Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

schuifzoom canon 100-400L IS zit muurvast

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 22 Aug 2005, 21:29    Post subject: schuifzoom canon 100-400L IS zit muurvast
Heeft iemand hier ervaring mee lens is half jaar oud en schuifzoom is eerst wat stroever geworden en daarna ineens muurvast.

Heb contact gehad met canon repair centre ETB te Roosendaal en webwinkel(leverancier, stuurt ook lens op) reparatietijd 15 werkdagen. Heeft iemand ervarig met dit centre als je er naar toe rijdt krijg je dan iets meer geregeld en heeft iemand tips en tricks. Wil graag in mijn vakantie(deze week) nog het een en ander vastleggen.

R. P. McMurphy

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 22 Aug 2005, 21:38    Post subject:
Jazeker, daar heb ik last van gehad. Het rubber wat de "klap" van de zonnekap opvangt is losgeraakt en daardoor komt je kap vast te zitten. Dat losraken zou moeten komen omdat de lens ergens te vochtig is geworden zodat de lijm van het rubber wat is opgelost (kan ik me bij normaal gebruik echt helemaal niks bij voorstellen, maar goed). Niks ernstigs, is eenvoudig te repareren, maar gezien tijdelijke topdrukte qua reparaties doen ze er veel langer dan 15 werkdagen over om het te repareren.....tenminste, bij mij duurde het twee maanden (heb de lens begin deze maand weer teruggekregen). Ik heb ergens op dit forum gelezen dat je het beste je lens zelf bij de fabriek kunt afleveren en dan wat druk uitoefenen, schijnt het sneller te gebeuren. Zelf geen ervaring mee.

succes en sterkte,
Luc
Back to top
Reply with quote

HJDT

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 22 Aug 2005, 21:59    Post subject:
Hall Gert-jan.

Begin dit jaar heb ik mijn lens en body naar ETC gebracht om de boel te laten calibreren. Voordat ik het spul wegbracht had ik contact gehad met iemand van de betreffende afdeling en die verzekerde me dat reparatie niet langer zou duren dan 2 weken omdat het op dat moment erg rustig was.
Vol vertrouwen de handel afgeleverd, na 1,5 week nog niks gehoord te hebben maar even gebeld......
Toen begon de ellende pas goed. Er was nog niks aan gebeurd en diezelfde week had men geen tijd meer en evenmin de volgende week. Omdat ik kort daarop op vakantie zou gaan probeerde ik op alle manieren er wat vaart in te krijgen maar niks hielp. Uiteindelijk duurde het in totaal iets meer dan 4 weken en ben ik een paar keer behoorlijk onbeschoft behandeld al moet ik toegeven dat ik zelf ook niet altijd de vriendelijkheid zelve ben geweest.
Ben eigenlijk ook benieuwd naar ervaringen van anderen.

Groeten Michel

P.S.
Ik moet toch ook nog even een positieve gebeurtenis melden:
toen ik mijn spullen op kon halen vermeldde de factuur een bedrag van 110 euro voor het vervangen van het binnenwerk van 1 de lenzen. Ik was erg verbaasd dat men daar van tevoren niks over gezegd had (was geheel op initiatief van ETC gedaan, zonder me in te lichten en viel ook buiten de calibratieopdracht) en ik vroeg dus waarom daar niet vantevoren over gebeld werd. De mevrouw achter de balie liep even naar achteren en kwam terug met de mededeling dat ik het bedrag niet hoefde te betalen !!! Dat was toch even snel verdiend !!
Reply with quote

gertjan

PostPosted: Tue 23 Aug 2005, 23:58    Post subject:
hoi heren vandaag lens in roosendaal afgeleverd waar wordt beweerd dat binnen 15 werkdagen de lens retour zal moeten zijn. Ben benieuwd gezien bovenstaande reactie. Wordt vervolgd!!!!!!!

R. P. McMurphy

PostPosted: Wed 24 Aug 2005, 6:35    Post subject:
Ik wens je veel sterkte toe de komende weken!! Hopelijk heb je hem terug voordat de trek echt losbarst Wink

Luc
Back to top
Reply with quote

gertjan

PostPosted: Fri 07 Oct 2005, 20:38    Post subject: lens terug ontvangen
eindelijk mijn lens terug ontvangen, waarbij ze mij eerst een rekening van 278,- wilden laten betalen. lens retour gegeven met koerier en roosendaal gebeld waaarbij blijkt dat rembours ten onrechte is. 's-avonds lens kunnen ophalen en lijkt wel of er complete lens vervangen is omdat de schaalverdeling beschadigt was en nu brandschoon is. nu maar gaan testen schuifzoom gaat stukken lichter dan voorheen. er is mij niet gemeld wat de daadwereklijke oorzaak is. lens schijnt voor reparatie naar duitsland te zijn geweest i.v.m. drukte roosendaal.

R. P. McMurphy

PostPosted: Sat 08 Oct 2005, 0:13    Post subject:
Goed dat je hem weer hebt, en dan nu: meteen het veld in! Succes!
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum