Ik ben er een paar weken geleden geweest voor het eerst sinds lange tijd, en het viel me eigenlijk bar tegen...veel bosjes weg, grote delen van de vlakte niet meer toegankelijk, nieuwe rondweg, etc. Ik was erg vroeg, dus had wel de kans om kadaverruimende meeuwen te fotograferen (staan er hier ook een paar van op de site), maar daarna ben ik snel naar de Kwade Hoek vertrokken. Veel leuker!
Ja, eigenlijk is er op de Maasvlakte niet echt een of DE plek, op heel de Maasvlakte kun je leuke dingen aantreffen.
Ga iig kijken op slag Dobbelsteen. Hier altijd veel meeuwen ed.
Vergeet de vlakte rond de vuurtoren niet. De stuifdijk (zowel de binnen- als de buitenkant) is altijd goed voor (trek)vogels.
Ik ga zelf altijd een beetje rondrijden en hoop op deze wijze wat leuks te ontdekten. Zo trof ik vandaag op deze wijze de Velduil...
Kwade Hoek is grofweg het buitendijkse deel ten westen van de buitenhaven van Stellendam. Als je daar op het havenhoofd gaat zitten zie je, afhankelijk van het seizoen, van alles langskomen! Verder zijn de plekken die Chris noemt uiteraard ook wel de moeite waard.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum