Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


VIPS
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Peter Vercruijsse
Editor


Gender: Male

Joined: 04 May 2005
Posts: 581
Location: Maastricht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 19 Aug 2005, 16:25    Post subject:
Met veel plezier kijk ik naar de foto's van anderen, die vrijwillig en kostenloos hun foto's willen laten zien. Als wederdienst stel ik ook mijn foto's ter beschikking om daar weer anderen mee te plezieren (hoop ik). Daardoor hebben we gezamenlijk een schitterend foto"boek" waar iedere dag weer nieuwe foto's aan worden toegevoegd om van te genieten en van te leren.

Maar, hoe meer mensen een site bezoeken, des te meer geld een site kost. Om foto's redelijk snel te kunnen blijven tonen moet je continu investeren in je hardware en je servers. Je moet back-ups maken en veilig bewaren, en er moet (steeds meer) tijd ingestoken worden om alles draaiende te houden. Uiteindelijk kan het zo groot worden dat het noodzakelijk wordt om iemand een salaris te betalen! Je kunt moeilijk van de site-eigenaren, die het als hobby zijn begonnen, verwachten dat zij voor ons, de "genieters", alles betalen. Naar mijn mening moet een site als deze kostendekkend zijn om zijn toekomst te kunnen verzekeren. Ook al heb je geen inbreng in het reilen en zeilen van de site (alhoewel er best geluisterd wordt), is een bijdrage toch best wel verantwoord. Ook als je foto's bekijkt in een tijdschrift, waar je ook geen inbreng hebt in de inhoud, of financiele overzichten krijgt, betaal je voor het genieten. En de tijd dat alles op internet volledig gratis is, is echt voorbij!

Groet,
Peter
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
jan Luit
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 29 May 2005
Posts: 1108
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Aug 2005, 20:38    Post subject:
Hallo allemaal

Heb nog niet aan deze discussie deelgenomen .
Maar ben het totaal niet met Martijn eens.
Daan en de andere medewerkers van birdpix hebben het lang voor niks
gedaan en er waarshijnlijk een goede duit ingestoken.
Mijn petje af voor dat.
En dus vind ik het meer dan redelijk dat je er nu voor kan betalen .
Zoals Peter zegt het zal aardig wat kosten om de site goed te laten lopen.
Dus als ik een steentje kan bijdragen doe ik dat.
Vind het een geweldige site en van het commentaar op foto's heb ik al een en ander geleerd.


Groeten Jan Luit
_________________
Nikon spulletjes


Think outside the box.


Last edited by jan Luit on Sat 20 Aug 2005, 14:21; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Christian


Gender: Male
Age: 34
Joined: 06 Jun 2004
Posts: 92
Location: Hilversum (NH)
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Aug 2005, 11:45    Post subject:
Ben net terug van vakantie en ik stond een beetje verbaasd te kijken toen ik allemaal sterretjes en stipjes en V.I.P'tjes zag.
Ben volkomen voor het steunen van BirdPix, heb zelf nog geen vast inkomen dus het zal moeilijk worden jullie te steunen en ook sterren te krijgen ( Razz ) maar ik ga het wel proberen hoor!
Wat kunnen de niet donerend BP'ers eigenlijk nog?
Oja en Daan nog gefeliciteerd, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen en dat er nog maar vele jaartjes bij mogen komen.
De Hartelijke Groeten,
Christian
_________________
Christian Brinkman
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Aug 2005, 21:22    Post subject: Re: sterren en vips
Ook ik ben weer terug van vakantie en wil graag weer even reageren op de reacties. Ik ben blij met de mensen die beseffen hoeveel tijd, geld en energie er in birdpix gaat zitten. Je houdt altijd een aantal mensen die zuur reageren, zo zit deze wereld nu eenmaal in elkaar.
Ik houd mijn uren bij en zit gemiddeld op 25 uur. Met een gezin, werk en verschillende bestuursfuncties is dit eigenlijk niet te doen. Ik ben ontzettend blij met het werk van de moderatoren en natuurlijk van de stille man op de achtergrond: Jan Willem (jwchess). Als je alle uren bij elkaar op zou tellen zou je hiervan schrikken. Peter Vercruijsse verwoord het goed, niets gebeurt vanzelf, Jan Willem is alijd weer bezig met optimaliseren, verbeteren, sneller maken etc. Dat merk je niet, maar als het niet zou gebeuren zou je het wel merken! Het feit dat birdpix altijd bereikbaar is en er nooit uitligt is geen vanzelfsprekendheid, dat kan alleen als je de zaken goed voor elkaar hebt en dat kost geld.
Ik voel er weinig voor om een kosten-baten overzicht oid te presenteren, 'k vind het nogal kleinburgerlijk. Wij nemen het risico, hebben twee jaar lang geprobeerd om het op andere manieren te doen (sponsoren en jaarboek), wat niet is gelukt, dus nu moet het zo. Ik zie de betalende leden niet zozeer als sponsor of donateur, maar dat zij betalen voor een dienst: je hebt het er voor over of niet, even goede vrienden.

Van diverse mensen heb ik, ook via pb's tips gekregen om meer te doen met de kijkers, iets wat Martijn ook suggereert, kijkers zouden moeten betalen, niet de fotografen. Toch gaat die vlieger in meerdere opzichten niet op. De kick is toch vooral dat je foto's door 100-den mensen wordt bekeken, becijferd (is soms iets minder leuk Wink), en becommentarieerd. Je kunt je foto's op pbase oid zetten, maar daar zul je nooit de interactie krijgen zoals je die op birdpix hebt. Daarnaast zijn de fotografen zelf ook kijker. Verder blijkt dat mensen pas wat gaan betalen als er iets tegenover staat. In de afgelopen jaren heb ik van behoorlijk wat mensen donaties toegezegd gekregen, maar nauwelijks iets ontvangen. Op een of andere manier werkt het gewoon niet zo. Kijken op internet is voor het gevoel van mensen nog altijd gratis; dat je dingen kunt doen en/of toegang krijgt tot diensten of services en daarvoor betaald wordt meer en meer geaccepteerd.

Martijn de Jonge wrote:
Daarbij worden soms per week regels, normen etc. aangepast en of gewijzigd.

Tja, als je nooit de moeite hebt genomen om de FAQ te lezen, en foto's aanbiedt die niet aan de criteria voldoen, kan het voorkomen dat een foto niet wordt geaccepteerd. Gewoon een kwestie van lezen dus.
Back to top
Reply with quote
 
Martijn de Jonge



Age: 66
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 462
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 22 Aug 2005, 11:57    Post subject:
Tsjah Daan, mijn foto was 750x455 pixel zodat ik dacht, dom natuurlijk, binnen de marge van 800x600 pixels te blijven waarbij ik het ongedefinieerde begrip 'breedbeeld'' over het hoofd heb gezien. Andere criteria zijn er niet overschreden, de upload vond ook gewoon plaats.

Groeten, Martijn.
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 22 Aug 2005, 13:25    Post subject:
Martijn de Jonge wrote:
Tsjah Daan, mijn foto was 750x455 pixel zodat ik dacht, dom natuurlijk, binnen de marge van 800x600 pixels te blijven waarbij ik het ongedefinieerde begrip 'breedbeeld'' over het hoofd heb gezien. Andere criteria zijn er niet overschreden, de upload vond ook gewoon plaats.

Groeten, Martijn.


't Gaat nu een beetje off-topic, maar de reden dat het panoramaformaat niet wordt toegestaan heeft te maken met de random-pics in de bovenste balk. De tool die de foto's tot thumbnails maakt, kan niet omgaan met foto's die een verhouding hebben van >3:2. We zullen kijken of we het aan kunnen passen, zodat er een melding komt dat dit formaat niet is toegestaan.
Back to top
Reply with quote
 
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 23 Aug 2005, 18:29    Post subject:
Ik ben nu al 4 dagen thuis, maar had dit forum nog niet gelezen, 't is ook niet leuk als je 2400 nieuwe commentaren etc hebt. Ik heb slechts een keer op een computer gekeken in Frankrijk, en daarbij gezien dat de betaalmethodes waren in gegaan. Ik ben blij dat ik ...een betalende klant ben, want ik begin telkens meer foto's te posten en die banners waren ook niet al te best. Ik heb een paar berichten geleden gezien dat Daan het idee voorsteld om Bronskopeend, Zilverplevier, Goudlijster als benaming te hebben, zoiets lijkt me een goed idee. Of Zeearend(of Aasgier), Vale Gier, Lammergier en Monniksgier. Telkens een vogel groter, en dit zijn zo'n beetje de machtigste vogels van Europa. Dan is dus iedereen gelijk.

PS. En nog gefeliciteerd, Daan.
_________________
Jos Welbedacht
Groningen


Last edited by Jos Welbedacht on Thu 25 Aug 2005, 10:25; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Jacob


Gender: Male
Age: 42
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 248
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 24 Aug 2005, 18:22    Post subject:
Ik ben inderdaad ook blij dat ik betalend lid ben. BP is zo'n toevoeging aan mijn internet gebruik en kennis van fotografie en vogels. Nu ik helemaal klaar ben om met mijn nieuwe lens erop uit te gaan hoop ik ook snel wat moois te kunnen toevoegen!
_________________
Nikon D200 met AF-S 300mm f4 en 1.4 converter
Back to top
Reply with quote
 
Jan Hendriks


Gender: Male

Joined: 28 Jul 2005
Posts: 258

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 25 Aug 2005, 8:35    Post subject:
Arthy wrote:
Als er om donaties gevraagt zou worden had ik dat zeker gedaan.
Maar ik ga hiervoor niet betalen.
Al ik het alleen maar om solitair te blijven met de mensen die willen betalen, maar het niet kunnen!


Die mensen help je denk ik beter door wel te betalen, zodat Birdpix ook in de toekomst voor iedereen beschikbaar en toegankelijk blijft.
En waarom je dan niet voor een donatie kiest is mij niet zo duidelijk. Overigens vind ik dat die solidariteit ook wel richting de makers en onderhouders van deze site mag uitgaan.

Jan
_________________
Panasonic Lumix G9, Panasonic Leica DG Vario-Elmar F/4-6.3 100-400mm Asph. power OIS.
Back to top
Reply with quote
 
jwchess
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 14 Jul 2003
Posts: 1119

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 27 Aug 2005, 18:01    Post subject:
Zoals beloofd blijven we werken aan meer mogelijkheden voor vips.
Een kleine toevoeging is er nu voor megavips.
Die hebben nu een eigen domeinnaam.
Bv. http://HJDT.birdpix.nl, je wordt dan doorgeleid naar het persoonlijk album van HJDT.
Voor gebruikers met een spatie in hun gebruikersnaam geldt dat spaties moeten worden vervangen door een '+'.
De domeinnaam van bv. Arie Ouwerkerk wordt dan dus http://Arie+Ouwerkerk.birdpix.nl.
_________________
Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9835
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 27 Aug 2005, 22:57    Post subject:
Zomaar even een vraagje hoor.... Waarom kan die spatie niet door een underscore ( _ ) worden vervangen. Ik denk dat een mooier beeld geeft.

b.v. http://Arie_Ouwerkerk.birdpix.nl
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Arie Ouwerkerk
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 21 Aug 2004
Posts: 7012
Location: Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 27 Aug 2005, 23:33    Post subject:
Of de spatie gewoon weglaten?
_________________
Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Back to top
Reply with quote
 
jwchess
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 14 Jul 2003
Posts: 1119

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Aug 2005, 8:13    Post subject:
Hendrik van Kampen wrote:
Zomaar even een vraagje hoor.... Waarom kan die spatie niet door een underscore ( _ ) worden vervangen. Ik denk dat een mooier beeld geeft.


Is wel mooier, maar dan moet ik onder water de '_' vervangen door een spatie, maar dat gaat dan weer niet goed met gebruikers die al een underscore in hun naam hebben zitten.

Arie Ouwerkerk wrote:
Of de spatie gewoon weglaten?

Dan kan ik de juiste naam niet meer achterhalen...
_________________
Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Back to top
Reply with quote
 
Peter van der Wijst


Gender: Male
Age: 58
Joined: 27 Apr 2005
Posts: 171
Location: Soest
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Aug 2005, 9:15    Post subject:
Hey JW, misschien een conversietabel toevoegen? Het is alleen voor de megavips en dat zullen er niet zo heel veel zijn. Zet de echte naam en de naam met underscores in een tabel en je kunt zo beide kanten op converteren.

Meedenkende groeten,
Peter
_________________
Canon 20D, Canon 1D Mk.II, Canon 1D Mk.III, Canon 17-40L USM, Canon 17-85 IS USM, Canon 28-105 USM, Canon 100-400L IS USM, Canon 500/4L IS USM, Sigma 150/2.8 EX HSM macro, Gitzo 1325 Mk.2
Back to top
Reply with quote
 
jwchess
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 14 Jul 2003
Posts: 1119

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Aug 2005, 15:37    Post subject:
Bedankt voor het meedenken.
Ik heb al een andere oplossing bedacht, vanaf nu werkt http://Arie_Ouwerkerk.birdpix.nl ook.
_________________
Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Back to top
Reply with quote
 
Patrick Lemmens


Gender: Male
Age: 46
Joined: 04 Oct 2004
Posts: 124
Location: Herkenbosch
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 02 Sep 2005, 8:09    Post subject: Joepie
Joepieeeeee

khoor er nu ook (n beetje) bij!

Groetjes,

Patrick Lemmens
_________________
Canon 40D, Sigma 50-500 EX DG, Sigma APO 400 mm f5.6, Sigma 18-125 DG, SLIK-master-statief
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 6 of 6


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum