Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Inschrijving Seminar Photoshop

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 30 Nov 2005, 19:33    Post subject: Inschrijving Seminar Photoshop
In samenwerking met het NIDF (Nederlands Instituut voor Digitale Fotografie) organiseert birdpix een seminar over het gebruik van photoshop. Het is een basiscursus photoshop. Basiscursus wil niet zeggen dat het simpel zal zijn; het NIDF is de toonaangevende organisatie op het gebied van cursussen photoshop en het is hun ervaring dat deze cursus, zelfs voor mensen die al jaren met photoshop werken, velen de ogen opent voor de mogelijkheden die photoshop biedt.

Het seminar vindt plaats op 25 februari 2006 in het AC Meeting Centre Utrecht. Aanvang 09:30 uur. Einde 17:00 uur.

Opgave via het opgaveformulier. Hier vind je ook de voorwaarden.

Er zal veel aan de orde komen. Een greep uit de onderwerpen:

* Uitleg over een paar absoluut noodzakelijke instellingen bij de voorkeuren van het programma zodat alles tenminste goed werkt.
* De keuze van de gereedschappen voor de aanpassingen aan je foto:
o Contrast aanpassingen met curves
o Helderheidsaanpassingen met niveau's of curves naar keuze
o Kleurcorrecties, met verschillende gereedschappen
o Verzadiging van de kleuren aanpassen
* Werken met lagen, laagmaskers en vooral: aanpassingslagen; de handigste manier om aanpassingen te doen op gedeelten van je foto.
* De grenzen van je foto: rekening houden met de beperkingen bij gebruik in drukwerk, hoe kun je zien wat er gaat gebeuren wanneer de foto wordt afgedrukt.
* Verscherping van foto's.
* Handelingen voor efficiënt werken.

Om misverstanden te voorkomen: het is een seminar en geen workshop. Dit betekent dat er veel wordt uitgelegd en wordt voorgedaan, maar dat je het niet zelf doet. Op deze manier kan er meer stof behandeld worden. De cursus gaat er vanuit dat je minstens PS 7.0 hebt.

Het is mogelijk om maximaal twee foto's in te sturen met een vraag over de bewerking. Deze vraag moet in het infoveld van de foto geplaatst worden. De foto's worden dan als illustratie gebruikt bij het seminar.
Inschrijvers voor de cursus krijgen over enkele weken verder bericht over hoe e.e.a. in z'n werk zal gaan.

Als je speciale verzoeken hebt voor behandeling van onderwerpen, geef dit dan aan, dan kijken we wat er haalbaar is.

De prijs van deze dag is 49,95 Euro. Misschien vind je dit veel geld, maar ter vergelijking: als je als individu naar deze cursus gaat kost het je 230 Euro!


Last edited by Daan Schoonhoven on Fri 09 Dec 2005, 14:41; edited 7 times in total
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 30 Nov 2005, 20:51    Post subject:
Hi Daan,

Ik vrees een beetje dat dit niet over photoshop ELEMENTS gaat. Ik heb een volstrekt legale versie van elements en kreeg net weer een aanbieding van Adobe om voor 1069,81 (inclusief BTW) het volwaardige programma CS2 aan te schaffen. OEPS, dat zet je te denken.

VRAAG: Kun je vragen in hoeverre men de beperkingen van elements tijdens het seminar kan aangeven? Ik lees iets over curves... zit er niet op.

dank,
Peter

PS Het lijkt me overigens toch zeker meer dan de moeite, want al beschik ik niet over de knoppen die je leert gebruiken, het is voor mij vooral belangrijk te leren hoe ik moet kijken.
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 30 Nov 2005, 21:23    Post subject:
peter wijn wrote:
Hi Daan,

Ik vrees een beetje dat dit niet over photoshop ELEMENTS gaat. Ik heb een volstrekt legale versie van elements en kreeg net weer een aanbieding van Adobe om voor 1069,81 (inclusief BTW) het volwaardige programma CS2 aan te schaffen. OEPS, dat zet je te denken.

VRAAG: Kun je vragen in hoeverre men de beperkingen van elements tijdens het seminar kan aangeven? Ik lees iets over curves... zit er niet op.

dank,
Peter

PS Het lijkt me overigens toch zeker meer dan de moeite, want al beschik ik niet over de knoppen die je leert gebruiken, het is voor mij vooral belangrijk te leren hoe ik moet kijken.


Da's een goeie Peter, was ik vergeten te vermelden. Het NIDF gaat er vanuit dat je minstens PS 7.0 hebt. Ik ben het met je eens dat ook al maak je gebruik van Elements, er nog genoeg te leren valt.
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis



Age: 64
Joined: 07 Dec 2004
Posts: 1406
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 30 Nov 2005, 22:15    Post subject:
Ik rommel ook lekker aan met m'n legale gratis elements, maar heb me toch opgegeven omdat ik ook wel benieuwd ben naar de extra mogelijkheden van de "echte" versies en omdat ik verwacht er toch nog voldoende van op te pikken. Denk daarnaast ook dat het wel gezellig kan worden Cool
_________________
cps Jaaps foto's op het web
Back to top
Reply with quote
 
Peter van der Wijst


Gender: Male
Age: 58
Joined: 27 Apr 2005
Posts: 171
Location: Soest
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 30 Nov 2005, 22:21    Post subject:
Wordt dit als een haas meeschrijven met wat je ziet (en dan onvermijdelijk ook weer dingen missen) of krijg je na afloop een hand-out waarin je alles nog eens rustig kunt nalezen?
_________________
Canon 20D, Canon 1D Mk.II, Canon 1D Mk.III, Canon 17-40L USM, Canon 17-85 IS USM, Canon 28-105 USM, Canon 100-400L IS USM, Canon 500/4L IS USM, Sigma 150/2.8 EX HSM macro, Gitzo 1325 Mk.2
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis



Age: 64
Joined: 07 Dec 2004
Posts: 1406
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 30 Nov 2005, 22:23    Post subject:
Peter van der Wijst wrote:
Wordt dit als een haas meeschrijven met wat je ziet (en dan onvermijdelijk ook weer dingen missen) of krijg je na afloop een hand-out waarin je alles nog eens rustig kunt nalezen?
Neem aan dat er iets is want er is sprake van: "Bij de prijs inbegrepen zijn cursusmaterialen"
_________________
cps Jaaps foto's op het web
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Dec 2005, 15:17    Post subject:
Geweldig Daan !!! Dat voor 7 decemer inschrijven lijkt me geen probleem.

Ik heb nog een suggestie om de cursus eventueel wat interactiever te maken: Is het een idee om van tevoren alle deelnemers die dat willen maximaal 2 foto's in te laten sturen met een duidelijk vraagstelling en die tijdens de seminar te laten behandelen ??
Uit alle inzendingen kan dan een selectie gemaakt worden, alle foto's behandelen is natuurlijk geen doen. Ik vraag dit omdat ik zelf al tientallen foto's heb waarvan ik weet dat de bewerking beter kan maar ik weet niet hoe.

Groeten Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
PeterH



Age: 46
Joined: 10 Aug 2003
Posts: 264
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Dec 2005, 22:53    Post subject:
Goed gedaan.

Ik heb me net ingeschreven. Tot dan.

Peter
_________________
info@peterdenhartog.com
Compleet vernieuwde website: www.peterdenhartog.com
Back to top
Reply with quote
 
Jacob


Gender: Male
Age: 42
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 248
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 04 Dec 2005, 14:06    Post subject:
Ik ook, ben benieuwd. Hoop idd dat het niet een kwestie wordt van super snel pennen!
_________________
Nikon D200 met AF-S 300mm f4 en 1.4 converter
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 05 Dec 2005, 17:42    Post subject:
Even wat dingen kortgesloten met het NIDF:

Ja, er zal een handout zijn, zij het dat hier niet alles tot in detail op zal staan.

Er wordt inderdaad van uitgegaan dat je minimaal versie 7 hebt, maar het overgrote deel zal ook toepasbaar zijn voor Elements gebruikers.

De suggestie van Michel is enthousiast opgepakt: het is mogelijk om maximaal twee foto's in te sturen met een vraag over de bewerking. Deze vraag moet aan de foto worden gehangen, dus in het infoveld van de foto geplaatst worden.
Inschrijvers voor de cursus krijgen over enkele weken verder bericht over hoe e.e.a. in z'n werk zal gaan.

De foto's worden dan als illustratie gebruikt bij het seminar.
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 06 Dec 2005, 0:34    Post subject:
Quote:
De suggestie van Michel is enthousiast opgepakt: het is mogelijk om maximaal twee foto's in te sturen met een vraag over de bewerking. Deze vraag moet aan de foto worden gehangen, dus in het infoveld van de foto geplaatst worden.
Inschrijvers voor de cursus krijgen over enkele weken verder bericht over hoe e.e.a. in z'n werk zal gaan.

De foto's worden dan als illustratie gebruikt bij het seminar.


Wow, geweldig Daan !! Nu nog kiezen tussen de vele foto's die ik op de plank heb staan voor een betere bewerking !! Very Happy Very Happy


Groet Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum