Bobbes wrote: |
Klinkt goed.
300mm 2.8 met 2x ext werkt dan DENK ik, beter met de 1D serie. Weer een kwestie van AF, denk ik. De AF met ext werkt bijvoorbeeld met een 7D ook niet als je boven de f5.6 uitkomt, bij de 1D serie wel. (geprobeerd met 100-400mm en 1.5 ext op 7D en 5D). Dus de "schade" is voorlopig eventueel "slechts" 4200 euro? |
Bobbes wrote: |
Klinkt goed.
300mm 2.8 met 2x ext werkt dan DENK ik, beter met de 1D serie. Weer een kwestie van AF, denk ik. De AF met ext werkt bijvoorbeeld met een 7D ook niet als je boven de f5.6 uitkomt, bij de 1D serie wel. (geprobeerd met 100-400mm en 1.5 ext op 7D en 5D). Dus de "schade" is voorlopig eventueel "slechts" 4200 euro? |
jvh11 wrote: |
Ik denk dat Bas Breetveld daar meer over kan vertellen Hij heeft momenteel beide camera's als ik me niet vergis. ...
|
Quote: |
Zolang beide camera's nog steeds op 100% en niet helemaal met een perfecte belichting met elkaar vergeleken worden doe ik dat niet Jeffrey ... De 7D eist héél erg veel van de gebruiker wat de belichting betreft. Dat heb je niet in een kleine week door .. |
Bas Breetveld wrote: |
Mijn Canon ruikt een beetje naar een Nikon ![]() Bobbes, kom er van de week nog even op terug. Lees het zelf ook nog even .. Wordt toch lastig om het via een stukje tekst nog duidelijker te maken. Grts, Bas |
hadden ruimte voor 1 1/3 tot 2 1/3 stops in de belichting voordat het witpunt werd bereikt! |
En met een 40D KAN je zelfs nog betere platen schieten als met die 7D. |
Vrijwel alle cursisten die ik tot nu toe heb gehad met een 7D hadden ruimte voor 1 1/3 tot 2 1/3 stops in de belichting voordat het witpunt werd bereikt! |
Quote:
En met een 40D KAN je zelfs nog betere platen schieten als met die 7D. Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld. Maar ja, ik heb met mn 1000D ook mooiere platen geschoten dan sommigen gedaan hebben met hun 7D of 1DmkIV. Komt vaak alleen doordat enthousiaste hobbyisten iets meer money dan brain hadden. Maar ik merk dat er met de raws van de 7D veel meer mogelijk is. |
Bij de workshop zagen we dat dat bij de 1DII niet of veel minder goed kon en daarom is het bij jou juist van belang dat je altijd goed belicht omdat je achteraf minder kunt compenseren. Less room for error en je kan wat minder spelen in nabewerking om de belichting wat zachter af te werken. Althans het zal iets meer ruis opleveren en overbelichte delen zijn minder goed te recoveren. |
Ik weet dat sommigen niet moeten denken aan een 1000D, maar ik heb er 1,5 jaar plezier van gehad en kwalitatief erg goede foto's mee kunnen maken. Dat het beter kan, prima maar ik was er heel tevreden mee. Zie ook mn foto´s op BP. |
jvh11 wrote: |
Terwijl jij nog even verder kan als hij bij 1 2/3 stop overbelichting aangeeft.
|