Posted: Sun 23 May 2010, 20:07 Post subject: Vogels fotograferen maar wat neem ik mee?
Vandaag ben ik naar klein profeit geweest in Rhoon een klein natuurgebied nabij Rotterdam. Omdat het erg dicht begroeid is had ik alleen mijn camera met een Sigma 170- 500 meegenomen. Ik ben echt een beginner dus kan eigenlijk wel wat tips gebruiken maar goed. Ik loop daar rond en hoor van alles, maar zien ho maar. Dan het volgende probleem als ik dan wat zie is het enorm lastig om die camera stil te houden. Nu hoor ik u zeggen gebruik dan een statief, maar dat is daar bijna tot niet te doen. Verder vraag ik mij af wat een wat ervaren fotograaf mee zou nemen als die daar na toe gaat. Of nog mooier wie is er al eens geweest en kan mij wat tips geven. Of weet u in de buurt een plek waar je een opstelling kunt maken met een statief. _________________ Canon 1 D mark II
Canon 30 D.
Canon EF 400mm 5.6 .
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6
Canon Extender EF 1,4
Lowepro Slingshot 200 AW
Brenner Birdwatching schuiltent
Gender: Male Age: 52 Joined: 18 Mar 2010 Posts: 92 Location: Zulte
Posted: Mon 24 May 2010, 11:25 Post subject: Re: Vogels fotograferen maar wat neem ik mee?
Wim Bloemink wrote:
Vandaag ben ik naar klein profeit geweest in Rhoon een klein natuurgebied nabij Rotterdam. Omdat het erg dicht begroeid is had ik alleen mijn camera met een Sigma 170- 500 meegenomen. Ik ben echt een beginner dus kan eigenlijk wel wat tips gebruiken maar goed. Ik loop daar rond en hoor van alles, maar zien ho maar. Dan het volgende probleem als ik dan wat zie is het enorm lastig om die camera stil te houden. Nu hoor ik u zeggen gebruik dan een statief, maar dat is daar bijna tot niet te doen. Verder vraag ik mij af wat een wat ervaren fotograaf mee zou nemen als die daar na toe gaat. Of nog mooier wie is er al eens geweest en kan mij wat tips geven. Of weet u in de buurt een plek waar je een opstelling kunt maken met een statief.
Ik denk dat dit net je probleem is. Met rondlopen zal je er niet komen. Probeer een plekje te vinden waar je wat verborgen zit en iets comfortabel. Op een koude grond gaan liggen zal al heel snel vervelen. Probeer ook voldoende lichtinval te hebben zodat je op niet te lange sluitertijden komt. Zomaar eventjes gaan rondlopen in een dichte begroeiing (ik ga uit van je tekst hierboven) jaagt elke vogel weg of zal hij op een veilig plekje kruipen.
Ook een statief hoeft niet op zijn volle hoogte gebruikt te worden. Daardoor is de spreidstand van de poten al een stuk kleiner en kan het al een optie worden dit volgende keer toch mee te nemen. Anders inderdaad eens aan een monopod denken?
Vogelfotografie = geduld hebben.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum