Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Fotowedstrijd: Beste vogelfoto 2010
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 30 Dec 2010, 13:39    Post subject: Fotowedstrijd: Beste vogelfoto 2010
Ook dit jaar vindt de jaarlijkse fotowedstrijd plaats "Beste vogelfoto 2010".

De opdracht is eenvoudig: stuur je beste foto('s) die je in 2010 hebt gemaakt. Het onderwerp moet binnen de doelstelling van Birdpix vallen en de opname moet zijn gemaakt in 2010 in België of Nederland.
Insturen is mogelijk tot en met 22 januari 2011.

De foto's kunnen worden geupload in een speciaal album.

Prijzen
1e prijs: HBN Gimbalhead Type II t.w.v. Euro 199,00 beschikbaar gesteld door Cameratools
2e prijs: Fine Art Canvas 60x80 cm t.w.v. € 65,--. Beschikbaar gesteld door printpartner Eyes on Media
3e prijs: Osprey Versa zakmes beschikbaar gesteld door Swarovski t.w.v. € 59,--
4e prijs: Birdpix 7 – De 77 meest fotogenieke vogels van Nederland t.w.v. € 29,95
5e prijs: Abonnement op DIGIFOTO pro t.w.v. € 25,95 beschikbaar gesteld door mediapartner DIGIFOTO Pro

Nomineren
De ingezonden foto’s worden anoniem gemaakt en beoordeeld door de gebruikers die foto's kunnen nomineren. Dit kan van 23 januari t/m 30 januari. Het aantal nominaties is niet beperkt, maar het is redelijk om maximaal 5 nominaties te geven.
Commentaar geven kan niet worden verplicht gesteld, maar hierbij een dringend verzoek om je nominaties te onderbouwen met commentaar.

De winnaars
De foto met de meeste nominaties is de winnaar, gevolgd door de foto's in volgorde van het aantal nominaties.
De winnaars worden bekendgemaakt op 12 februari 2011 tijdens de PiXperience.

De regels van de fotowedstrijd op een rij:
1. Je mag maximaal 2 foto’s inzenden. De foto moet door de betreffende gebruiker zijn gemaakt.
2. Het onderwerp van de foto valt binnen de doelstelling van Birdpix en de opname is gemaakt in Nederland of België in 2010.
3. De competitie staat open voor alle gebruikers.
4. Uploaden is mogelijk tot en met 22 januari 2011 in het "Beste vogelfoto 2010-album". Op 23 januari worden de foto's geanonimiseerd openbaar gemaakt. Van 23 t/m 30 januari kan er worden genomineerd.
5. Alle velden van het uploadscherm moeten worden ingevuld. Bij de omschrijving moet vermeld worden met welke apparatuur de foto is gemaakt en ook de technische gegevens als sluitertijd, diafragma etc. Daarnaast wordt een beschrijving over de omstandigheden op prijs gesteld. Foto’s waarbij bovengenoemde info niet beschreven is, worden niet geaccepteerd.
6. Uitsneden (crops) moeten worden vermeld. Er mag maximaal 50% van het origineel weggesneden worden en er moet minimaal een resolutie van 4 megapixels overblijven.
7. Een foto kan niet worden teruggetrokken of worden vervangen door een andere foto.
8. Alleen kleine bewerkingen met een fotobewerkingsprogramma zijn toegestaan (zoals croppen, verscherping, stofjes wegretoucheren, contrast en levels). Klonen, tekst in en kaders om de foto etc. zijn niet toegestaan.
9. Degenen die op een oneigenlijke manier, proberen de wedstrijd te beïnvloeden, of zich niet aan de regels houden, worden uitgesloten van deelname.
10. Birdpix behoudt het recht om gedurende de wedstrijd de bepalingen bij te stellen, aan te scherpen en/of te wijzigen wanneer er onvoorziene problemen of vragen rijzen. Uitgangspunt is om op een zo eerlijke en transparante manier de winnaar te bepalen.
11. Er moeten originelen van de ingezonden foto’s beschikbaar zijn. Deze originelen van de ingezonden foto’s kunnen door Birdpix worden gebruikt voor promotie van een (komende) fotowedstrijd en/of voor Birdpix zelf en/of voor een Birdpix fotoboek. Birdpix verwerft niet de rechten om de foto te verkopen.
12. Per gebruiker kan er slechts 1 prijs worden gewonnen.
13. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.


Last edited by Daan Schoonhoven on Fri 14 Jan 2011, 14:37; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 30 Dec 2010, 18:06    Post subject:
is het niet een idee om de commentaren ook verborgen te houden tot de wedstrijd is afgelopen?

ik zie bij maandopdrachten nl. vaak dat mensen al een winnaar in een commentaar bekend maken, ook zie je vaak al aan de hoeveelheid commentaren welke foto's hoog gaan eindigen.

bovendien voorkom je zo meeloopgedrag in de commentaren en weet je ook zeker dat iedereen zijn "eigen" mening geeft.

ik zou het persoonlijk wel leuker vinden als het op deze manier zou gaan, ook is het dan leuk om de commentaren achteraf met elkaar te vergelijken en kijken of er overeenkomsten zijn zonder dat mensen elkaars commentaar hebben gelezen.

ben benieuwd wie dit juist wel of niet een goed idee vind en waarom wel of niet.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Ad Sprang
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 71
Joined: 03 Apr 2005
Posts: 7401

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 30 Dec 2010, 18:16    Post subject:
ik ben er wel een voorstander van omdat door een veelheid aan lovende commentaren de kanshebbers zich al snel aftekenen. Menigeen zal hierdoor mogelijk worden beïnvloed bij het geven van een visie/nominatie.
Tevens komt er wel eens een naam van een fotograaf in een commentaar danwel door een reactie van de betreffende fotograaf aan het licht.
Zonder deze "voorkennis" is de competitie toch meer open en blijft het spannend tot het laatste moment. Ook het aantal commentaren zou dan niet zichtbaar moeten zijn, evenals de noiminaties.
_________________
Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
Ferry Bantjes
Guest







PostPosted: Thu 30 Dec 2010, 18:39    Post subject:
Ik ben voorstander om bovengenoemde reden.
Ben heel benieuwd hoe dat dan weer uit gaat pakken.

gr. Ferry
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 30 Dec 2010, 20:02    Post subject:
goed idee voor iets waar prijzen bij te winnen zijn.

als het nog mogelijk is natuurlijk.
Misschien dan ook iets ruwer moderatie voeren op de mensen die in hun enthousiasme melden dat ze de mooiste foto hebben genomineerd. Ik heb het over mensen zoals ikzelf Smile.

(Jammer van even wat minder interactie onder de foto's, dus liever niet voor de maandcompetities)
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Ton Döpp


Gender: Male
Age: 66
Joined: 09 Sep 2007
Posts: 35
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 30 Dec 2010, 20:52    Post subject:
Goed idee Lesley!
Ik denk dat de beoordeling meer objectief zal zijn en dat is goed. Overigens is het wel zo dat juist de commentaren bij de maandopdracht of de " foto van het jaar wedstrijd" veel kritischer zijn waardoor je scherper wordt.

Gr Ton
_________________
Canon 5D Mark ll , Canon 500 mm 1,4 extender. Vanaf jan. 2013 5D Mark lll.
Back to top
Reply with quote
 
Seraf van der Putten


Gender: Male
Age: 63
Joined: 30 Dec 2005
Posts: 1198
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 30 Dec 2010, 20:56    Post subject:
Kan ik me ook wel in vinden Lesley. Bij de echte goede foto's weet je toch wel van wie die zijn en met het verbergen van commentaren en nominaties blijft de spanning erin tot het allerlaatste moment.
_________________
Canon EOS5DMark III, 7dMarkII,, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 USM L ISii, Canon EF 500 mm F4 L IS USM, Canon EF 1.4 II en 2.0 II extender, Manfrotto statief en eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
Freek Wijffels


Gender: Male
Age: 33
Joined: 06 Mar 2010
Posts: 255
Location: Arnhem
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 31 Dec 2010, 11:10    Post subject:
Lijkt me ook een heel goed idee. Sommigen laten zich makkelijk leiden door anderen (en vooral door de wat bekendere namen).
Maarja anders word men wel lekker gemaakt door in de beschrijving te zetten dat 'dit mooie vogeltje nog maar net kon ontsnappen aan een havik'. Volgens mij 9 van de 10 keer onzin. Maarja om nou de regels voor de beschrijving aan te scherpen gaat misschien ook wat ver.

Maar is het niet een idee om de apparatuur vermelding ook te schrappen? Een 7D met 500f4 en 1.4tc maakt de foto altijd een stuk indrukwekkender bij veel mensen. Kom ik aan met mn 1000D'tje.

Maarja, ik ben in iedergeval voorstander van Lesley's idee! Very Happy
_________________
Canon 7D - Canon 400mm f/5.6L USM
Meer wildlife, macro en landschappen op mijn Facebook en Flickr page
Back to top
Reply with quote
 
janhop


Gender: Male
Age: 74
Joined: 22 Jan 2007
Posts: 103
Location: Rozenburg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 31 Dec 2010, 11:20    Post subject:
Ik ben voor..
Lijkt me fijn om een commentaar te kunnen geven door eigen beoordeling. Het zal vast veel minder gebeuren dat in 12 teksten 11x het teveel of te weinig aan scherpte wordt vermeld.
Boven dien weet je echt niet meer wat je als 20 ste moet toevoegen.

Jan.
_________________
Nikon D300, Nikkor AF-S VR Zoom ED 200-400mm F/4G IF. Nikon 18-200 mm VR.
Teleconverter TC 1,7. en TC 1,4.
Back to top
Reply with quote
 
Eric Verlinde


Gender: Male

Joined: 16 Sep 2009
Posts: 6

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 31 Dec 2010, 13:09    Post subject:
Het idee om alle gegevens geheim te houden vind ik echt een vondst! Zo worden de foto's puur op de foto beoordeeld!

Eric
_________________
Nikon P80, Canon 1000d, Sigma lenzen.
Back to top
Reply with quote
 
rietgors
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 69
Joined: 17 Jun 2009
Posts: 27
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 31 Dec 2010, 14:09    Post subject: beste vogelfoto 2010
Via de link "speciaal album" krijg ik de melding "onbekend". Vanaf wanneer kan er worden geplaatst?.
Verder ben ik het ook eens met de vorige schrijvers om alles verborgen te houden op de vogel na natuurlijk ;-) .

Groet Douwe
_________________
canon 7D
Back to top
Reply with quote
 
Henk Haans


Gender: Male
Age: 74
Joined: 03 Apr 2008
Posts: 22
Location: Tilburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Jan 2011, 11:47    Post subject:
Ik ben nog niet zo lang actief op Birdpix en heb een vraag.

Wat ik mis in de voorwaarden is, of de foto nog niet eerder op Birdpix geplaatst mag zijn.

Of is het zo dat zowel al geplaatste foto's en/of nieuwe kunnen worden ingezonden als ze maar in 2010 gemaakt zijn?

Henk.
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 648
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 02 Jan 2011, 10:31    Post subject:
Die vraag had ik ook. Op NP mag dat nl.wel. Ook kun je daar al foto's uploaden. Maar hier kennelijk nog niet.
Klopt dat?
groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
leo snellink
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 66
Joined: 31 Jan 2007
Posts: 5542
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 02 Jan 2011, 10:54    Post subject:
Quote:
Wat ik mis in de voorwaarden is, of de foto nog niet eerder op Birdpix geplaatst mag zijn.

Ik denk dat het niet in de voorwaarden staat, omdat het eigenlijk vrij logisch is dat de foto al eerder getoond mag zijn. De meeste gebruikers laten toch graag hun mooiere foto's zien en de kans dat de mooiste foto van het jaar dus al eerder getoond is, is erg groot.
Groeten, Leo
Back to top
Reply with quote
 
Frank Dröge
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2007
Posts: 63
Location: Stellendam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 02 Jan 2011, 12:43    Post subject:
Quote:
omdat het eigenlijk vrij logisch is dat de foto al eerder getoond mag zijn


Dan heeft anoniem plaatsen ook weinig zin. Confused
_________________
Canon sinds januari 2014.
Back to top
Reply with quote
 
Wilfred Marissen


Gender: Male

Joined: 12 Aug 2007
Posts: 82
Location: Woerden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 02 Jan 2011, 16:46    Post subject:
Ik krijg nog steeds het bericht dat het album niet bestaat als ik op de bovenstaande link klik.
Doe ik wat fout of is de link niet correct geplaatst?

Wilfred
_________________
Canons met diverse lenzen, statief, eenpoot, flitsers
Back to top
Reply with quote
 
Henk Haans


Gender: Male
Age: 74
Joined: 03 Apr 2008
Posts: 22
Location: Tilburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 02 Jan 2011, 18:07    Post subject:
Henk1949 wrote:
Ik ben nog niet zo lang actief op Birdpix en heb een vraag.

Wat ik mis in de voorwaarden is, of de foto nog niet eerder op Birdpix geplaatst mag zijn.

Of is het zo dat zowel al geplaatste foto's en/of nieuwe kunnen worden ingezonden als ze maar in 2010 gemaakt zijn?

Henk.


Ik wil mijn vraag nog even verder toelichten.

Is het niet zo dat deze fotowedstrijd al gestreden is als je geplaatste foto’s mag inzenden?

Je neemt van alle inzendingen van 2010 de ranglijst, geschikt op nominaties, en je hebt de uitslag.

Of zie ik dat verkeerd?

Henk.
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 02 Jan 2011, 18:30    Post subject:
Henk1949 wrote:

Is het niet zo dat deze fotowedstrijd al gestreden is als je geplaatste foto’s mag inzenden?

Je neemt van alle inzendingen van 2010 de ranglijst, geschikt op nominaties, en je hebt de uitslag.

Of zie ik dat verkeerd?

Henk.


Nee, ik denk dat je dan toch voor verrassingen komt te staan. Dat een foto veel nominaties krijgt kan heel veel redenen hebben. Zo krijgt een foto die eenmaal op de portal staat als hoogst gewaardeerde foto standaard meer nominaties dan foto's die daar niet staan. Ook zijn er genoeg mensen die nauwelijks nominaties uitdelen maar bij zo'n competitie dit wel doen. En als men al deze foto's naast elkaar heeft staan, dan gaat men vergelijken (wat gedurende het jaar niet mogelijk was) en dan kan er ineens toch iets anders uitkomen.

En misschien zijn er idd nog wel hele mooie foto's niet ingestuurd...

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 07 Jan 2011, 12:39    Post subject:
ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier verder achter de schermen nog over is gesproken en of het toegepast gaat worden of niet?

iemand van de moderatoren die hier iets over kan/wil zeggen?


oh ja, jammer dat de wedstrijd van vorig jaar nergens meer is terug te vinden of kijk ik ergens overheen?
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 07 Jan 2011, 13:08    Post subject:
Over de commentaren niet zichtbaar maken kunnen de moderatoren niet zoveel zeggen Lesley want die hebben geen admin rechten. Degene die wel admin rechten hebben, hadden de afgelopen tijd erg veel aan hun hoofd dus is je vraag er even tussendoor geschoten. Excuses.

Dus heb ik even gekeken. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn. Ik zal het even met Daan en JW overleggen want ik vind het eigenlijk wel een goed idee.
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 07 Jan 2011, 13:16    Post subject:
Lesley van Loo wrote:
oh ja, jammer dat de wedstrijd van vorig jaar nergens meer is terug te vinden of kijk ik ergens overheen?

Geen van beiden, als ik het me goed herinner was er vorig jaar geen wedstrijd Smile
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 07 Jan 2011, 13:18    Post subject:
bedankt voor je antwoord Inge.

@ Arjen: vorige jaar toch juist wel of was dat alweer het jaar daarvoor? in ieder geval wilde ik de laatste editie van de wedstrijd weer even bekijken.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
jan katsman


Gender: Male
Age: 73
Joined: 06 Feb 2008
Posts: 32
Location: Leersum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 22:36    Post subject:
@Lesley: Vorig jaar was er wel een fotowedstrijd. De foto's die toen ingezonden zijn staan nu in de Database.

Groeten, Jan
_________________
Canon camera en objectieven.
Blog: jankatsman.wordpress.com
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 23:57    Post subject:
maar dus helaas niet meer terug te vinden welke foto's dat waren en wat de winnaars waren?
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 11 Jan 2011, 8:49    Post subject:
De foto's van vorig jaar zijn idd verplaatst naar de andere albums. De uitslag van de winnaars staat hier:

http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=6664&postdays=0&postorder=asc&start=28

Ik ga kijken of het mogelijk is om ook de commentaren niet zichtbaar te maken, maar je moet er wel rekening mee houden dat het aantal commentaren een stuk lager zal uitvallen.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 5


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum