Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Canon EF 600mm f/4 IS USM bij Canon Ebay

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 09 Dec 2009, 11:12    Post subject: Canon EF 600mm f/4 IS USM bij Canon Ebay
Kwam deze tegen bij de Canon Outlet op Ebay, miscchien iets voor degene die ernaar op zoek is?

Canon Outlet

Nog 5 dagen en de prijs staat nu op € 3450,00

Henrie

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 09 Dec 2009, 21:58    Post subject:
En nu staat die al op 4.300,00....

Hendrik

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 10 Dec 2009, 9:24    Post subject:
Ja, en hij is refurbished......
Het is maar de vraag of je dat moet willen natuurlijk. De definitie die zij aan refurbished meegeven klopt in ieder geval niet helemaal.
Het laatste punt klopt een beetje. Opengemaakt en gerouterneerd naar canon. Ehh ja, omdat de kleur niet goed was?
Refurbished is niks meer dan een DOA welke daarna netjes gerepareerd is.
Ik zal niet zeggen dat dat NU zo is maar als canon het een refurbished product noemt is de kans wel heeeeeel erg groot.

Meestal geldt: if it's to good to be true it......

Er zit trouwens wel garantie op. Maar wat haal je jezelf op de hals?
Objectief ben ik trouwens niet geheel, ik heb zelf ook 1 in de verkoop. Niet dat dat wat uit maakt want die kost meer en daar zit geen garantie op. Maar het is geen gerepareerde ellende.

Last edited by Hendrik on Thu 10 Dec 2009, 14:51; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Ron van Elst

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 10 Dec 2009, 9:41    Post subject:
Hendrik,

Refurbished is geen probleem. Heb diverse fora geraadpleegd waarbij mensen refurbished camera's gekocht hebben en die hebben geen problemen whatsoever ondervonden.... Aan een lens kan volgens mij nog minder foutgaan.

Ben trouwens wel even benieuwd of je nu na je overstap naar Nikon echt 'gelukkiger' bent geworden en of je de overstap echt kunt 'zien' in je gemaakte foto's. Persoonlijk vindt ik de 600 VR van Nikon nogal 'plastische' foto's maken. Kan het niet echt uitleggen, maar er zit m.i. verschil tussen de Canon en Nikon. (Met de nadruk op m.i. (Mijns inziens)).

Groet,

Ron

http://www.shutterstock.com/g/ronvanelst
Back to top
Reply with quote

Hendrik

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 10 Dec 2009, 15:22    Post subject:
Het hoeft natuurlijk geen problemen te geven. Goed gerepareerd is ook goed. Maar het is wel gerepareerd. Met camera's vind ik het gevaarlijker inderdaad. Het is ook maar de vraag of iedere gebruiker in staat is om een bepaald probleem te ontdekken. Als een AF niet helemaal naar behoren functioneerd bijvoorbeeld en je weet niet beter......

Of ik gelukkiger geworden ben?
Eigenlijk ben ik niet geheel overgestapt en schiet ik nog met beide. Met de canon 300 F2,8 miste ik teveel aktie. Dat was mijn snelle "als vogeltje plots overvliegt lens" Enige optie was een nikon 200-400.
Voor het echte werk zeulde ik een 800mm mee. De 600mm gebruikte ik al een tijdje niet eigenlijk.
Ervaring met de lange tele's van nikon heb ik (nog) niet. Met de 200-400 ben ik in ieder geval erg gelukkig.
Wel een kanttekening, het is een zwaar kreng. Heb op dit moment toch weer een canon 100-400 (nieuwe) en qua scherpte presteert deze echt top moet ik zeggen. Tis alleen geen 200-400 en hij gaat waarschijnlijk dan ook weer in de verkoop. Ik heb 3x eerder een 100-400 mogen proberen. Dat waren oudere en die waren toch minder. Wel heb ik wat twijfels over de bokeh van de 200-400. Dit moet ik nog onderzoeken (tijd, tijd, tijd)
Als de canon 600mm straks verkocht is heb ik helaas even niks groters dan de 200-400. Momenteel fotografeer ik echter niet zo veel dus ik vind het wel even prima zo. Neemt niet weg dat er straks misschien wel een telecanon van nikon komt. (Eigenlijk kan ik niet wachten op een eventuele D4.)
Ook stond er een sigma 300-800 te koop met nikon vatting. Ik moet zeggen, het kriebelt wel. Die had ik al eens geprobeerd en vond het toen een verschrikkelijk onding qua balans en handeling. Ik mag nu eenmaal graag veel testen. Als hij te krijgen is en ik kan hem zonder verlies weer kwijt dan moet ik er toch nog maar eens over denken.
Over dat bokeh verhaal. Ik was op een gegeven moment canon 800mm En 300 F2,8 + 1,4x TC gewend. Toen ik met mijn eerste platen van de 200-400 1,4x TC terugkwam schrok ik wel een beetje. Plastisch? In ieder geval een voor mijn gevoel veel hardere bokeh. Zoals gezegd, als ik wat meer tijd heb......
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum