jvh11 wrote: |
Nee, dat klopt.
De 7D zal vast wel in de buurt komen bij een 1D mark II, maar ik denk dat de mark III wel wat sneller is dan de 7D. Maar als je een L-serie lens hebt is de snelheid sowieso snel genoeg. Met een 7D of een 1D mark III sowieso. |
Quote: |
De 40 D ken ik niet, maar mijn 7 D geeft zeker zo veel ruis als mijn 50 D, ik word er af en toe gestoord van! |
Hendrik wrote: |
Volgens mij heeft Bas Breetveld al eens wat aandacht geschonken aan die zogenaamde ruis. <knip>
|
peter wijn wrote: |
<knip>
bij hogere iso-waarde verlies je een hoop toon in het beeld. Het wordt grijzig en ruw. Je ziet dat aan de foto's van jan katsman (leuke foto's hoor). Deze slappe toon past daarentegen wel enigszins bij het grauwe weer. Een lagere iso had een veel helderder beeld opgeleverd. <knip> |
Bas Breetveld wrote: |
De tussenliggende ISO's (250, 320, 500, 640) worden softwarematig vanaf de ronde waarden gecreëerd. Zo is bijvoorbeeld ISO 320 de softwarematig opgekrikte waarde van ISO 200, ISO 320 is de softwarematig teruggebrachte waarde van ISO 400. Dit had je dus net zo goed in PS kunnen bewerkstelligen. Plus 1/3 stop van een ronde waarde (250, 500, 1000) is bij sommige fotografen erg populair. Dat kan het gevolg zijn van het minder snel uitbijten van de lichte partijen. Bij -1/3 stop vanaf een ronde waarde (320, 640, 1250) heb je sneller uitgebeten wit en beter doortekende schaduwen. Zo is het in ieder geval altijd geweest sinds fotografen om deze tussenliggende ISO-waarden vroegen en dit van de fabrikanten op deze manier kregen. Is dit inmiddels veranderd, laat het dan even weten ajb. |
Bas Breetveld wrote: |
... Voor alle Nikons maken de tussenliggende ISO's niks uit begreep ik. Die zijn allemaal hardwarematig geïmplementeerd... |