Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Dringend verzoek Dodaarsweg, Flevoland!
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Rick Robaard


Gender: Male
Age: 51
Joined: 07 Aug 2007
Posts: 195
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 05 Feb 2011, 14:31    Post subject:
Goed verhaal Karel.
Beter had je het niet kunnen verwoorden.
Groet, Rick
_________________
'Always look on the bright side of life'
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 05 Feb 2011, 14:45    Post subject:
Beste Karel,


Ook ik heb geen enkele behoefte aan stemmingmakerij. Ik ben ook niet iemand die regelmatig te vinden is op plekken waar veel collega fotografen bijeen komen om hun plaatjes te schieten...verkies het ook doorgaans om alleen op pad te gaan...

Als ik dan toevallig toch eens tot 3x toe op deze fascinerende plaats ben gedurende een paar uur, en ik zie in die paar uur bij herhaling hoe de doorgang voor anderen verstoord wordt en de irritaties over en weer zichtbaar zijn dan vind ik dat ronduit gênant. Als zelfs de gemeente Zeewolde en de provincie zich gaan bemoeien met een dergelijke situatie dan lijkt me het erg kortzichtig om maar te stellen dat zaken buiten proporties worden opgeblazen.
Zoals zo vaak zijn het er een paar die het verpesten voor de rest, je hoort mij heus niet beweren dat iedereen daar aanwezig geen oog meer heeft voor elkaar.

Mijn opmerkingen over verstoring zijn ook steeds niet gericht geweest naar de aanwezige vogels, maar naar de verstoring van elkaar, als fotografen, aanwonenden, andere weggebruyikers ter plaatse...die vogels zijn niet gek, die houden zich wel op afstand en bemoeien zich niet met dat menselijke gepeupel. Veel mensen op een plek is doorgaans geen goed idee in mijn ogen...als dat dan toch zo nodig moet, houdt dan tenminste ook een beetje oog voor elkaar en staar je niet blind op je eigen doelstelling

Voortaan maar weer lekker op pad zonder massabijeenkomsten...alhoewel...die waterspreeuw heb ik ook nog niet!
Wink
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
hans brinkel


Gender: Male
Age: 61
Joined: 07 Mar 2008
Posts: 124
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 05 Feb 2011, 17:59    Post subject:
Dank je wel Karel voor je oprechte en eerlijke reply.

mvg
Hans
_________________
Think Happy Thoughts...And You Will Fly (Peter Pan)
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 05 Feb 2011, 19:40    Post subject:
Hoe herken je fotograven? Aan de tekst op de grafstenen? Laughing

Groeten,

Michiel
Back to top
Reply with quote
 
Martijn de Jonge



Age: 66
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 462
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 05 Feb 2011, 19:51    Post subject:
Hallo Michiel,

Het begint met de juiste spelling: Fotografen.

Voor de rest een erg goede bijdrage van Karel Mauer, in november stond er inderdaad niemand langs de Dodaarsweg en sprak de Flevolandse vogelaar Pim Julsing de profetische woorden: 'Als de Birdpix fotografen deze plek ontdekken...'

Groeten, Martijn
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 Feb 2011, 20:16    Post subject:
@martijn
het kan haast niet zijn dat deze quote compleet was.

Pim Julsing volgens MdJ wrote:
Als de Birdpix fotografen deze plek ontdekken...


Daan Schoonhoven volgens PW wrote:
.... aan de hand van de informatie op waarneming.nl


(ik heb evenwel niet de moeite genomen om te checken of de locatie op waarneming.nl gestaan heeft, al dan niet verborgen. foei?).
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Kruimelwerk
Guest







PostPosted: Sat 05 Feb 2011, 20:27    Post subject:
Quote:
Het begint met de juiste spelling: Fotografen.

Heel juist, Martijn.
Een goede foto zit vol emoties.
De één pakt dat direct; een ander moet het uit de fotograven.

(Bahnudoetmijnspatieknop'tnietmeerterwijldathardnodigis.)
Back to top
Reply with quote
 
Martijn de Jonge



Age: 66
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 462
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 05 Feb 2011, 20:53    Post subject:
Ha Kees,

Dank voor je reactie maar wat moet ik met deze toevoeging:

Kowa Spottingscope TSN-823 HD-Fluorite-lens,
20-60x zoomoculair.
Kowa TSN-DA1 Digital Camera Adapter.
Canon PowerShot A95.
Manfrotto-statief.

Ook Panasonic DMC Lumix F100 voor het schieten vanaf de heup.

Het schijnt een beetje een rage te zijn op de pixen om een geheime code aan het eind van je bericht te zetten, zo is er ook iemand die steeds meldt dat hij ' CPN-member' is. Dan denk ik: de CPN is toch al een tijdje terug ontbonden, hoewel er nog een cel in Oost Groningen actief zou kunnen zijn. Maar waarom dit soort toevoegingen?

Groet, Martijn.

Makro, Sparta, Wibra & Zeeman
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 05 Feb 2011, 22:13    Post subject:
Hallo Martijn,

Word ik nu zelf slachtoffer van een subtiel bedoelde grap over een toch wel erg pijnlijke spellingsfout door een Pixer in een eerdere post? Crying or Very sad Of ben ik zelf, verblind door een gebrek aan inlevingsvermogen, vertrikt geraakt in het web van subtiele grappen over en weer? Shocked

Groeten,

Michiel
Back to top
Reply with quote
 
Kruimelwerk
Guest







PostPosted: Sat 05 Feb 2011, 22:39    Post subject:
Dag Martijn,

'Ik heb geen flauw idee waar je over rept', sprak hij op een wijze die het midden hield tussen schijnheiligheid en zwakzinnigheid.

Toch dank voor het schudden aan de boom, voor het sturen van de storm, voor het breken van het dode en overtollige hout.


Beter zo?
Ik delf en graav ferder voor meer verwarring.
Uit chaos is het goed en gratis grabbelen!
Back to top
Reply with quote
 
Gerrit Stam


Gender: Male
Age: 66
Joined: 08 Jun 2008
Posts: 55
Location: Loenen aan de Vecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 09 Feb 2011, 12:59    Post subject: Dodaarsweg
Toch nog even terug naar het onderwerp. Twee weken terug ontdekte ik op eigen gelegenheid dit (voor mij zorgvuldig geheim gehouden) veldje. Geen kiek gezien, want kennelijk al te laat in de middag. Wel kapot gereden bermen. Ik dacht nog: 'de eigenaar wordt hier niet vrolijk van.'

Dat een gemeente een zo groot belang hecht aan een fourageergebied en daartoe blijkbaar ook de kennis heeft aangeboord, is op zich al zeer te loven. Dat ik er dan vervolgens zeer verstandig mee heb om te gaan is niet meer dan vanzelfsprekend. Het betekent ook dat ik mijn medevogelaar mag aanspreken wanneer hij zich niet aan regels van algemeen fatsoen houdt. Kunnen we dat niet met elkaar afspreken? En dat ook van elkaar accepteren?

Los daarvan: kennelijk worden Birdpix-bewoners gezien als gesprekspartner. Kunnen we dat niet benutten door met die overheden eens in gesprek te gaan om af te tasten of er nog meer mogelijkheden zijn die zowel de vogel als de vogelaar tot vreugde stemmen? Bijvoorbeeld een zandplaatje of plas-drasje creëren bij een kijkhut die nu alleen over kilometers water uitkijkt? Waar de gemeente ons constructief benadert, daar moet toch nog meer profijt uit zijn te halen?

Gerrit
_________________
EOS 7d Mk. II, Tamron 150-600
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 18 Jan 2006
Posts: 159
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 09 Feb 2011, 21:56    Post subject:
is het daar ook al file rijden ?

het gaat al op mijn stekkie in zeeland lijken waar ik overigens zelden meer kom vanwege de gigantische toeloop de laatste jaren. vanuit de hele benelux komen ze tegenwoordig omdat er enkele velduilen rond vliegen ( die er overigens al zeker 15 jaar rond vliegen ). Crying or Very sad

groeten john
_________________
canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
Back to top
Reply with quote
 
Robbiesbos


Gender: Male

Joined: 18 May 2008
Posts: 34
Location: Dordrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 10 Feb 2011, 15:42    Post subject:
Ga geheel mee met het stukje van Karel en als toevoeging : als er op de éne plaats veel fotografen zijn, dan zijn ze op een andere plaats niet... Wink
Back to top
Reply with quote
 
Robert Wagter


Gender: Male
Age: 59
Joined: 28 Oct 2006
Posts: 128
Location: Nijega, Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 11 Feb 2011, 21:23    Post subject:
Ik mag toch aannemen dat het uiteindelijk allemaal wel weer zal betijen. Over een jaar heeft iedereen zijn kiekendief foto's kunnen maken. Wordt dan vast wel wat rustiger.

Ben het trouwens wel eens met die opmerking over de vogelkijkhutten. Er zijn er zoveel waar het uitzicht nauwelijks de moeite loont of waar je tegen een berg riet aankijkt halverwege de zomer. Kan veel meer mee gedaan worden voor zowel de vogelaars/fotografen als voor het overige publiek.
_________________
Canon EOS 70D + Sigma 120-300 F2.8
http://robertwagter.blogspot.com/
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 18 Jan 2006
Posts: 159
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 21:42    Post subject:
Robert wrote:
Ik mag toch aannemen dat het uiteindelijk allemaal wel weer zal betijen. Over een jaar heeft iedereen zijn kiekendief foto's kunnen maken. Wordt dan vast wel wat rustiger.

Ben het trouwens wel eens met die opmerking over de vogelkijkhutten. Er zijn er zoveel waar het uitzicht nauwelijks de moeite loont of waar je tegen een berg riet aankijkt halverwege de zomer. Kan veel meer mee gedaan worden voor zowel de vogelaars/fotografen als voor het overige publiek.


dat weet ik zo net nog niet in zeeland is het nog steeds erg druk in de winter.

groeten john
_________________
canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 380
Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 22:56    Post subject:
Even een toevoeging: zo'n 3 weken geleden ben ik ook op de plaats in Flevoland geweest. Ik stond netjes geparkeerd met twee wielen in de berm en 2 wielen (V+A) - juist de bandbreedte op de weg, kwestie van makkelijker weg te kunnen rijden. Ik was de laatste in de rij en stond dus het dichtst bij de boerderij(en). Een man in een 4x4 kwam aanrijden en begon te toeteren, vlak voor mijn auto. Hij stapte uit, het bleek de bewoner te zijn die net met zijn dochter thuis kwam. Scheldend kwam hij mijn richting uit, hij maande mij aan om uit de weg te gaan en hij bedreigde me dat hij mij naar België zou terugstampen, ... kortom de man was kompleet over zijn toeren. Ik kon er alleen maar verbaasd naar kijken en moest er zelfs een beetje om lachen. Ik weet niet of mijn roodwitte nummerplaat voor de man had gewerkt als een rode lap op een stier, ik weet niet wat de man al vroeger op de weg had meegemaakt, maar hij had het over die rotgroene vogelkijkers, die nietsnutten die niet hoeven te werken en ja... dan nog een keer een Belg erbij... Kortom: zijn gedrag was grotesk.
Ik ben toen even later weggereden.
No hard feelings, maar ik wil alleen maar zeggen dat mensen die ergens wonen heel vaak ook het omliggende gebied als het hunne beschouwen. Ik heb al heel vaak meegemaakt dat je als wandelaar met camera en telelens als een indringer wordt gezien, zelfs al ben je op openbaar terrein of op de openbare weg. Ik denk dat het vaak de mix is van jaloezie en onbegrip. Jaloezie omwille van het flagrante "pluk de dag" gedrag die wij vertonen. Gemakzuchtig in een confortabele wagen zitten nixen tot er iets gebeurd. Zie je dat een boer wel een keer doen?
_________________
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.


Last edited by Rudi Debruyne on Sun 13 Feb 2011, 23:43; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 23:32    Post subject:
ik vermoed dat jij een van de rekeningen gepresenteerd kreeg van andere 'çollegae' voor jouw komst Rudi Wink

stel je voor...je woont als God in Frankrijk en nooit legt iemand je maar een strobreed in de weg...totdat er plots zotten zijn die besluiten vlak voor je neus een nieuwbouwwijk te bouwen...inclusief ingezaaid vogelweitje en schattige autootjes langs het paadje dat je voordien met veel plezier en groot gemak kon berijden...

Woont U in een nieuwbouwwijk...of ook enigszins buitenaf?

hartelijke groet,

Peter
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Tom van Hell


Gender: Male

Joined: 25 Jan 2007
Posts: 59
Location: Scherpenzeel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 9:43    Post subject:
Buiten de bebouwde kom

Je mag niet parkeren op voorrangswegen buiten de bebouwde kom. Je mag daar echter wel in de berm parkeren. http://www.onlinetheorieles.nl/theorieboek/36.html
En het is dacht ik geen voorrangsweg.
We hebben al genoeg natuur in Nederland waar veel mensen niks aan hebben omdat ze prive domeintjes zijn geworden.
Het is erg leuk dat dit kan, zo dat mensen zonder privileges ook nog eens leuk kunnen fotograferen. Laten we er zuinig op zijn en niet voor onnodige overlast zorgen. En over extra ruchtbaarheid op BP
Vorige week was Nico de Haan bij Koffie max en had het ook over dit gebied, wel niet met naam maar met een beschrijving er bij die niet moeilijk te vinden is met google.

En begrip voor de natuur kweek je niet met afgeschermde gebiedjes waar je niks mag zien en doen.
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
temmie


Gender: Male
Age: 42
Joined: 28 Nov 2008
Posts: 292

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 10:18    Post subject:
Tom van Hell wrote:
We hebben al genoeg natuur in Nederland waar veel mensen niks aan hebben...


... We hebben als mens volgens mij ook niet op iedere lapje grond in de wereld aanspraak te maken. Voor mijn part mogen ze de helft van de wereldbol met tralies afzetten dat geen mens er ooit nog inkan. Natuur staat niet altijd in functie van de mens, natuur heeft ook zijn recht zonder dat een mens er moet inlopen...
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 10:23    Post subject:
Ook al sta je op de openbare weg, helemaal volgens de voorschriften, een ander kan toch op de één of andere manier last van je hebben. Die mensen moeten natuurlijk iets ruimvoelender worden, en het maar accepteren dat er in eens een soort van idiote drukte ontstaat in hun areaal, maar begrip van de andere kant mag er ook wel zijn he.
Je eigen plekje! Als wij op de camping zo'n fijn rustig stekkie hebben en er komt naast je ineens zo'n Engels stel staan - weg rust! Stellen zich niet even voor, gaan pontificaal in je zicht zitten, bakken 's ochtends vroeg hun eieren met spek terwijl de wind naar onze kant is - lekker hoor. Maar niet heus.
Die mensen die daar wonen zijn de kwaadsten niet, denk ik. Die jongens in die auto's ook niet.
En toch van tijd tot tijd wat conflicten - de normaalste zaak van de wereld is dat in die omstandigheden.
Maar onderling begrip kan geen kwaad.
Ik moet daar toch weer eens heen, voordat ze weg zijn!
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 10:58    Post subject:
@ temmie: ik hou van je! Applause

@Josephine: helmaal waar (en toch kreeg ik trek van je beschrijving van die ochtend in Spanje - kon het bijna ruiken...)
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 12:03    Post subject:
Quote:
kon het bijna ruiken...

goor he!!!!!
Wij gaan altijd naar een barretje voor een pan tostado con mermelada. Kost 75 cent of zo. En stinkt niet. Heb je meteen een goede koffie erbij en je mag de rotzooi op de grond gooien.
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 12:10    Post subject:
Quote:
goor he!!!!!


Politiek natuurlijk correcter om het met je eens te zijn (en dat ben ik dus ook wel Wink )...maar toch...die eieren met spek...water liep (loopt) in mijn mond.
Waarschijnlijk een direct verband met een puberteits-herinnering aan een camping bij Driebergen - toen spek nog niet vet was, de Stones op één stonden, en de humor nog leuk was Wink
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 12:11    Post subject:
Brrrr
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 12:12    Post subject:
Wij gingen trouwens altijd naar Frankrijk, in de DKW, met 4 pubers en moe en pa voorin.
Hoe ze dat leuk hebben gevonden begrijp ik nog steeds niet.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 2 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum