Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


VIPS
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 10 Jan 2005
Posts: 806
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 07 Aug 2005, 12:35    Post subject: Over de streep
Ik vond het wel een gepaste oplossing dat wij een bijdrage leveren aan Birdpix. Ik had het even op zijn beloop gelaten maar kreeg vandaag de melding dat ik mijn limiet van 3 foto's per week had bereikt.
Ik heb gekozen voor: semi-professioneel, oftewel mega vip.
Dit alleen maar om het aantal wat op te schroeven.
Dat van die printscreen had wel op de VIP pagina mogen staan.
De mijne(betaling en printscreen) zijn onderweg.

Aad
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8 +tc 1.4 - 2.0
Back to top
Reply with quote
 
Panthera



Age: 64
Joined: 05 Jun 2004
Posts: 349
Location: Maarssen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 07 Aug 2005, 13:31    Post subject:
Quote:
Voor de onwetenden: Paypal is volkomen gratis en erg handig! Zie www.paypal.com.


en wat nog belangrijker is........het is volkomen veilig, net als internetbankieren en betalingen via internet doen met een creditcard. Let er altijd wel op dat je via een beveiligde site werkt.

Groet
Marco

PS. BIC is geen oude naam voor SWIFT. BIC en SWIFT code zijn identiek en alleen voor het bankpersoneel KAN er verschil inzitten.
De juiste manier om dit te vermelden is dan ook: BIC/SWIFT code.
_________________
www.panthera-multimedia.nl
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 07 Aug 2005, 13:41    Post subject:
Panthera wrote:
PS. BIC is geen oude naam voor SWIFT. BIC en SWIFT code zijn identiek en alleen voor het bankpersoneel KAN er verschil inzitten.
De juiste manier om dit te vermelden is dan ook: BIC/SWIFT code.


Wist ik niet, dank voor je info. JW is met vakantie, dus het zal er nog wel even staan zo.....
Back to top
Reply with quote
 
Jasper W


Gender: Male

Joined: 04 Sep 2004
Posts: 11

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 07 Aug 2005, 23:26    Post subject:
Mijn enige reactie op dit feit. Goed idee om uiteindelijk voor deze mooie site te gaan betalen, kost nog veel moeite en geld om dit mogelijk te maken. Donatie's/abonnoment/hoe je ook kan noemen is alleen een voordeel om de site beter en groter te maken, en om andere site's over andere dieren en natuur ook mogelijk te maken.
Helaas lukt het mij niet om een ster te bemachtigen, omdat ik erg in finaciele problemen zit en verdiende geld al hard voor andere dingen moet gebruiken. Maar ik upload ook niet zo veel foto's vandaar.

Ik zou zeggen ga zo door, en hopelijk zien we nog mooie dingen van Birdpix-team, uploaders en andere.

groet, Jasper

p.s: laten we de lange discussie maar sluiten!
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 08 Aug 2005, 12:56    Post subject:
Jasper W wrote:
Mijn enige reactie op dit feit. Goed idee om uiteindelijk voor deze mooie site te gaan betalen, kost nog veel moeite en geld om dit mogelijk te maken.


Dit was niet je enige reactie Jasper, maar ben wel blij dat je van mening bent verandert. In een eerde bericht schreef je namelijk:
Jasper W wrote:
Wat wordt het straks, 99 cent betalen om een foto te kunnen uploaden?


Jasper W wrote:
p.s: laten we de lange discussie maar sluiten!

wat mij betreft hoeft de discussie niet gesloten te worden. Er zijn welilcht nog mensen met vakantie die ook hun zegje willen doen......
Back to top
Reply with quote
 
Jasper W


Gender: Male

Joined: 04 Sep 2004
Posts: 11

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 08 Aug 2005, 13:11    Post subject:
Jasper W wrote:
Wat wordt het straks, 99 cent betalen om een foto te kunnen uploaden?

Was alleen als vraag bedoelt.
Maar ik had nu een 'echte' reactie geschreven, na het lezen van meerdere mensen in deze discussie.

Jasper
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 08 Aug 2005, 13:42    Post subject:
Discussie is altijd goed, en soms komen er ook zijdelings nieuwe dingen naar boven, zoals de nieuwe website voor niet-vogelplaatjes die er ooit gaat komen (eerdere voorspellingen/mededelingen had ik gemist). Dat is voor mij reden om mijn niet-vogelplaatjes gewoon niet meer te plaatsen, dat komt tzt wel bji de nieuwe website!

luc
Back to top
Reply with quote
 
Arie van den Hout



Age: 58
Joined: 25 Mar 2004
Posts: 12

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 09 Aug 2005, 16:26    Post subject:
Hierbij wil ik mijzelf scharen bij de grote groep supporters van Daan (en zijn team) en hem danken voor het fenomeen Birdpix, waar we tot op heden (opmerkelijk genoeg) gratis veel plezier aan mochten beleven en waaraan we nu terecht een steentje mogen bijdragen. Hulde aan Daan! Groet. Arie
Back to top
Reply with quote
 
Carel v/d Sanden



Age: 70
Joined: 16 Aug 2004
Posts: 99

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 10 Aug 2005, 9:47    Post subject:
Hoi Daan en de andere
ik heb nog eens even de kat uit de boom gekeken
wanneer je alleen fotos bekijkt en geen upload of commentaren geeft is er voor deze groep personen eigenlijk helemaal geen redenen om vip te worden
als je de gebruikerslijst bekijkt zijn er dat een heleboel en om daarvoor € 14,95 te gaan betalen zal voor vele te veel zijn.
deze zullen gewoon blijven kijken of niet meer terug komen
wat ik eigenlijk bedoel is dat er een soort vrijwillige donatie zou moeten zijn voor diegene die alleen maar kijkt en verder niks kan met bv een minium van € 5,00.
het is beter van 500 leden € 5,00 te krijgen dan van 1000 niks.
is het ook mogelijk op het vogelfestival contant te betalen?
Carel
Back to top
Reply with quote
 
Xindigo




Joined: 26 Aug 2004
Posts: 31

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 10 Aug 2005, 11:25    Post subject: VIPS
Spooky roert een goed onderwerp aan. Ik ben bv zo'n passieve kijker. Dagelijks Birdpix kijken is een vaste bezigheid geworden en daar betaal ik graag voor. Omdat ik ook zo'n fijne ster wil bij mijn naam Very Happy , niet van labels hou en € 20,-- wel kan betalen, kies ik die mogelijkheid. Er zullen echter meer kijkers zoals ik zijn, die als fan wel supporter willen worden, maar dan voor een bedragje minder vanwege het passieve aspect.
Back to top
Reply with quote
 
Arie Ouwerkerk
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 21 Aug 2004
Posts: 7012
Location: Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 10 Aug 2005, 12:25    Post subject:
Misschien niet zo'n slecht idee om naast Betalend Lid, ook nog een categorie Supporter te creëren. Nu nog bedenken wat voor teken we daar voor moeten verzinnen...... Razz
_________________
Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Back to top
Reply with quote
 
Hans Bossenbroek



Age: 41
Joined: 28 Aug 2003
Posts: 46
Location: Zwijndrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 10 Aug 2005, 12:48    Post subject:
Spooky, je raakt 'em precies in de roos. Mijn hersens malen ook nog steeds die kant op; wat is nu precies een BP-gebruiker?
_________________
Fotografeer nog analoog. En vrijwel nooit vogels, de enige uitzonderingen daarop zijn Bass Rock, een Morinelletje bij Hargen en een Huisgors in Marokko (op de plek waar gefilmd is voor de Gladiator). Ik schrijf echter en dat maakt alles goed.
Back to top
Reply with quote
 
MZspotter



Age: 50
Joined: 17 Jun 2004
Posts: 30
Location: Schiedam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 10 Aug 2005, 15:08    Post subject:
Beste Spooky (Carel),
Je legt precies uit ,wat ik ook hetzelfde gedachten heb als jij!.
Wat bedreft van onderwerp: Donaties , is misschien opzichte wel een goed idee.
Het probleem is : De nederlanders zijn wel gierige types. Laughing
Laughing Laughing
Ik wil ook graag op het vogelfestival contant betalen voor een lid-stadus.(sterretjes spreek ik liever niet uit Confused Very Happy ) Lijkt me wel handig, toch?
_________________
Fuji FinePix S9600 met Raynox conversion lens
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 11 Aug 2005, 9:21    Post subject:
@ spooky, mzspotter, Xindigo en Hans: bedankt voor jullie reactie. In mijn optiek zijn jullie ook gebruikers van birdpix, zij het op een andere manier dan fotografen die foto's plaatsen. Je mag je dus vrij voelen om "betalende gebruiker" te worden, maar natuurlijk is er ook de mogelijkheid om een donatie te doen. Dit kan via Paypal. Op de pagina waar alles is uitgelegd is er een knop naar Paypal waarmee je een donatie kunt doen, maar je kunt ook een bedrag overmaken naar het rekeningnummer dat is vermeld. Vooralsnog zou ik niet willen differentieren tussen gebruikers die foto's plaatsen en degenen die dat niet doen. Ik wil niet voor nog meer ophef en verwarring zorgen Wink

Quote:
is het ook mogelijk op het vogelfestival contant te betalen?

Ja hoor, dat is geen probleem.
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 13 Aug 2005, 8:37    Post subject:
marilee wrote:
Ook ik ben een vooral kijkende en weinig-uploadende Birdpix-gebruiker.

Ik vind het heerlijk om de foto's op Birdpix te bekijken, ervaringen en praktische tips te lezen van andere BP'ers.
Een VIP-status is op dit moment niet aan mij besteed, maar als waardering voor en dank aan de drijvende krachten van deze site (administrators/moderators, maar ook de 'veel'gebruikers), heb ik vandaag een donatie overgemaakt.

Ga zo door en als in de toekomst blijkt dat ik beter uit de voeten kan met een VIP-status zal ik zeker het bijbehorende bedrag voldoen!

En laten we eerlijk zijn, zonder jullie hadden we op BP niets te kijken, te uploaden, te discussieren, te lezen, te doen Question Exclamation etc.etc...


Bedankt Marilee voor je complimenten voor iedereen die foto's plaatst op birdpix en z'n/d'r steentje bijdraagt aan de levendigheid van deze site. Jij ook bedankt voor jouw steentje.
Back to top
Reply with quote
 
Birdted




Joined: 29 May 2005
Posts: 23
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 13 Aug 2005, 23:11    Post subject:
Allereerst complimenten voor de site. Wat heb ik al veel geleerd in een paar maandjes! Ben direct voor een jaarlijkse donatie om een goede kwaliteit te waarborgen, maar ik begrijp niet goed hoe het met die banners zit. Ik dacht daar vanaf te zijn, maar heb nog steeds allerlei reclame ronddwarrelen op mijn scherm. Ligt dat aan mij?
_________________
Canon 1D MkIV en 70-200mm IS/USM lens; Canon 30D en 100-400 mm is/usm lens en Canon 40D met 50mm 1.2 lens
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 13 Aug 2005, 23:12    Post subject:
@ birdted, kan je in je profiel uitzetten.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Martijn de Jonge



Age: 66
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 462
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Aug 2005, 10:55    Post subject: sterren en vips
Na een tijdje buitenland blijkt bij terugkeer het BP-gebeuren opeens vol sterren, Vips etc te zitten. Hoewel er veel bruikbare info in de verschillende fora staat is betaling van een 'lidmaatschap'voor mij voorlopig niet aan de orde. Daarvoor is BP te ondoorzichting en maken een kleine club mensen uit wat ze wel en niet op de site willen hebben qua beeld en tekst. Daarbij worden soms per week regels, normen etc. aangepast en of gewijzigd.
Mocht er een duidelijk kostenplaatje zijn met kosten-baten (sponsor inkomsten Kowa?) dan is alles misschien wat helderder.

Groeten, Martijn.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 19 Aug 2005, 11:03    Post subject:
heel eerlijk gezegd,

heeft martijn wel een punt. Het is veel werk zo'n verantwoording en het is lullig als je er zelf nog veel geld in stopt, daan, maar het voegt wel wat aan vertrouwen toe. Voor mij geen reden om niet te doneren. Mijn afweging is, wat heb ik er aan, ben ik blij dat het bestaat: JA, en dat is genoeg.

En anderzijds, het is geen vereniging hier maar een internet-site waar je een dienst kunt kopen voor een redelijk bedrag.

maar toch zou ik het fijn vinden.
Overige punten zijn inherent aan mensenwerk, helemaal bij liefhebbers.

benieuwd naar de discussie...

peter
Back to top
Reply with quote
 
Remmelzwaal


Gender: Male

Joined: 29 Dec 2003
Posts: 32
Location: Katwijk aan Zee
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Aug 2005, 12:30    Post subject: Vrijwillig
Ik betaal ook nog steeds niets. Na terugkeer van vakantie zag ik de veranderingen met uitgebreide discussies daarover. Ik heb ze niet gelezen, dus als ik iets doms zeg, heb wat geduld met me. Maar ik zie het zo: er wordt veel tijd en zelfs geld gestoken in deze website. Door enkele mensen. Die zorgen voor veel plezier, oplevende hobby's en prachtige reclame voor het vogels kijken in Nederland en zelfs daarbuiten. Nu wordt gevraagd of mensen bereid zijn om wat geld te spenderen, zodat het qua kosten allemaal wat dragelijker wordt en er misschien zelfs wel een vergoeding voor alle gemaakte uren kan komen. Zolang dat op basis van vrijwilligheid gaat, is er toch niets op aan te merken?
Back to top
Reply with quote
 
Martijn de Jonge



Age: 66
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 462
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Aug 2005, 12:38    Post subject:
Je kunt de zaken ook omkeren: voor publicatie van je foto wordt je betaald door de sitebeheerder, het is immers een nieuwe 'openbaarmaking' zoals in de auteurswet is vastgelegd? Dankzij de inbreng van alle fotografen is BP groot geworden en kunnen Daan CS de site draaien. Zeker gezien het directieve karakter van de siteleiding lijkt me er geen aanleiding voor plaatsing van mijn beeld te gaan betalen. Maar goed, ik zeur waarschijnlijk wat te ver door.

Groet, Martijn.
Back to top
Reply with quote
 
Remmelzwaal


Gender: Male

Joined: 29 Dec 2003
Posts: 32
Location: Katwijk aan Zee
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Aug 2005, 12:46    Post subject:
Ja, want ook de plaatsing is vrijwillig door de leverancier van de foto toegestaan.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 19 Aug 2005, 13:45    Post subject:
hi martijn,

Voor jou - als ervaren prof - zal het heel anders zijn dan voor mij (en veel anderen?) - als amateur die zowel van vogels, van fotografie, van artisticiteit en van bewerking nog veel kan leren.
Toch krijg je feed-back over je foto's, dat is voor niemand verkeerd, en je krijgt aandacht (heerlijk), hetgeen ook voor een prof zeker niet verkeerd is. Het steunen van dit medium kan dan in je voordeel zijn.

Overigens - zonder me met je te willen bemoeien - het lijkt me gezien het aantal foto's dat je plaatst, dat je gewoon op de zelfde voet, gratis, je bijdrage kan blijven leveren. Parende padden, oog van zeearend, bek van meeuw, ruggegraat van uh... wissent? ik vind het nogal een bijdrage, vooral omdat je heel erg anders kijkt dan "de meesten".
peter
Back to top
Reply with quote
 
hans gebuis


Gender: Male
Age: 77
Joined: 20 Oct 2004
Posts: 257
Location: Dordrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 19 Aug 2005, 15:00    Post subject:
absoluut niet eens met de argumenten van martijn. in peter's eerste reactie komt het woord " vertrouwen " voor. uit martijn's woorden spreekt, voor mij althans, juist het tegenovergestelde. natuurlijk heeft martijn een-klein-punt(je): als wij geen foto's plaatsen is er geen site. je doet dit echter op basis van vrijwilligheid en met als doel jouw werk, om wat voor reden dan ook, aan een groter publiek te tonen. het is dus in dat geval ter faveure van je zelf! dat dit allemaal niet voor een appel en en ei kan lijkt mij logisch, maar is het voor anderen kennelijk nog steeds niet.
_________________
Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Back to top
Reply with quote
 
Gerrit Jan Klop


Gender: Male
Age: 51
Joined: 21 Apr 2004
Posts: 113
Location: Culemborg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 19 Aug 2005, 15:16    Post subject:
Hoi,

Het is simpel. Het gaat om vraag en aanbod.

De vragende markt hier zijn wij: de amateurs die graag hun vogelfoto's met elkaar willen delen met motieven als leergierigheid en eerzucht en wellicht nog een paar onegoistische Wink

[Edit] en lees amateurs hier als liefhebbers, hetgeen het ook letterlijk betekent. [\edit]

Daan en kornuiten in de vorm van birdpix.nl, voorzien in onze behoefte door dit foto forum te faciliteren.

Het lijkt mij meer dan normaal dat wij als vragende partij dit voor Daan op zijn minst kostendekkend laten zijn.

Dat ik zelf nog niet heb gedoneerd heeft niets te maken met mijn mening hierover maar stamt uit mijn oneindige luiheid. Embarassed

groet

Gerrit Jan
_________________
Canon 1D mk III. Canon 500 f/4L IS US + Canon 1.4 II extender op eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 5 of 6


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum