Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Fotowedstrijd: Beste vogelfoto 2010
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 28 Jan 2011, 22:55    Post subject:
Wat ik niet prettig vind is de inconsequentie...zeggen dat je iets zult doen en dan niet doen, voelt nooit goed. Zeker niet, zonder dat je duidelijk maakt, waarom je alsnog iets niet doet...dan krijg ik een gevoel van "de mens wikt..." etc...

Worden er dan toch misschien 'grote namen', die na laten om een croppercentage aan te geven, de hand boven het hoofd gehouden? (dat soort fantasieën gaan snel leven bij mij)...kom dan in ieder geval als team met een verklaring.. (en niet op persoonlijke titel met zoiets als..."het zal wel zus en zo"...dat voelt hier niet ok in ieder geval)

nou ja....k ga hier niet verder over zeuren, dat heb ik nu vaak genoeg gedaan
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 29 Jan 2011, 21:09    Post subject:
genegeerd worden is het ergste dat er is...
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Seraf van der Putten


Gender: Male
Age: 63
Joined: 30 Dec 2005
Posts: 1198
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 29 Jan 2011, 22:35    Post subject:
Ik denk niet dat je genegeerd word Peter alleen de beslissing is waarschijnlijk een redelijk lastige en niet unaniem te nemen wellicht.
De foto's zonder crop vermelding hadden m.i. niet eens geplaatst mogen worden maar nu ze dat wel zijn kan je ze natuurlijk niet een twee drie weghalen. Als begaafd cropper heb ik juist een foto geplaatst die voldeed en eentje die er niet aan voldeed niet ingestuurd Embarassed
Ah bon hiervan kunnen weer lessen voor volgend jaar getrokken worden en dan hoop ik ook dat een onafhankelijke jury (selectie van wijze pixers) de foto van het jaar uitkiezen. En om prijzengeld of fantastische reizen ter beschikking te stellen kan het publiek voor de laatste 5 foto's bellen (ala voice (birdpixfoto of Holland) Very Happy .
_________________
Canon EOS5DMark III, 7dMarkII,, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 USM L ISii, Canon EF 500 mm F4 L IS USM, Canon EF 1.4 II en 2.0 II extender, Manfrotto statief en eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 29 Jan 2011, 23:00    Post subject:
ik stel je reactie zeker op prijs hoor Seraf, maar het blijft toch heel merkwaardig dat jij wel reageert en de 'wedstrijdleiding' niks van zich laat horen?...dan maak je jezelf toch ongeloofwaardig?...wat nu als zo meteen blijkt dat jouw foto met te grote cropfactor heeft gewonnen.,..is het speculeren op de situatie dat dit niet zal gebeuren?


De wereld draait door en door en door ...ik word er stil van zo nu en dan...(Armand)

Wink
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
leo snellink
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 66
Joined: 31 Jan 2007
Posts: 5542
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 29 Jan 2011, 23:45    Post subject:
De "wedstrijdleiding" is niet de hele tijd online Peter (en nu ook niet) en wat betreft je zorgen: een foto die te veel gecropt is, gaat niet winnen.
Groeten, Leo
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 30 Jan 2011, 1:29    Post subject:
met dit soort reacties voel ik me niet erg serieus genomen Leo...dat voelde ik me toch al niet...dus dat sluit mooi aan
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Mies
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 01 Dec 2005
Posts: 5918
Location: Montferland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Jan 2011, 8:29    Post subject:
Peter, Leo plaatst in zijn beste bedoelingen een reactie. Dat de "wedstrijdleiding" het druk heeft met de Pixperience en de afronding van het boek zal ook jou duidelijk zijn.
Iedereen word hier serieus genomen door ons, maar dan dient men ons ook serieus te nemen! Ik kan je ook verzekeren dat een foto die niet voldoet aan de regels niet zal winnen.

Gr. Michel
_________________
all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 30 Jan 2011, 9:43    Post subject:
Quote:
6. Uitsneden (crops) moeten worden vermeld

Ik denk dat men dat misschien niet helemaal juist interpreteert: misschien moet je het lezen als: indien er gecropt is dient dit vermeld te worden en wel met het croppercentage erbij.
Dus de ongecropte foto's hoeven niet worden voorzien van een croppercentage.
Klopt, toch?
Ik heb dat eerst ook een beetje anders geinterpreteerd.
Zit niks anders op Peter, toch alles maar van commentaar voorzien, dan maar een dagje geen plaatjes schieten Sad
Wie door de mand valt krijgt geen prijs dus (ik ook niet, maar ik had het er braaf bij gezet).
Leuk, wedstrijdjes!!!!!
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
JWH


Gender: Male
Age: 35
Joined: 21 Jul 2010
Posts: 83

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Jan 2011, 15:04    Post subject:
Ben ook van achteraan begonnen. Viel me gelijk op dat de foto's op de 1e pagina soms bijna 2x! zoveel reacties hebben dan foto's op pagina's 4 en 5. Erg jammer, want de foto's op de pagina's achterin kunnen de commentaren net zo goed gebruiken ( als feedback ).

Er zaten vele erg goede foto's bij! Heb me moeten inhouden om niet teveel nominaties te geven Razz. Ben op 6 nominaties gekomen, wat ik zeer reeël vind!
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Jan 2011, 15:34    Post subject:
@ Peter: het verdient geen schoonheidsprijs, maar zoals Mies aangeeft, ben ik 24 uur per dag bezig met Birdpix 7 en de PiXperience. In een ideale wereld zou het anders moeten, maar ik leef in onvolmaatkheid.

De foto's waar het croppercentage niet bij is vermeld, worden deze week verwijderd en doen dus niet mee met de wedstrijd.
Back to top
Reply with quote
 
Wim Werrelman


Gender: Male
Age: 61
Joined: 19 Sep 2010
Posts: 133
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Jan 2011, 15:42    Post subject:
Hoi allemaal,

Ik volg deze discussie al een tijdje met interesse.
Ik ga niet herhalen wat er al eerder gezegd is, hoewel ik het grotendeels eens ben met de critici.

Wel een observatie.
Als er straks van de beste foto's een aantal afvallen omdat ze niet aan het croppercentage voldoen is daar wel op gestemd.
Aangezien de meesten van ons (op verzoek) maximaal 5 tot 6 keer stemmen, is die stem dan niet uitgebracht op foto's die wel aan de criteria voldoen, maar die net iets minder spectaculair waren.
Dat betekent dan dat een aantal van ons buiten de boot valt omdat de voorwaarden van de wedstrijd niet nageleefd zijn.
Dit is achteraf maar deels te compenseren.
Het gaat hier niet perse om de uiteindelijke winnaars (die komen er toch wel), maar om de foto's van enthousiaste mede Birdpixers die het ook geweldig vinden als ze bijvoorbeeld op de tiende plaats komen.

Mijn idee (reëel en praktisch?): Laat wanneer bekend is welke foto's niet aan de criteria voldoen opnieuw stemmen onder de 20 dan overgebleven best scorende foto's.
Kleine moeite, groot gevoel van eerlijkheid.

En de volgende keer doen we het gewoon nog slimmer....

Nog even dit: ik waardeer de inzet en toewijding van de moderators zeer en besef dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt.

Hartelijke groet,

Wim
_________________
Nikon D 810. Nikkor 80-400 mm; Nikkor 500 mm 4.0; Nikkor 20 mm. www.wimpics.com
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 30 Jan 2011, 15:50    Post subject:
Dank voor deze duidelijkheid gevende reactie Daan. Uiteraard heb ik alle begrip voor drukke omstandigheden. Helaas kan ik van deze kant nooit zien, of maar automatisch begrijpen, hoe druk iemand is...Dat weten jullie als team met elkaar beter dan de gebruikers. Transparantie in communicatie is een groot goed en leidt doorgaans tot meer begrip.

Quote:
Dat de "wedstrijdleiding" het druk heeft met de Pixperience en de afronding van het boek zal ook jou duidelijk zijn. Iedereen word hier serieus genomen door ons, maar dan dient men ons ook serieus te nemen!


a: dat was me niet duidelijk, maar is me nu dus duidelijk gemaakt...inclusief helderheid over wat er met de deelnemende foto's gaat gebeuren

b: Ik heb niet de indruk dat ik jullie niet serieus neem...sterker nog..ik vermoed dat ik jullie serieuzer neem dan menige gebruiker hier

groet,

Peter
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Seraf van der Putten


Gender: Male
Age: 63
Joined: 30 Dec 2005
Posts: 1198
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Jan 2011, 15:50    Post subject:
Vooruitlopend heb ik alle foto's waarbij de crop niet vermeldt is; niet genomineerd noch een commentaar gegeven. Hield toch nog heel wat foto's over Very Happy
_________________
Canon EOS5DMark III, 7dMarkII,, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 USM L ISii, Canon EF 500 mm F4 L IS USM, Canon EF 1.4 II en 2.0 II extender, Manfrotto statief en eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
Wim Werrelman


Gender: Male
Age: 61
Joined: 19 Sep 2010
Posts: 133
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Jan 2011, 15:58    Post subject:
Hoi allemaal,

Toen ik mijn reactie (hierboven) aan het schrijven was had ik de reactie van Daan nog niet gezien.
Zijn oplossing is prima wat mij betreft.
Degenen die al gestemd hebben kunnen dan eventueel gewoon opnieuw (extra) stemmen als een aantal van de door hen genomineerde foto's is afgevallen.

Hartelijke groet,
Wim
_________________
Nikon D 810. Nikkor 80-400 mm; Nikkor 500 mm 4.0; Nikkor 20 mm. www.wimpics.com
Back to top
Reply with quote
 
Kruimelwerk
Guest







PostPosted: Sun 30 Jan 2011, 21:09    Post subject:
Dag Daan,

Quote:
24 uur per dag bezig met Birdpix 7 en de PiXperience. In een ideale wereld zou het anders moeten, maar ik leef in onvolmaatkheid.

Niemand kan van jou verlangen dat je de wereld volmaaktheid schenkt. Elke poging daartoe verdient wel mijn bijval.
Echter; bij het indelen van je eigen dagen speel je zelf de grootste rol!
Boek en bijeenkomst zijn onderdeel van jouw passie.
Ik houd van gepassioneerde lieden zolang ze maar beseffen dat ze elke minuut van het etmaal uit de passie kunnen worden getild en, tot verbijstering wellicht, alles zien stilgezet.
Dit terwijl de wereld rondom, met een achteloos omzien, onbarmhartig doorraast.

Wanneer de passie uit een oprechte en klare bron opwelt dan is het heerlijk drinken. Hoedt u voor verdrinken!
Heel veel succes, Daan.

Met rustige zondagsgroet, meelevende gedachten en een glimlach,

Kees (Kruimelwerk) Keizer
'Waar licht het landschap raakt'
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Schouten


Gender: Male
Age: 60
Joined: 16 May 2005
Posts: 27
Location: Nuenen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Jan 2011, 20:47    Post subject:
Ik meen me te herinner dat er in de spelregels iets stond over het minimale pixels (3000x2000 o.i.d.) waaruit de foto moest bestaan.

Ik heb derhalve niet meer apart de crop vermeld.
Toen ik deze info, naar aanleiding van de discussie, vandaag alsnog wilde toevoegen bij mijn ingezonden foto's lukte dat niet.

Wie kan mij helpen?

Groet,
Gerard Schouten
_________________
Body: Canon EOS 20D & 40D - Glaswerk: Canon 100 mm f2.8 * Canon 400 mm f5.6 * Canon 500mm f4.0 IS * Canon 1.4x converter type II
Back to top
Reply with quote
 
Henk Haans


Gender: Male
Age: 74
Joined: 03 Apr 2008
Posts: 22
Location: Tilburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Jan 2011, 21:12    Post subject:
digidaan wrote:
6. Uitsneden (crops) moeten worden vermeld. Er mag maximaal 50% van het origineel weggesneden worden en er moet minimaal een resolutie van 4 megapixels overblijven.

Mies wrote:
Gebleken is dat lang niet iedereen het croppercentage heeft vermeld onder de ingezonden foto's terwijl dit toch in de voorwaarden stond. Om nu niet iedereen meteen te diskwalificeren die dit vergeten is krijgt die alsnog de mogelijkheid dit middels een PB aan Inge van der Wulp door te geven. Dan komt het alsnog onder de foto te staan. Zelf wijzigen kan nl niet doordat de foto's anoniem zijn gemaakt.


Even alles doorlezen en je vragen zijn beantwoord.

Henk.
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Schouten


Gender: Male
Age: 60
Joined: 16 May 2005
Posts: 27
Location: Nuenen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Jan 2011, 21:53    Post subject:
Thanx!
_________________
Body: Canon EOS 20D & 40D - Glaswerk: Canon 100 mm f2.8 * Canon 400 mm f5.6 * Canon 500mm f4.0 IS * Canon 1.4x converter type II
Back to top
Reply with quote
 
Willem de Wolf


Gender: Male

Joined: 25 Jul 2006
Posts: 264
Location: Espel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Feb 2011, 8:52    Post subject: Fotowedstrijd beste foto 2010
@ Wim Werrelman,

Je voorstel om na het afvallen van een aantal foto's, die niet aan de criteria voldoen, een soort grande finale te houden onder de 20 best gewaardeerde foto's, kan ik van harte ondersteunen. We doen dan recht aan de 'verloren stemmen' en houden we ook de spanning er nog even lekker in...
Misschien is dat nog te realiseren?

De wedstrijdleiding kan dat ook zonder enig probleem invoeren lijkt me:

Citerend uit de wedstrijdregels:

Quote:
9. Degenen die op een oneigenlijke manier, proberen de wedstrijd te beïnvloeden, of zich niet aan de regels houden, worden uitgesloten van deelname.


10. Birdpix behoudt het recht om gedurende de wedstrijd de bepalingen bij te stellen, aan te scherpen en/of te wijzigen wanneer er onvoorziene problemen of vragen rijzen. Uitgangspunt is om op een zo eerlijke en transparante manier de winnaar te bepalen.


Eén ding is zeker: er gaan hele mooie foto's winnen!

Ik ben helaas door tijdsdruk niet toegekomen aan commentaar bij alle foto's. Ik ben wel op pag. 5 begonnen met commentaren. Het nomineren is gelukkig nog wel op tijd gelukt....
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 12:03    Post subject:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitslag, sorry was er gister niet bij.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Mies
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 01 Dec 2005
Posts: 5918
Location: Montferland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 12:20    Post subject:
Als je op het album gaat staan en even sorteert op nominaties kun je de uitslag geheel zien Lesley.
_________________
all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Back to top
Reply with quote
 
Jan Uilhoorn
Guest







PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 12:24    Post subject:
Mies wrote:
Als je op het album gaat staan en even sorteert op nominaties kun je de uitslag geheel zien Lesley.


Alleen zijn de gebruikersnamen nog niet zichtbaar, ook niet na uit- en inloggen.

Jan
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 12:26    Post subject:
Jan Uilhoorn wrote:
Mies wrote:
Als je op het album gaat staan en even sorteert op nominaties kun je de uitslag geheel zien Lesley.


Alleen zijn de gebruikersnamen nog niet zichtbaar, ook niet na uit- en inloggen.

Jan


Dat heb ik zojuist opgelost!
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
JWH


Gender: Male
Age: 35
Joined: 21 Jul 2010
Posts: 83

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 12:33    Post subject:
De winnaars zijn ook vrij gemakkelijk te achterhalen door op desbetreffende soort te zoeken, deze foto's waren natuurlijk in het afgelopen jaar ook opgevallen tijdens het plaatsen.

Wat me wel opvalt is dat 3 foto's uit de top10 niet aan de voorwaarden voldoen. Maar dat doet geen afbreuk aan de kwaliteit, wat mij betrefd wel verdiende winnaars! ( Op 1 na, maar dat is een persoonlijke mening Razz ). Vind het ook frappant dat 2 foto's erg hoog zijn gekomen terwijl er duidelijk bewerkingsfouten of kenmerken in zit.
Ook vind ik het nog steeds jammer dat foto's op pagina's 3,4 en 5 soms minder dan de helft van de views hebben dan die op de 1e pagina. Vraag me af hoe dat komt? Haken mensen af met beoordelen als ze al denken de 5 nominaties te hebben of luiheid of wat dan ook.

Maar goed, bij deze wil ik de winnaars natuurlijk feliciteren! En het was leuk om mee te doen. Zeker met een foto dat ik al had gemaakt toen ik een maand bezig was met deze hobby! De commentaren doen me goed.
Back to top
Reply with quote
 
Nico Leenheer
Guest







PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 13:39    Post subject:
De namen van de fotografen zijn nog steeds niet zichtbaar.
Groeten, Nico
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 4 of 5


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum