Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats


te koop NIKKOR lenzen

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
jacco


Gender: Male

Joined: 25 Nov 2005
Posts: 1
Location: roosendaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 25 Nov 2005, 0:32    Post subject: te koop NIKKOR lenzen
nikkor ED 80-200 2.8D schuif ( nog te koop, if geen silent wave)
nkkor 35-70 2.8D
(verkocht )

Interesse ?, stuur een mailtje jacco5@zonnet.nl


Last edited by jacco on Tue 15 May 2007, 22:07; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Martijn de Jonge



Age: 66
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 462
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 08 Dec 2005, 11:01    Post subject: AF-I
Toen Canon een jaar of 15 terug met USM kwam kon Nikon niet achterblijven en bracht het te snel een eigen versie uit en noemde die AF-I. Dat voldeed niet zo heel erg en werd opgevolgd door AFS. Aangezien Nikon ook geld wil verdienen bracht het daarna een lichtere versie uit AFS type2. Maar Canon had inmiddels de IS uitgevonden waarna Nikon ook uiteindelijk die hobbel nam AFS-VR. AFI is dus al een ouder AF systeem van Nikon, het begrip nieuwprijs is dus fictief. Wel hebben de grote tele´s van de AFI-serie een prachtige telescoop-zonnekap, jammer dat dat afgeschafd is. Een gewaarschuwd natuurfotograaf telt voor 2: er zijn dus in 15 jaar tijd 5 verschillende modellen Nikkor ED-AF 300mm 1:2.8 op de markt gebracht.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 09 Dec 2005, 14:01    Post subject:
Toch wel een mooie lens lijkt me, al klopt de nieuwprijs die jacco opgeeft niet (meer).
Die andere lenzen die jacco aanbiedt zijn ook niet verkeerd trouwens. Die 35-70 is een prachtige portretzoomlens (analoog 50-100 mm). Vroeger was de gedachte dat je meer hebt aan een vaste brandpunstafstand, maar bij 2.8 vind ik deze lens aanzienlijk mooier dan de 85 1.8 AF-D bij 1.8 of 2.8. (je moet de lens is niet te vergelijken met kanonnen als 85 1.4).
De 80-200 heeft ook erg mooie kritieken, is het de versie met AF-S? (ook al is er nu een 70-200 2.8 met VR en AF-S).
Back to top
Reply with quote
 
Martijn de Jonge



Age: 66
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 462
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 09 Dec 2005, 14:55    Post subject:
Ha Peter,

Die 80-200 is een schuifzoom, het 2e type dat uitkwam namelijk de D-versie. Daarna is pas de AFS-versie gekomen die echter, zover ik weet, over twee ringen beschikt namelijk voor het brandpunt- en voor de scherpteinstelling.
De erg mooie schuifzoom, ik heb zelf nog de eerste versie zonder D, is helaas nooit in AFS uitgekomen, laat staan AFS-VR. Overigens wil ik nogmaals erop wijzen dat de huidige moderne zoomlenzen optisch erg goed kunnen zijn maar buitengewoon kwetsbaar zijn voor vallen, stoten, stof etc. etc. Daarom alleen al kan voor mij een 300 AFS of USM met converters de voorkeur hebben voor het lichte telebereik. Ben wel eens een week op stap geweest met de Nikon AFS-VR 200-400 maar die was met 3 kilo aardig zwaar en waarschijnlijk zeer kwetsbaar(en duur).
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum