Posted: Fri 13 Aug 2010, 11:27 Post subject: Oproep zwart wit foto's plaatsen
Net een mooie zwart wit foto van Martin Hierck gezien . Ik roep bij deze alle fotografen op dit weekend wat meer zwart wit foto's te plaatsen. Ik kijk er naar uit. _________________ Canon 1 D mark II
Canon 30 D.
Canon EF 400mm 5.6 .
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6
Canon Extender EF 1,4
Lowepro Slingshot 200 AW
Brenner Birdwatching schuiltent
Had er nooit zo bij stilgestaan, wist niet beter dan dat alleen kleurenfoto's worden geplaatst. Zal eens kijken in mn archief, heb wel wat foto's denk ik.
Posted: Sun 15 Aug 2010, 22:22 Post subject:
Als ik een tip mee mag geven....
Niet zomaar een foto zwart-wit maken om het zwart-wit, alleen als het een toegevoegde waarde heeft. D.w.z. als het beeld er door versterkt wordt. O.a. de foto's van Martin Hierck en Klaas Brolman zijn goede voorbeelden in mijn bescheiden mening. _________________ Natural Inspiration
Ja natuurlijk, vanuit mijn fotografie (opleiding) achtergrond heb ik vnl. in Z/W gewerkt. Soms doet een foto in Z/W echter niets, terwijl dezelfde foto in kleur ineens erg boeiend blijkt. Andersom kan dat ook het geval zijn.
Met de 2 laatste commentaren eens; zwart-wit fotografie is wel ietsje meer dan enkel de kleuren op zwart-wit zetten achteraf. Maar dat is eigenlijk net weer een ander topic. Er is wel e.e.a. ove rte vinden en onlangs zag ik in een fototijdschrift een interessant artikel hierover (ben vergeten welk).
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum