Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Vogelkijk hutten deugen niet!!!!..
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Jul 2009, 14:32    Post subject:
Leuk, allemaal die reacties, ik was al bang dat na mijn bijdrage alles stil kwam te liggen Cool .
Even vooraf; ik wilde met mijn reactie even een positieve wending aan dit topic geven, wat zo te lezen al deels gelukt is. Ik lees echter dat er nogal wat klachten zijn over de nieuw gebouwde hutten in de Lepelaarsplassen, die klachten zullen wel gegrond zijn. Voordat ik verder ga met mijn reactie; het door Jos en Bendiks aangeven punt, dat dit soort hutten niet uitsluitend zijn aangelegd voor vogelfotografie, verklaard vaak voor een deel de indeling van de hut. Qua locaties wordt in mijn ogen inderdaad regelmatig geblunderd.

@Karel; ik wist niet dat de Grauwe gans en De Kluut indertijd door RWS waren aangelegd, dank voor de opheldering hierover Embarassed . Ik blijf positief over die 2 hutten, temeer omdat de nodige bp’ers er een bezoekje nemen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het daar ‘vroeger’ was. 2006 was wel een mooi jaar bij die hutten ivm slik wat door het droogvallen van de plassen was ontstaan (kemphanen, grutto’s, kluten en kleine plevieren voor de lens Very Happy ).
Over het onderhoud aan het riet heb je trouwens gelijk (ik zie ook de reactie van Henk). In juli 2006 was ik een keer in De Kluut en toen hebben enkele lieden zelf het riet moeten platlopen om te voorkomen dat er lange tijd een groene massa op de foto’s kwam. SBB wilde bij navraag pas in augustus, kort voor het vogelfestival (wordt dit jaar niet meer georganiseerd), uitrukken met maaien. Een beetje kortaf...

Quote:
De hut heeft geen banken zoals bij de OVP maar slechts enkele randjes om je voet op te zetten. Na een uurtje of twee had ik het idee dat ik brak zo een pijn aan mijn rug!
Ik ga er binnenkort weer heen tijdens mijn vakantie in Limburg maar neem wel een stoel mee. De plek is namelijk prachtig met voorbij zwemmende Dodaar en er zit ook geoorde Fuut maar op grotere afstand helaas.

Over deze hut Henk; je hebt gelijk hoor, als je een poosje daar gebukt fotografeert ga je dat wel voelen, maar dat weegt in mijn beleving niet op tegen al het plezier wat deze hut mij oplevert. De reden dat ie geen banken voor de ramen heeft is dat zo ook rolstoelen bij de ramen kunnen komen. De wandelroute die erbij ligt is namelijk ook rolstoel begaanbaar gemaakt. Er is een bankje in de hut tegen de muur geplaatst, zo kan er af en toe een pauze worden genomen (doen! Wink ).
Geoorde fuut blijft er de laatste 3 jaar niet vast ‘hangen’ helaas, alleen telkens kort in april. De kokmeeuwen zijn ondertussen ook vertrokken (klaar met broeden) dus momenteel alleen dodaars die af en toe langskomt. Maar het gebied is heerlijk om doorheen te wandelen...

HenkSchuurman

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 07 Jul 2009, 22:19    Post subject:
Ik heb zaterdag een foto gemaakt van de krakeend bij de OVP toen ik terug liep naar de auto.
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=179647
Dat ziet er echt niet uit en is niet leuk om in te zitten want je ziet bijna niets. Typisch voorbeeld van matig onderhoud. Crying or Very sad
Komen ze er wel eens kijken in de hutten om te zien hoe het er bij staat van SBB
Gr. Henk[/url]
www.gambia-birdingexperience.com
Back to top
Reply with quote

Erwin Bruggeman

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 19 Jul 2009, 11:36    Post subject:
Quote:
en laat ik het maar niet over de toegankelijkheid hebben voor mindervalide.. (nee niet INvaliden maar oudere mensen die wat minder ter been zijn)

Richard kan je me uitleggen waarom geen INvalide toegang hoeven te hebben in een kijkhut? Terwijl die veel meer moeite moeten doen om een geschikt plekje te vinden in de natuur dan valide mensen. valide mensen kunnen zo goed als overal komen.

JUIST voor invalide zouden ze die hutten moeten neer zetten. Voor invalide is het vaak niet mogelijk om gebruik te maken van schuiltentjes, drijfhutten, camouflagenetten etc..

Misschien begrijp ik je verkeerd of het is een beetje knullige uitspraak. Ben benieuwd na je reactie,

Gr. Erwin
Back to top
Reply with quote

Aad Verkuijl

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 19 Jul 2009, 18:21    Post subject:
@ *Erwin*,

Hij bedoelt hiermee dat de hutten niet eens geschikt zijn voor MINDERvaliden, laat staan voor INvaliden.

Zo moeilijk is deze zin toch niet?

Groet, Aad

Erwin Bruggeman

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 19 Jul 2009, 22:08    Post subject:
Zo staat het er voor mij niet.

Quote:
(nee niet INvaliden maar oudere mensen die wat minder ter been zijn)

Maar als het op die manier wel bedoeld word excuses! en neem ik gelijk alles terug.

Gr. Erwin
Back to top
Reply with quote

RichardB
Guest

PostPosted: Tue 22 Dec 2009, 17:51    Post subject:
@Erwin.. het is niet zo negatief als het eruit ziet..

@Aad Verkuijl.. Precies.. thx
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum