Reifel gaan kijken. Alleen jammer dat dat pas vanaf 9:00 open is. En ik heb voor alle interessante plekken de getijdetabellen inmiddels klaar liggen. Goede voorbereiding is het halve werk Rolling Eyes Very Happy

Ik heb geen scoop, dus ik laat je andere tip voor wat het is.

Grz

Peter
_________________
info@peterdenhartog.com
Compleet vernieuwde website: www.peterdenhartog.com
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Aug 2005, 10:33    Post subject:
Mijn vriendin heeft lang geleden stage gelopen in Tofino, noordzijde Vancouver Island. Vanuit daar kun je ook whalewatchtrips (met name orca) doen, die tevens heel wat zeevogels op moeten kunnen leveren... Volgend jaar misschien ook maar eens die kant op om te kijken wat er allemaal van die stoere verhalen waar is!
Oja, VI heeft de hoogste dichtheid poema's/km2 op aarde (zelfs hoger dan de Veluwe), maar de kans dat je er eentje tegen gaat komen blijft vrij klein.

veel plezier iig,
Luc
Back to top
Reply with quote
 
PeterH



Age: 46
Joined: 10 Aug 2003
Posts: 264
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Aug 2005, 11:12    Post subject:
Bedankt Luc. Je moet er zeker naartoe. Alleen van het voorwerk wordt je al helemaal gek met de mogelijkheden daar.

Van die Puma's weet ik. Ik was op zoek naar goede plekken, maar die zijn natuurlijk niet zo gemakkelijk te vinden. Een (scherpe) foto van een Puma in het wild zou een ultime kick geven. Daar kan geen beer tegenop. Ik heb zo'n moment meegemaakt met een Caracal die langs de weg zat in Zuid Afrika. Toen ik eindelijk een camera te pakken had liep ie rustig weg en ik heb dus geen foto, maar een hele schone en mooie waarneming. En dat is ook wat waard. Dus bij nader inzien, een puma zien lijkt me al een absoluut hoogtepunt. (Nee, ik ben niet al weken aan het zoeken op de Veluwe Very Happy )

Tofino staat niet op mijn lijstje. Te zuidelijk. Je kunt er niet komen vanuit Campbell River zonder eerst een heel stuk terug te gaan. Zou er bijna 6 uur over doen, denk ik. Orca's zal ik idd wel gaan proberen te zien als uitstapje bij de grizzly's. Ze moeten geweldig zijn tegen zonsondergang. Lijkt me leuk.

Iemand toevallig op Mittlenatch Island geweest?

Grz

Peter
_________________
info@peterdenhartog.com
Compleet vernieuwde website: www.peterdenhartog.com
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum