Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Birdpix bestaat 1 jaar!

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
jwchess
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 14 Jul 2003
Posts: 1119

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Aug 2004, 9:41    Post subject: Birdpix bestaat 1 jaar!
Het is nu exact 1 jaar geleden dat Birdpix online is gegaan.
In die periode is het een populaire site geworden, om maar wat te noemen, we hebben nu 316 gebruikers die in totaal 3233 foto's hebben geplaatst.

Speciaal voor deze gelegenheid zijn er wat nieuwe mogelijkheden toegevoegd aan de site:

Verder zijn er nog wat kleine verandering doorgevoerd de laatste paar dagen o.a:
  • Zo kun je nu doorklikken naar de volgende/vorige recente foto (i.p.v. de volgende foto van de categorie) en als je met de muis op die link gaat staan kun je zien welke vogel de volgende of vorige foto is.
  • Het profiel geeft nu aan hoeveel foto's iemand geplaatst heeft en de gemiddelde rating van zijn foto's
  • De zoekfunctie is aangepast, voor zoeken hoef je niet langer gebruik te maken van zgn. wildcards (*)
  • Nog wat kleine aanpassingen zoals het kruimelpad en schoonheidsfoutjes
  • Aan de achterkant is ook het een en ander gewijzigd om het beheer van de site te vereenvoudigen

_________________
Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Aug 2004, 15:17    Post subject:
Daan en jwchess van harte met het 1 jarig bestaan vande site !!!

Bij de recente wijzigingen die op de site zijn aangebracht zitten er ook veel waar ik echt op zat te wachten. Vooral de statistieken zijn erg interessant om eens door te bladeren.
Leuk om te zien wie het meest gewaardeerd wordt (nou ja, wat foto's betreft dan Confused ) en welke foto's het meest bekeken worden. Vooral de laatste lijst zou wat mij betreft overigens nog wel wat langer mogen zijn Misschien is het een idee om een link onderaan de top10 te zetten om de volgende 50, 100 of meer in de ranglijst te kunnen zien?? Dit laatste vind ik bijvoorbeeld ook voor de hoogt gewaardeerde fotograven wel leuk om te weten.
Maar ook de laatste commentaren functie vind ik erg handig. Niet meer door alle foto's worstelen om te zien of iemand een vraag over een foto al beantwoord heeft maar alle informatie staat nu binnen 1 klik op je scherm.
Als laatste vind ik het erg handig dat je nu door de recente foto's kan bladeren ongeacht de categorie waarin deze staan.
Het gebruiksgemak is een heel stuk groter geworden en hopelijk blijft de populariteit van birdpix ook in het tweede jaar explosief toenemen ...........

Groeten Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
jwchess
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 14 Jul 2003
Posts: 1119

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Aug 2004, 16:05    Post subject:
HJDT wrote:
Misschien is het een idee om een link onderaan de top10 te zetten om de volgende 50, 100 of meer in de ranglijst te kunnen zien?? Dit laatste vind ik bijvoorbeeld ook voor de hoogt gewaardeerde fotograven wel leuk om te weten.


Als je op een top 10.... link klikt krijg je de top 25 zien.
Evt. kun je die link dan handmatig aanpassen (in de adresbalk) zodat je een top 100 te zien krijgt.

Bv. http://www.birdpix.nl/album_stats.php?top_average_rating=100#top_average_rating

Verder dan de top 100 kun je echter niet, dit heb ik bewust gedaan omdat anders de querie te zwaar word en de pagina te groot.
_________________
Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum