Posted: Sat 27 Mar 2010, 20:11 Post subject: Accu's - klonen?
Ben op zoek naar een goed en goedkoop adres voor accu's van het type Canon LP-e6 (oa gebruikt in de Mark 5 II) en Canon BP-2L5.
Heb al prijzen gezien op batteryupgrade.com en batteryking.nl maar vroeg me af of er iemand is met ervaring met die klonen. Doen ze het bv na 1 jaar ook nog steeds goed? En passen ze goed in de batterijhouder van de camera (ik las ergens dat sommige klonen een beetje klemmen en i.h.a. ook alweer een andere oplader nodig hebben)?
Gender: Male Age: 34 Joined: 06 Mar 2010 Posts: 255 Location: Arnhem
Posted: Sat 27 Mar 2010, 20:21 Post subject:
Ik zag dat ze de LPE6 niet hebben maar voor andere mensen die op zoek zijn:
AQ4U.nl heeft goede en goed geprijsde accu's van Phottix voor allerlei merken.
Ik heb ook een 2e accu daarvan en bevalt me erg goed. Heeft me toen iets van 13 eu gekost _________________ Canon 7D - Canon 400mm f/5.6L USM
Meer wildlife, macro en landschappen op mijn Facebook en Flickr page
replacedirect.nl is ook zo'n klonen-tent maar ik ben vooral benieuwd of er mensen ervaring hebben met de levensduur van de accu's; zijn ze na 1 jaar ook nog goed?
Gender: Male Age: 73 Joined: 06 Jan 2007 Posts: 218 Location: Nederland
Posted: Sat 27 Mar 2010, 20:56 Post subject:
Hoi Phil, ik heb 2,5 jaar geleden 2 klonen gekocht. na veelvuldig gebruik is er 1 onlangs stuk gegaan en de ander doet het nog goed. Groeten, Rob _________________ Canon
Posted: Sat 27 Mar 2010, 21:22 Post subject:
Hoi Phil,
ik had ergens gelezen dat de goedkopere accu's niet in de lader kunnen en je er dus weer een andere lader bij krijgt, ook zag ik staan dat er nop het schermpje van je acamera niet te zien zou zijn hoe vol/leeg de accu is.
weet overigens niet of dit voor elk mer "clone"accu geldt.
Fotoshop Aalten heb ik hele goede ervaringen mee. Wel een andere batterij (bp511), maar ook een klone. Service perfect en batterijen doen het -ook na een jaar nog-prima. Prijs is ook erg prettig.
Gender: Male Age: 73 Joined: 06 Jan 2007 Posts: 218 Location: Nederland
Posted: Sat 27 Mar 2010, 21:54 Post subject:
Ik bestel ze bij AQ4U. (Phottix NB2-LH, ik heb een Canon 400D) Snelle levering. Binnen 2 dagen in huis.
Voor de 7D kost ie daar € 25,-- inclusief lader. (lader kan ook de originele accu laden. Nadeel is inderdaad status info op camera display _________________ Canon
Ik heb voor zowel mijn 400d als mijn 50d kloon accu's besteld bij AQ4U. Ik ben er super tevreden over. De kwaliteit en levensduur doet niet onder aan die van Canon zelf. _________________ http://www.ijdema.net
Ik heb uiteindelijk gekozen voor 2 originele accu's van Canon voor de 7D. De klonen doen het vast wel voor de 7D maar ik kan neregsn vinden hoelang ze het goed doen (heb ook 2 BP-511 klonen gekocht en die heb ik binnen 1 jaar gedumpt omdat ze werkelijk helemaal ruk waren, binnen no time leeg etc).
Omdat ik graag in de wildernis ben, wil ik geen risico nemen en heb nu 3 prima accu's die ik geruime tijd kan gebruiken.
Bedankt voor ieders info (al was niet alles relevant want het ging me puur en alleen om de 7D klonen).
Gender: Male Age: 62 Joined: 23 Jun 2005 Posts: 128 Location: Prinsenbeek
Posted: Wed 28 Apr 2010, 17:49 Post subject:
Ik heb net de phottix klonen binnen van de LP-E6 .
De canon batterij heeft 1800mAh .
De phottix batterij heeft 2000mAh maar wel een aparte lader er bij .
Ze zijn gewoon naast de canon batterij in de grip te gebruiken .
De phottix laad niet in de orginele lader .
Hoe de info in beeld komt door de orginele en imitatie naast elkaar te gebruiken laat ik nog wel weten .
Bij de imitatie grip kan het scrollwieltje wel problemen geven op de aut /programma stand heb ik ergens gelezen .
Maar wie gebruikt dat tegenwoordig nog :-) .
gr ad . _________________ canon 40D 100-400mm / 17-40mm L
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum