Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Monopod met Ballhead of Swivel Tilt Head?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Oct 2005, 15:51    Post subject: Monopod met Ballhead of Swivel Tilt Head?
De titel verklaart al waar ik graag wat hulp bij wil! Ik merk dat ik in de omgang met m'n monopod het niet verticaal kunnen bewegen toch wel erg mis. Nou hebben veel mensen een Ballhead hoe goed gaat dat vraag ik me af?

en

waarom niet een swivel tilt head voor stuk minder euries? zo als deze SW head of is die gewoon minder handig in het veld?

Het zijn geen enorme problemen of vraagstukken van wereld belang maar ik zou graag wat praktijk ervaring horen!

Jacob

BertBird

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Oct 2005, 18:21    Post subject:
Ik vind het een heel goed voornemen, zo minde rgeld uit te geven. Mij lijkt het zeker handig voor de monopod-gebruiker. Ik was van plan de 484RC2 t aan te schaffen, maar die wilde ik ook gaan gebruiken op mijn tripod die ik later erbij koop.

Bert
Reply with quote

Jan-Jaap
Guest

PostPosted: Thu 27 Oct 2005, 11:12    Post subject:
Onlangs heb ik een manfrotto 680B en een 323 gekocht. In eerste instantie wou ik mijn lens direct op de monopod schroeven maar toen ik bij Konijnenberg langs de accessoires-rek langsliep viel mijnoog op de 323: dit is een snelkoppelingsplaat. Die heb ik er bij gehaald en ik heb er nog geen spijt van gehad.

Voor de vertikale beweging til ik het zooitje gewoon op.
Back to top
Reply with quote

Jacob

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Oct 2005, 16:04    Post subject:
Die snelkoppeling is sowieso handig maar in hoeverre mis jij dat je niet op en neer kan bewegen? Ik ben bang dat het namelijk een beetje een luxe probleem is waar gewenning een goed medicijn tegen is.

Jan-Jaap
Guest

PostPosted: Sat 29 Oct 2005, 18:42    Post subject:
Ik weet nog niet of ik het mis, maar ik weet wel dat dat swivel-head-geval niet veel kilo's kan dragen. Ik geloof iets van 2, hij is namenlijk van plastic!

Ik kom net kijken in de vogelfotografie dus voor mij is het kijken of het op deze manier lukt. Lukt het niet dan moeten we misschien toch nog een Ballhead kopen. Maar dan heb tenminste de quickrelease al.

Mijn camera en monopod zijn goed in evenwicht. Als ik de monopod aan het handvat vastpak dan is allles heel gemakkelijk te bewegen.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum