Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Montreal Canada

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 24 Dec 2009, 14:59    Post subject: Montreal Canada
Hallo,

Van 7februari tot 17april zit ik voor school in Montreal, Canada. Ik ga daar 20uur les hebben per week, maar er zal dus zeker en vast wel wat tijd over blijven om de natuur in te trekken.
Dit is mijn eerst echt verre reis, dus ik weet niet echt wat me te wachten staat en hoe ik me moet voorbereiden.

Ik ben alvast begonnen met een goed vogelboek 'fieldguide to the birds of northern america' te kopen, en ben mijn vogels al goed aan het studeren.

Ik zit dus nog met een hoop vragen waarmee jullie me hopelijk wat kunnen mee helpen.

- Eerst en vooral natuurlijk de meest logische vraag, heeft er iemand ervaring met deze streek? Plaatsjes of bepaalde dingen die ik zeker zou moeten doen/zien?

- Ik zit daar in een deel van de winter, als ik daar nu naar de temperaturen kijk zie ik regelmatig temperaturen van -10 en nog kouder passeren. Iemand bepaalde tips ivm de kledij? Kom je met een gewone dikke jas toe, of is er toch wat andere kledij nodig als ik van plan ben om regelmatig de natuur in te trekken?
Hoe functioneren je fotospullen bij deze temperaturen? Ik heb wel al gehoord dat batterijen sneller opgaan bij dat weer, in welke mate is dat het geval?

- Als laatste een vraagje over het vliegen. Ik zou dus graag al mijn fotospullen meenemen. Ik vlieg met American Airlines, op hun site staat als maximum voor de handbagage staat er 114cm (lengte+breedte+hoogte), ik heb een Lowepro phototrekker classic. Als ik daar de afmetingen van optrek kom ik op 120cm, net iets te veel dus. Zou dit een probleem kunnen vormen, of steekt dit allemaal niet zo nauw?
Graag wil ik ook mijn laptop meenemen. Bij andere vliegtuigmaatschappijen las ik op hun site dat je bij je handbagage nog een extra laptopzak (indien plat genoeg) mag meenemen. Op de site van American Airlines vindt ik hier niets over. Iemand die hier ervaring mee heeft met deze maatschappij?

Alle andere tips zijn uiteraard ook zeer welkom Smile
En als ik nog aan andere dingen denk plaats ik ze hier de komende weken wel nog bij.

Alvast bedankt!
Ruben
Back to top
Reply with quote

jan Luit
Moderator
Moderator

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 24 Dec 2009, 16:55    Post subject:
Leuk dat je naar Canada komt Wink
Ben zelf nog nooit in Montreal geweest dus weet er zelf niets van.
Heb even gegoogeld en kwam deze site tegen.

Voor kleren lijkt me alleen een dikke jas niet voldoende.
Zelf gebruik ik vaak een geinsuleerde overal met daaronder een dikke trui en lang ondergoed.
Ook geinsuleerde schoenen.
Veel plezier in Montreal

Groet Jan

Think outside the box.
Back to top
Reply with quote

JMKimstra

PostPosted: Thu 24 Dec 2009, 19:19    Post subject:
Ha Ruben,

Gaaf hoor, bijna 3 maanden in Canada. Voor de winter zou ik zeker thermo ondergoed (lange onderbroek en shirt met lange mouwen) meenemen, verder een lekkere dikke fleece en zeker een muts en iets om je oren lekker warm te houden, ik gebruik daar zelf http://www.earmitts.com/index.php voor. Verder zou ik niet al te veel meenemen, maar proberen daar te kopen. Ze weten daar het best wat werkt in hun klimaat, en het scheelt in de bagage. Op de terugweg kun je die dikke jassen en truien opsturen naar huis, is ook weer voordeliger dan meenemen in het vliegtuig.

Heel veel plezier alvast en we zien de foto's wel verschijnen...

Janneke
Back to top
Reply with quote

Chris Schenk

PostPosted: Thu 24 Dec 2009, 23:53    Post subject:
Hou de "birding sites" goed in de gaten, ik heb er afgelopen februari leuk sneeuwuilen gefotografeerd.....
Back to top
Reply with quote

Menno van Duijn

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 25 Dec 2009, 10:15    Post subject: kleding
Voor goede isolerende kleding zou ik naar een van de winkels van Bever Zwersport gaan voor advies www.bever.nl. Voor kou dien je meerdere lagen te kleden. Een warme jas is niet voldoende. Wat ik gebruik voor in de kou is een thermolaag van ondergoed, broek en shirt van bijvoorbeeld Icebreaker. Daarover een water en winddichte broek. Boven een warme trui met name van fleece. Daarover een goede water en winddichte gevoerde jas. Voor je gezicht is een balaclava aan te raden en een goede (bivak) muts. Koop ook goede thermosokken en goede schoenen. Dit kost wel wat maar is in de kou van cruciaal belang! Wellicht kan je in Canada ook naar buitensport winkels waar ze zeker goede buitenkleding hebben, ik denk vooral goede schoenen voor daar.

Je moet je fotospullen absoluut meenemen als handbagage evenals je laptop. Als ze moeilijk doen hang je je lens en body om je nek. Volgens de voorwaarden mag je een camera meenemen staat niet in dat die een bepaalde max grootte of gewicht moet hebben. Als ze bij de balie nog moeilijk doen dan moet je bluffen. Ik had het een keer, waarop ik mn tas opendeed en zei dat als dit volgens haar in het ruim moet ik de maatschappij verantwoordelijk hou voor schade of verlies... neemt u hem dan maar mee als handbagage zei de opeens zo lieve dame.

Veel succes en hopelijk veel mooie platen, als je Sneeuwuilen vind dan mag je me mailen Wink

Chris Schenk

PostPosted: Fri 25 Dec 2009, 10:38    Post subject:
Qua kleding zou ik, als je wat geld wilt besparen, naar een hengelsportzaak gaan. Ze hebben daar warmtepakken die een schijntje kosten in vergelijking met wat je bij een zaak als Bever betaalt. Ik had een heel goed pak voor nog geen 100 euro en perfecte warme laarzen voor nog geen 50 euro. Daarnaast heb ik nog een skibroek van 15 euro van de Aldi en wanten van 15 euro van Perry Sport waar ik nog steeds bij zweer!
Back to top
Reply with quote

Joep Tomlow

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 25 Dec 2009, 13:31    Post subject:
Chris Schenk wrote:
Qua kleding zou ik, als je wat geld wilt besparen, naar een hengelsportzaak gaan. Ze hebben daar warmtepakken die een schijntje kosten in vergelijking met wat je bij een zaak als Bever betaalt. Ik had een heel goed pak voor nog geen 100 euro en perfecte warme laarzen voor nog geen 50 euro. Daarnaast heb ik nog een skibroek van 15 euro van de Aldi en wanten van 15 euro van Perry Sport waar ik nog steeds bij zweer!

Kijk, dat zijn nu supertips, dank Chris!

hendrik-jan

PostPosted: Fri 25 Dec 2009, 14:28    Post subject:
Nog nooit geweest maar wat( Jan zeg een geinsuleerde overal of thermo overal net hoe je het wild noemen , Kan ik je zeker aan raden , ik heb er een gekregen van mijn pa vorige week ,regen dicht en na 4 uur in de sneeuw leggen nog steeds niet koud .kreeg het alleen maar warm , thermo sokken zal ik zeker doen , veder lang ondergoed en de rest , Ik zou voor kleding geen geld besparen . Een skibroek enz dat is voor Nederland goed maar in Canada is het al snel veel kouder .ik zal voor de geinsuleerde overal wat meer geld neer legen en bij een winkel koppen waar ze der verstand van hebben , ik heb hem gewoon bij een bouwkledingwinkel gekocht http://www.veiliggoed.nl/ de overal is tot -35 je moet het niet koud hebben dus denk goed na wat je koop , dat je straks niet bevroren in Nederland terug keert , veder succes daar

gr hendrik-jan
Back to top
Reply with quote

ruben vdb

PostPosted: Fri 25 Dec 2009, 14:29    Post subject:
Bedankt voor de vele reacties!

Heeft iemand een idee wanneer de vogeltrek daar ongeveer opgang komt? Als ik naar de temperaturen kijk komen deze maar vanaf april boven het vriespunt, keren de trekvogels dan al terug? Of zal ik voor 17 april wanneer ik terugkom, nog maar weinig van de trek merken?
Back to top
Reply with quote

Digibird

PostPosted: Fri 25 Dec 2009, 19:31    Post subject:
Als je goede laarzen zoekt, ga naar een visserswinkel en haal bv Aigle laarzen; heb ik oa gebruikt op Antarctica en heb ik de afgelopen week ook nog veel plezier van gehad Razz

Wat betreft handschoenen: zorg dat ze en water/winddicht zijn maar ook dat je de boel nog kunt bedienen. Seal is een goed merk. Voor zover ik weet 1 importeur in NL, ik meen ergens nabij Eindhoven.

Succes. En veel plezier! Montreal is een leuke stad, ben er in '88 geweest. Oja, er wordt daar meer Frans dan Engels gesproken.

JMKimstra

PostPosted: Sat 26 Dec 2009, 13:00    Post subject:
Hoi, even ter verduidelijking, ik bedoelde natuurlijk niet dat je daar nieuwe fotospullen moest gaan kopen, maar kleding en schoeisel en dergelijke, zoals gezegd, ze weten daar het beste wat in hun klimaat functioneel is. Wat Menno zegt over laagjes kleding is zeker waar. Houd je hoofd bedekt want daar verlies je de meeste warmte. Handen, oren en gezicht zijn de eerste onderdelen die bevriezen, vaak zonder dat je er meteen erg in hebt. Hou die goed warm, en zorg dat je nooit natte voeten krijgt want dan ben je binnen de kortste keren ijs en ijs koud.

Maareh... laat je niet bang maken, vooral genieten en flink veel foto's maken.

Janneke
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum