Voor mij is het nog altijd een verschil of je thuis de deur opent en daarmee vogels verjaagt of in een observatie post/kijkhut met een stok gaat staan te zwaaien. Ik geloof ook niet dat de kwikstaart daar een trauma aan overhoudt. Zo ook het verschil om met een kadaver te lopen slepen om een foto te maken of bij te voeren indien noodzakelijk. Of je nu naar een cd zit te luisteren thuis om vogelgeluiden te herkennen of met een mp3 door de natuur loopt te banjeren om vogels te lokken en over de rooie jaagt met de bedoeling je commercieel gewin te maken of je ego te bevredigen. Op zoek naar een financiële of vriendschappelijke veer in je reet.
Heel normaal dat je de deur opent om naar buiten te gaan. Heel abnormaal als je een gelegenheid bezoekt die is bedoeld om de natuur zo ongestoord mogelijk te observeren en eventueel foto’s te maken of daar probeert die omgeving naar je hand te zetten. Wegwezen daar stuk onverlaat!
Wat betreft je alleen te richten op het positieve en dan ook nog eens geen nieuwe discussie te willen aanzwengelen. Raar dan kan je beter niets neerpennen.
Kernenergie geeft heel veel licht voor heel veel huishoudens, ziekenhuizen enz..Het aanschaffen van heel veel teleobjectieven is goed voor de economie en al die foto –toeristen verkrachten geen oude vrouwtjes als ze een vogeltje staan te fotograferen.
Hoe lang moet ik doorgaan om alleen maar naar het positieve te kijken en voor de randverschijnselen mijn kop in het zand steken?
Hoe lang verschuilen we ons nog achter dit soort geneuzel en noem je iets stevig aan de kaak stellen negatief?
BP is slechts een afspiegeling wat er in de huidige maatschappij gaande is en die alle randverschijnselen (van wellicht in de beginne goed bedoelt idee) nog eens bloot legt en er (onbedoeld) aan mee werkt.
Ik verfoei dat achterlijke gedoe om met zoveel man een bijzonder vogeltje te stalken terwijl er overal zoveel is te zien zonder onnodig druk uit te oefenen op het milieu. Ik heb gewoon afkeer van meelopers en uitbuiters. Die hebben al zoveel schade berokkend in onze geschiedenis.
Dat is mijn mening en als mods dit weer eens over de schreef vinden. Ban mijn a.u.b. per direct van dit forum want ik kan me toch niet beheersen en ben het ook niet van plan.
Gender: Male Age: 53 Joined: 07 Aug 2007 Posts: 195 Location: Meppel
Posted: Thu 23 Jul 2009, 7:46 Post subject:
Dit bedoel ik nu met een overspannen reactie.
Het topic gaat over een kwikstaart die werd verjaagd.
Dat verjagen dat slaat inderdaad helemaal nergens op.
De starter van dit topic stelt dit ter discussie. Prima.
Maar wat er dan uiteindelijk allemaal bij wordt gehaald gaat naar mijn mening nergens over.
Alles wat relatief klein is wordt op het moment op de forums enorm opgeblazen.
Daarmee praat ik niet goed wat er is gebeurd. Ik erger me, net als jij enorm, aan mensen die zich niet aan de regels en de normen houden. Ik erger me echter ook aan de discussies hier die steeds enorm uit de hand lopen. Uit elke onschuldige opmerking die wordt gemaakt, wordt weer voer tot een oneindige discussie gehaald, waar iedereen weer lekker zijn of haar gal kan spuwen of zijn of haar frustraties kwijt kan. Het daadwerkelijke onderwerp wordt daarbij vaak uit het oog verloren.
Verder ga ik er niet al teveel woorden aan vuil maken en laat het hier bij. _________________ 'Always look on the bright side of life'
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Thu 23 Jul 2009, 8:56 Post subject:
Nah...hier regent het...
Het lijkt hier wel echte maatschappij soms. Mensen die zoch overal TE druk om maken komen in cobtact met mensen die zich nergens druk om maken en alles wegwuiven. Dat botst wel eens.
Gender: Male Age: 53 Joined: 07 Aug 2007 Posts: 195 Location: Meppel
Posted: Thu 23 Jul 2009, 10:31 Post subject:
Inderdaad een prachtig gedicht.
Ik ben geneigd me aan te sluiten bij het standpunt van Mark, ware het niet dat ik moet werken...
Misschien ten overvloede maar voor mij toch belangrijk:
Ik behoor tot de mensen die zich DRUK maakt om dingen, maar niet TE. Ik hou van dingen aan de kaak stellen, maar ben WARS van overspannen reacties en van vuilspuierij op het internet.
Groet en veel plezier gewenst aan diegenen die wel tijd hebben om er op uit te trekken. _________________ 'Always look on the bright side of life'
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum