Hallo mede fotografen,
Kan iemand mij vertelen wat de beste instellingen zijn van dit programma?
Graag van boven naar beneden _________________ Canon 1 D mark II
Canon 30 D.
Canon EF 400mm 5.6 .
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6
Canon Extender EF 1,4
Lowepro Slingshot 200 AW
Brenner Birdwatching schuiltent
het is niet erg ingewikkeld, maar hangt sterk af van je smaak en uitgangsmateriaal.
er van uitgaande dat de foto al is bewerkt in een ander programma, begin je het aantal pixels voor de langste zijde in te stellen.(800 voor landschap, 6 of 700 voor portret)
ik heb resize op smart.
sharpen is iets verbeterd. doe ik in photoshop, maar kan nu ook in procenten. dus beter dan de vorige versie. nooit 100%, maar even uitproberen met preview.
crop gebruik ik niet.
additional operations kun je voor birdpix overslaan.
output folder: de map waar je de foto's wilt opslaan. ik heb daar een birdpixmapje voor. druk op het gele mapje, zoek een map en selecteer die.
output filename: hier voegt het programma een term toe waaruit blijkt dat het een gesizede foto is.
restrict size: 150-200 kb afhankelijk van pixpas.
vinkje bij keep exif. heeft iedereen wat aan. metadata hoeft niet.
geen vinkje bij transfer ftp.
druk op preview en beoordeel de foto.
druk dan op het blauwe floppydiskje boven de foto. de foto wordt opgeslagen in de geselecteerde map.
Gender: Male Age: 72 Joined: 02 Feb 2010 Posts: 119 Location: Berkel en Rodenrijs
Posted: Tue 20 Jul 2010, 7:33 Post subject:
vooral met additional operations had ik moeite maar dat is dus niet nodig
bedankt en vr gr Gerard _________________ Canon Spulletjes
feisol 3471 statief met een schommelding
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum