Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Rugzak
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 27 Dec 2010, 23:50    Post subject:
Hallo William,

Bedankt voor de suggestie!

Ik zal Tamrac meenemen in mijn overweging. Dat merk verkopen ze ook wel bij mij in de buurt (Groningen). Maar misschien kom ik nog wel eens in de buurt van Apeldoorn en wip ik dan even langs bij Cameratools. Daar zal het in ieder geval niet aan een beperkt aanbod/keuze liggen! Wink Razz

Groetjes,

Marcel.

JMKimstra

PostPosted: Wed 29 Dec 2010, 15:36    Post subject:
Hoi Jan, als jij last hebt van hilariteit rond de term vogelen houdt je je niet in de goeie kringen op... Wink In vogelaarskringen wordt je niet serieus genomen als je 't over spotten hebt, maar misschien is het inderdaad kommaneuken. Ik krijg geweldige rooie vlekken en jeuk op rare plaatsen van dat woord. Wat die 2 statieven betreft. Ik zou dan kiezen. Als ik ga fotograferen neem ik die spullen mee, dan blijf ik een poos ergens zitten. Ga ik vogelen neem ik de vogelspullen mee en loop ik rond. Zou ook aan je rug denken. Hoeveel gewicht zeul je mee, en wil je daar wel de hele dag mee rond lopen.... Dan is er nog de factor tijd. Als je een leuk vogeltje ziet en je loopt met al die spullen te sjouwen, heb je alles dan op tijd opgetuigd om die foto te maken of is de vogel reeds gevlogen. Je kunt tenslotte niet alles continue schiet- en kijk-klaar hebben...
Back to top
Reply with quote

Bram Veluwe

PostPosted: Sun 02 Jan 2011, 22:51    Post subject:
M. van der Heide wrote:
Hallo Bram,

Allereerst hartelijk dank voor je reactie!
Goed te horen dat jij de Tenba tassen als zeer degelijk kan bestempelen. Very Happy
Welke tas van Tenba heb jij? Past er werkelijk een 150-500mm + body + 6 andere objectieven in de tas? Ik neem aan dat het dan niet de Tenba Shooutout Medium Slingbag betreft?! Surprised

Welkom op Birdpix trouwens, ik zie dat je net lid bent geworden!Wink

Groetjes,

Marcel.

Sorry Marcel voor het late reageren,

Het exacte type moet ik je schuldig blijven maar dat past er inderdaad allemaal in.
Ikzelf heb een sigma 150-500 en die zit in het midden in de tas gewoon aan de body (met batterypack). Links en rechts zitten dan een aantal kleiner vakjes die je kun varrieren doordat de schotjes met klitteband in de tas vast zitten.
Aan de buitenkant zit nog een extra vak met rits met weer een binnenvak en wat kleinere opbergzakjes.
Verder heeft ie een ingebouwde reghoes wat ik erg praktisch vind.

Zoals al gezegd het is een type welke vast niet meer te koop zal zijn want ik heb hem al zeker tien jaar. De kwaliteit is echt super er is vorig jaar een stiksel van een draagriem losgegaan maar dat was allen en is eenvoudig te laten maken bij een schoenmaker.

Ik zou zeggen neem gewoon hetgeen je erin kwijt wilt mee naar de fotozaak en pas of het er in kan dan weet je het zeker.

groeten, Bram
Back to top
Reply with quote

M. van der Heide

PostPosted: Mon 03 Jan 2011, 10:37    Post subject:
Hallo Bram,

Bedankt voor je reactie, beter laat dan nooit! Wink
De Tenba is dus een heel veelzijdige tas.
Helaas betreft jouw tas dus waarschijnlijk een type wat niet meer in productie is, maar misschien zijn de tassen van nu wel net zo goed en past mijn spul daar ook in! Smile

Misschien dat ik nog een keer in de buurt van één van de grotere fotozaken kom en dat ik dan mijn spulletjes meeneem en dan een tas aanschaf. Mocht dit te lang duren dan bestel ik een tas via internet en hoop dat het past. Laughing

Groeten,

Marcel.

soes

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 03 Jan 2011, 16:55    Post subject:
Je kan ook een mailtje sturen.Van ik wil dit er in kwijt, welke tas kan ik dan het beste nemenDan weet je of het allemaal past.

Groet William
Ander Canon glaswerk
Feisol statief
Back to top
Reply with quote

M. van der Heide

PostPosted: Mon 03 Jan 2011, 17:12    Post subject:
Hey William,

Bedankt voor de reactie!

Ik had al een mail gestuurd naar Konijnenberg met de vraag welke tassen in aanmerking zouden komen en of mijn spulletjes in de Tenba Shootout Sling Bag Medium passen. Ik kreeg toen als antwoorde de specificaties van de tas. Deze had ik echter zelf ook al wel gelezen op hun site en op de site van Tenba. Hieruit kon ik echter nog niet opmaken of het zou passen. Ik heb toen opnieuw gemaild naar Konijnenberg waarbij ik alles nogmaals heb uitgelegd en mijn vraag waar mogelijk nog duidelijker heb gesteld. Razz Toen kreeg ik een reactie met foto terug dat het wel moest passen.

Groeten,

Marcel.

soes

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 03 Jan 2011, 17:18    Post subject:
Oke, Ja daar zat ik eerst ook al mee al die maten. Ben toen maar naar camera tools gegaan. Dit moet er in wat is een goede tas. En het was niet eens de duurste kun je na gaan. Gewoon eerlijk, daar hou ik van!

Gr William
Ander Canon glaswerk
Feisol statief
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum