Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats


Betrouwbaarheid internet-service Foto Konijnenberg?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
reneadelerhof


Gender: Male
Age: 40
Joined: 21 Dec 2004
Posts: 118
Location: Huizen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jun 2005, 17:52    Post subject: Betrouwbaarheid internet-service Foto Konijnenberg?
Hallo allen,

Ik ben van plan een camera te kopen bij www.koopdigitaal.nl. maar mijn broer heeft 2 weken terug ook een camera daar gekocht en heeft nogal wat problemen gehad met de bezorging. Na 1 week gewacht te hebben nadat er nog steeds geen camera was afgeleverd besloot hij te bellen waar de bezorging bleef, bleek dat de bestelling kwijt was. vandaag kwam de bezorging eindelijk, maar toen bleek dat er een adere camera in het pakket zat, plus er zaten twee camera-tassen in ipv het logische aantal van 1.

Zijn er nog meer mensen die zoiets meegemaakt hebben bij deze zaak of is dit gewoon dubbel pech...

Als de betrouwbaarheid van hun service slecht is, ga ik maar eens de (Betrouwbare) lokale zaak opzoeken...
_________________
Huidig:
Canon 400D, 400/5.6, 70-300 IS, 1.4 Kenko

Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
Back to top
Reply with quote
 
BertBird


Gender: Male
Age: 36
Joined: 28 Feb 2005
Posts: 62
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jun 2005, 17:58    Post subject:
Ik heb zelf een tijdje geleden er een converter gekocht. Daarvoor wilde ik ergens anders iets bestellen en daar heb ik 3 weken op gewacht en daarna heb ik het afgezegd. Dus ik verwachte ook niet veel van deze service. Uiteindelijk heb ik hem na drie dagen gekregen na bestelling, dus dat viel enorm mee.
Ik was blij dat hij er zo snel was, maar dan bleek de adapter van de converter niet meegeleverd te zijn. Dus een hele email-wisseling vond plaats en een paar dagen daarna kreeg ik geheel kostenloos de adapter nageleverd.
Misschien zijn ze gewoon zo slordig, maar voor de rest was het mij snel weer tevreden.
Ik zal maar afwachten als ik over een paar maanden een nieuwe lens daar ga kopen, hoe dat gaat.

Suc6 ermee,

Bert
_________________
1D / 40D / 40D / 350D / 500N
17-40/4L / 24-70/2.8L / 50/1.4 / 70-200/2.8L IS / 2.0x II
Back to top
Reply with quote
 
jwchess
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 14 Jul 2003
Posts: 1119

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jun 2005, 18:18    Post subject:
Zie de shopsurvey op Tweakers.net
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1827

M.a.w. de service is nog wel eens wisselend, soms goed en soms slecht.
_________________
Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Back to top
Reply with quote
 
martin


Gender: Male
Age: 50
Joined: 11 Oct 2004
Posts: 82

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jun 2005, 19:31    Post subject:
Ik had half december vorig jaar een sigma lens besteld bij Konijnenberg,
Levertijd zou 1-2 weken duren.
Na een maand eens opgebeld of hij al binnen was,daar konden ze me alleen vertellen dat de levertijd onbekent was,drie maand later het zelfde
verhaal,ik heb daarna nog een keer gebeld maar hij was nog steeds niet binnen.
2 weken geleden heb ik besloten dat ik niet meer op de lens ging wachten
en hem daarom maar afgebeld,waarop ik te horen kreeg, dat ik bij hun helemaal geen bestelling had open staan.
Mijn buurman had het omgekeerde,ook 3 keer bellen of de bestelling binnen was''antwoord nee''later bleek de bestelling al weken klaar te liggen.
Het is voor mij een half uurtje rijden .
Maar voor een bestelling ga ik voorlopig niet meer naar Konijnenberg.


Martin
Back to top
Reply with quote
 
Chris Schenk


Gender: Male
Age: 58
Joined: 07 May 2004
Posts: 154

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jun 2005, 20:28    Post subject:
Mijn ervaringen met hun levertijd/bezorging zijn goed (heb er een paar spulletjes gekocht), mijn ervaringen met hun service zijn wat minder. Toen ik erachter kwam dat mijn d70 geen officiele garantie had en ik ze daar op aansprak reageerde ze als een " tweedehands autohandelaar".
Back to top
Reply with quote
 
reneadelerhof


Gender: Male
Age: 40
Joined: 21 Dec 2004
Posts: 118
Location: Huizen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jun 2005, 21:51    Post subject:
Kijk is aan! bedank voor de snelle reacties,

Ik ben van plan om morgen is langs de winkel van Foto Konijnenberg te gaan, omdat mijn broer zijn bestelde camera daar op wil halen.

Eens kijken wat we er uit kunnen slepen...

Mvg, René
_________________
Huidig:
Canon 400D, 400/5.6, 70-300 IS, 1.4 Kenko

Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
Back to top
Reply with quote
 
Digibird




Joined: 10 Aug 2003
Posts: 415

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 17 Jun 2005, 18:18    Post subject: tevreden
Ik heb slechts 1x ervaring opgedaan met Foto Konijnenberg. Eind vorig jaar heb ik een standaardlensje besteld via hun website.
Had hem binnen 2 dagen in huis, uitermate snel, ik was uiterst tevreden.

Phil
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Panthera



Age: 64
Joined: 05 Jun 2004
Posts: 349
Location: Maarssen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Jun 2005, 19:52    Post subject:
Ik heb zelf erg veel ervaring met Konijnenberg. Sterker nog, wij kopen er tegenwoordig al onze spullen.

Natuurlijk kan ik niet oordelen voor anderen, maar wij zijn uitermate tevreden over hun service, kennis, motivatie en gastvrijheid. Vanzelfsprekend is hun keuze enorm en de prijzen erg laag. Ik kom nogal eens in fotozaken en het prijsniveau ligt eigenlijk gelijk met camera-express.

Vanwege de enorme omzet hebben ze ook wel wat te vertellen bij importeurs. Ze kunnen dus soms dingen voor elkaar krijgen die anderen niet kunnen.

Het kopje koffie is er ook altijd en bij de opening van hun nieuwe zaak twee weken geleden, waren er nog veel meer dankjes en hapjes.
Het moet raar lopen wil ik daar nog weg gaan.

Wij gaan er meestal heen. Zeker in de zomer kan je op de terugweg lekker pauseren op een terasje in Ommen.
De keren dat wij er spullen hebben besteld werden deze in bijna alle gevallen binnen twee werkdagen bezorgd. Een keer duurde het een paar weken en waren ze het volgens mij vergeten.

Service en garantie ervaren wij als boven-gebruikelijk.

Voor ons een 10 met een griffel ondanks dat er over de prijzen niet meer valt te onderhandelen.

Groet
Marco
_________________
www.panthera-multimedia.nl
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 17 Jun 2005, 20:54    Post subject:
niks mis mee naar mijn ervaring. dingen die mis waren gegaan in 1 van mijn bestellingen werden direct opgelost.
Mijn idee: als je echt haast hebt, kun je beter niet op het mensenwerk van anderen wachten.
peter
Back to top
Reply with quote
 
reneadelerhof


Gender: Male
Age: 40
Joined: 21 Dec 2004
Posts: 118
Location: Huizen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Jun 2005, 21:21    Post subject:
Ik ben vandaag ook in de winkel geweest, en ik ben ook zeer tevreden over de gastvrijheid. D fouten die ze gemaakt hebben werden direkt toegegeven en de gemaakte onkosten werend zondermeer vergoedt (dit is nog nooit zo soepel verlopen bij andere winkels.

Enig minpuntje was dat er geen antwoord gegeven kon worden op de vraag welk adapterring ik nodig heb om een Sony W-5 (30mm) koppelen aan een Kowa DA-1 adapter (52 mm). maargoed, daar ben ik inmiddels ook weer achter (gewoon een step-upring van Kowa zelf Razz ).

Al met al zijn het voor Konijnenberg wat hectische tijden waardoor er wat fouten zijn gemaakt. Dit is voor hunzelf jammer omdat ze zo hun goede naam een beetje te grabbel gooien.

Groet René
_________________
Huidig:
Canon 400D, 400/5.6, 70-300 IS, 1.4 Kenko

Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
Back to top
Reply with quote
 
Tom van Hell
Guest







PostPosted: Sat 18 Jun 2005, 8:53    Post subject:
Mijn ervaring daar is ook niet zo positief ik kocht destijds er de nikon 80-400 vr en vroeg duidelijk of hij ook op de f70 volledig werkte aangezien ik toen geen ervaring had met vr had wist ik ook niet precies hoe dat er uitzag ,maar de verkoper beweerde bij hoog en laag dat het werkte dus ja, ik wou dat zoombereik met die vr wel. later bleek mij dat het dus niet zo was. toen ik hun er daar op aansprak was hun excuus dat ze de mogelijkheden v/d nieuwe camera,s ook niet allemaal konden bijhouden. ik moest dus noodgewongen Eerder een f100 kopen dan mijn bedoeling was extra korting was er niet bij. Ook later toen ik er ging kijken voor een 2dehands telelens gaven ze ook weer blijk geen voldoende kennis in huis te hebben.Bij kamera express hebben ze veel meer kennis in huis en weten ze waar ze over praten.Ook de problemen met een 2dehands lens handelde ze behoorlijk af. maar bij alletwee de winkels krijg ik altijd het gevoel van koop aub snel en vraag niet te veel want daar hebben we geen tijd voor.Bij konijn gebeurde het bij een kennis dat hij op zaterdag een nieuwe lens van f 2500,- kopen. zei dat ook toen de verkoper bij hem kwam, maar hij wou nog een keuze maken tussen minolta en sigma
vervolgens zei vader konijn dat hij dat dan wel moest weten, zonder ons advies te geven ging hij andere klanten helpen en liet ons volledig staan.Toen we na 45 min er wat van zegde zie hij letterlijk kom doordeweeks maar terug want nu heb ik geen tijd voor jullie. nou daar sta je dan.m.a.w. je moet er maar een halve dag vrij voor nemen van je werk.word de lens toch nog duur. we waren juist naar konijn gegaan omdat ze op zatredag open zijn
1,5 uur gereden en dan noch weer terug. Dat was dus de laatste keer dat wij er geweest zijn
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis



Age: 64
Joined: 07 Dec 2004
Posts: 1406
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 18 Jun 2005, 10:13    Post subject:
Rene en anderen,
altijd een beetje gevaarlijk natuurlijk om je oordeel te baseren op een handvol anecdotes. Los daarvan ging je vraag over de Internetservice en niet over de winkel en die twee staan idd behoorlijk los van elkaar. Mijn ervaring met bestellen via het net was goed: snel bezorgd (<48 uur). Was alleen vergeten om van tevoren te betalen zodat je het lagere verzendtarief voor kleine pakjes betaald dus er kwam 11,50 bij op een geheugenkaartje van 100 Euro.
Ben twee keer in de (oude) winkel geweest: 1e keer van tevoren gebeld om te vragen of ze bepaalde bodies en lenzen wel op voorraad hadden. Dat was het geval, maar ik kreeg direct al het advies om NIET in het weekend te komen. Doordeweeks daar idd een paar uur bezig geweest toen; verschillende keren met combinaties van bodies en lenzen het pand uitgelopen om wat uit te proberen en prima deskundig advies (met koffie) gekregen van de verkoper die alle tijd nam. Tweede keer (noodgedwongen) op een zaterdag langsgeweest voor een teleconverter. Ik wou nog beslissen over merk en vergroting en dat lukte op zich wel, maar het was een behoorlijk gekkenhuis in de zaak. Verkopers "moesten" meerdere klanten tegelijk helpen en feitelijk moest je het zelf een beetje uitzoeken.
Als je dus 100% zeker bent wat je wil hebben zou je via het net kunnen bestellen, maar als je nog wat twijfelt zou ik er een doordeweeks bezoekje aan de winkel van maken.
_________________
cps Jaaps foto's op het web
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 18 Jun 2005, 10:20    Post subject:
Ik heb dezelfde ervaring met k'berg als Jaap, en los van dat alles, als het gaat om een lens of body waar ik geen ervaring mee heb, dan wil ik persoonlijk wel even het materiaal zien en uitproberen voordat ik het aanschaf...daarom koop ik nooit dergelijk onbekend materiaal via Internet.
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 13 Aug 2004
Posts: 406
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 19 Jun 2005, 20:29    Post subject:
Ik heb zelf geen ervaring met hun internet service.
Wel heb ik mijn Canon EOS300D met Canon EFS18-55mm en EF75-300mm III USM een paar maanden geleden bij hun gekocht.
Ze gaven goede informatie, namen ruim de tijd voor me en ik verliet inclusief de benodigde accessoires hun pand in Den Ham.
Voor mij is dit een uurtje rijden. Een paar dagen later ontdekte ik dat ik 1 dode pixel had net naast het midden van de foto. Ik heb met hun service dienst gemaild en gebeld.
Eigenlijk zat er pas garantie op vanaf 5 of meer dode pixels werd me verteld. Maar ik mocht wel even langs komen.
De body werd zonder problemen geruild en ik mocht een nieuwe body samen met hun ter plaatste uit proberen.
Ik vond hun zeer vakbekwaam en vriendelijk en alles werd netjes afgehandeld.
De service van Konijnberg van persoon tot persoon gaf mij wel een goed gevoel.
Je kunt natuurlijk net een keer pech hebben.

groeten en succes !
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Back to top
Reply with quote
 
Peter van Rij



Age: 59
Joined: 11 Oct 2004
Posts: 29
Location: zwartewaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 19 Jun 2005, 21:29    Post subject:
Nou ik heb dus een minder prettige ervaring met de internetservice,vorige week een 70-200/2.8vr van nikon besteld,via de telefoon de lens gereserveerd,e-mail bevestiging van de bestelling gekregen,zou dinsdag in huis zijn.Maar nee dus,was dubbel besteld(er loopt nu dus iemand anders met mijn lens te pronken),en de lens is vervolgens niet meer te krijgen.De tegelijk bestelde 28-75/2.8 van tamron heb ook nog steeds niet in huis(op voorraad,geen probleem,morgen bij u thuis). Bidden en hopen dat het voor de vakantie allemaal gaat lukken.
_________________
Nikon camera en lenzen.
Back to top
Reply with quote
 
PeterH



Age: 46
Joined: 10 Aug 2003
Posts: 264
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 24 Jun 2005, 10:51    Post subject:
Mijn ervaringen zijn nogal wisselend, maar tot nog toe altijd een goede afloop.

Maar vanochtend toch weer een goede service gehad. Ik heb een probleem met mijn Flashtrax, die niet meer wil downloaden. Wsch een pinnetje, wat ik nog zal controleren. Dit valt niet onder de garantie, maar toch kan ik hem terug sturen en krijg ik (hopelijk snel) een nieuwe.

Mijn mail werd binnen drie uur beantwoord.

Dat vind ik goede service en dat mag dan ook gezegd worden.

Peter
_________________
info@peterdenhartog.com
Compleet vernieuwde website: www.peterdenhartog.com
Back to top
Reply with quote
 
jens


Gender: Male
Age: 55
Joined: 11 Apr 2005
Posts: 87
Location: Purmerend
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 08 Jul 2005, 0:11    Post subject:
mijn ervaringen zijn over het internet zeer possitief, bij een bestelling(die de volgende dag in huis was!!!!) 2 fouten 1 van mij 1 van hun, ze zeiden doe maar op de post, kosten zijn voor ons, de volgende dag dus voordat de lenzen terug waren bij hun waren beide vervangen door de postbode.. Superservice!!!

Jens
Back to top
Reply with quote
 
Andries Pen


Gender: Male
Age: 67
Joined: 26 Mar 2005
Posts: 13
Location: Oosterhout
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 23 Jul 2005, 13:42    Post subject: Geweldige goede service Foto Konijnenberg
2 maanden geleden had ik bij Foto Konijnenberg een Nikon teleconverter besteld. De converter werd snel geleverd maar paste niet op de lens waarvoor ik hem wilde gebruiken. Ik denk, dat heb ik weer ! Na een tijdje de converter ten einde raad maar op Birdpix te koop gezet. Panthera kwam toen met de gouden tip om het ding gewoon terug te sturen.
Na één telefoontje met Foto Konijnenberg inderdaad de converter terug kunnen sturen. Had een ander artikel besteld. Kreeg het volledige aankoopbedrag en zelfs de verzendkosten terug en alles was in 4 dagen geregeld. Ik vind het onvoorstelbaar goede service !!! Groet, Andries Pen
_________________
Nikon D2X, Sigma APO 300-800 mm F5.6 EX DG HSM
Back to top
Reply with quote
 
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 17 Dec 2005, 14:50    Post subject:
Ook Bol.com kan er wat van!
Woensdag heb ik hier een camera besteld en daar stond bij vermeld: Als u het product voor 17:00 uur besteld is het de volgende dag in huis. Ik heb de camera woensdag avond rond een uur of tien besteld, en dat zou dus moeten betekenen dat de camera vrijdag hier zou moeten zijn. Helaas, dat was niet het geval. Nu kijk ik vandaag naar de bestelling, en dan staat er dat Bol.com nog niet naar de bestelling heeft gekeken, dus daarmee willen ze beweren dat de actie pas geldig is als zij het bedrag hebben gezien, wat ze woensdag avond al ontvangen hadden. Zondag verwacht ik geen empatec busje, dus met wat geluk misschien maandag. Misschien maar korting of een extraatje vragen? Mijn verjaardag is nu wel wat verpest en ik schrijf dit bericht om anderen te waarschuwen en omdat iedereen het mag/moet weten, vooral Bol.com zelf.
_________________
Jos Welbedacht
Groningen
Back to top
Reply with quote
 
Kruimelwerk
Guest







PostPosted: Sun 18 Dec 2005, 11:20    Post subject: Tip & pluim!
Back to top
Reply with quote
 
pwsonline


Gender: Male
Age: 61
Joined: 17 Dec 2005
Posts: 3
Location: thesinge
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 Dec 2005, 16:43    Post subject:
Ik heb deze zomer een Manfrotto Lens support besteld bij Konijnenberg.
Deze bleek buiten de schuld van Konijnenberg zeer moeilijk leverbaar, maar werd uiteindelijk toch geleverd.
Ik ben goed op de hoogte gehouden, en ben in de gelegenheid geweest mijn order te annuleren, f iets anders te bestellen.
Ik vind het dus wel goed.
_________________
DSLR Nikon D70, Rubinar 500mm 5.6 Mirror, Matsukov 1000mm 10 Mirror, Nikkor 80-200 2.8AF Nikkor TC200, Soligor 1.7 DC, Nikkor 18-70mm DX, Nikkor 85 en 50mm 1.8, div. tussenringen, Manfrotto statief en veel klein - rommel
Back to top
Reply with quote
 
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 21 Dec 2005, 16:04    Post subject:
Hehe, hij is binnen!
_________________
Jos Welbedacht
Groningen
Back to top
Reply with quote
 
reneadelerhof


Gender: Male
Age: 40
Joined: 21 Dec 2004
Posts: 118
Location: Huizen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 21 Dec 2005, 16:13    Post subject:
Gefeliciteerd!
hoelang was de vertraging???
Vandaag wordt fotograferen niks meer, maar je heb 2 weken vakantie voor de boeg..... dan moet het toch wel lukken he? Cool
_________________
Huidig:
Canon 400D, 400/5.6, 70-300 IS, 1.4 Kenko

Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
Back to top
Reply with quote
 
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 21 Dec 2005, 16:30    Post subject:
Ja Rene,

Er zit vast nog wel een Oostvaardersplassen tochtje in deze vakantie, en anders het Lauwersmeer wel. De vertraging was....ik had hem vorige week Woensdag avond besteld dus bijna een week te laat. Gister Bol.com gebeld en volgens hen is dit normaal, moet je er natuurlijk niet bij vermelden dat je een dag na de bestelling de camera thuis geleverd krijgt!
_________________
Jos Welbedacht
Groningen
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum