Gender: Male Age: 31 Joined: 20 Oct 2006 Posts: 174 Location: Lieren
Posted: Fri 03 Dec 2010, 19:24 Post subject: Schneider-Kreuznach lenzen
Dag allemaal,
Heeft er iemand verstand van oude lenzen?
Mn vader is in zn bedrijfsmuseum 4 oude Schneider-Kreuznach lenzen tegengekomen.
Hij wilde ze weggooien, maar ik dacht dat ze misschien nog wel wat waard waren.
Voor de kenners: het gaat om een Componon-S 5.6/135, een niet nader te definieeren, een Componon-S 5.6/100, en een Componon 5.6/80
Gender: Male Age: 79 Joined: 06 Feb 2006 Posts: 102 Location: Boukoul / Roermond
Posted: Fri 03 Dec 2010, 21:55 Post subject:
Het zijn drie oude vergroterlenzen van topkwaliteit, maar helaas vergane glorie. In de jaren 70 de allerbeste.
Misschien geeft een verzamelaar er nog een paar tientjes voor.
Ikzelf heb er ook nog een.
Succes.
Groet,
Theri _________________ D700, D200, Glasservies 14-500, enz.
=De bewogenheid van de fotograaf zorgt vaak voor onscherpe foto's=
Of je er nog veel voor krijgt, denk het niet.
Kocht jaren geleden een Meopta vergroter op de vlooiemarkt voor een paar tientjes en kreeg er ook zo'n lens bij. En eigenlijk kocht ik die vergroter alleen maar omdat die lens er bij zat, voor mijn eigen vergroter.
Mooie tijd, een middagje in de doka, ether- en fixeer geurtje om je heen, het olijfgroene schemer licht, de zachte beweging in van het water in de ontwikkelschalen ....
Eenmaal weer in het licht je ogen laten wennen en ontdekken dat het weer niet vlekkeloos is gegaan, het zoveelste t-shirt met bruine ontwikkelaarvlekken die er nooit meer uitgaan.
Alles weer schoon opgeruimd, de foto's uit laten hangen tot ze droog zijn en daarna ontkrullen.
Heimwee is dat, ik heb alles nog.
Gaat voor geen goud weg.
Mijn tip: koop er een vergroter bij!
grtz, josephine
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum